انواع هیتر کارگاه
معرفی انواع هیتر کارگاه موجود در بازار
آذر ۲۳, ۱۳۹۷
بخاری فن دار صنعتی برقی
ویژگی‌ها و کاربردهای بخاری فن دار صنعتی برقی
آذر ۲۹, ۱۳۹۷
راهنمای خرید هیتر سوله

راهنمای خرید هیتر سوله شما را در انتخاب هیتر مناسب یاری می‌کند. اگر دمای سوله‌ی شما در فصل زمستان بسیار کاهش می‌یابد، باید به فکر نصب سیستم گرمایشی مناسب باشید. در بعضی از مناطق جغرافیایی شب‌های زمستانی سرد باعث کاهش دمای بیش از اندازه‌ در سوله‌ها و انباری‌ها می‌شوند. بسیاری از سوله‌ها دارای عایق بندی مناسب و کافی نیستند. به همین دلیل حتی پوشیدن لباس بیشتر باعث گرم شدن کارکنان نمی‌شود. سرمای بیش از اندازه و شرایط نامناسب محیط کاری، راندمان کاری کارکنان را کاهش می‌دهد. بنابراین گرمایش مناسب سوله یکی از مسائل مهم تلقی می‌شود. سرمای بیش از اندازه، علاوه بر سلب آسایش کارکنان، باعث یخ زدگی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی شده و طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد. نامناسب بودن دمای سوله مشکلات بسیاری در پیشبرد فرایند‌های صنعتی به وجود می‌آورد.

نحوه‌ی گرمایش سوله به شرایط و موقعیت ساختمان سوله بستگی دارد. ممکن است به راحتی بتوانید با استفاده از یک هیتر سوله‌ی خود را گرم کنید. اما ممکن است شرایط سوله‌ی شما متفاوت باشد. امروزه وسیله‌ها و سیستم‌های گرمایشی متنوع و متفاوتی وجود دارند. برخی از این هیترها قابل حمل هستند، اما برخی دیگر باید نصب شوند. نوع سوختی که هیتر با آن کار می‌کند نیز بسیار مهم است. مسائل ایمنی را نیز باید در نظر گرفت. برخی از هیترها دارای شعله‌ی باز و قطعاتی هستند که بسیار داغ می‌شوند. برخی دیگر شامل این ویژگی نیستند. بنابراین در سوله‌هایی که مواد اشتعال‌زا نگهداری می‌شود، به کارگیری هیترهایی با شعله‌ی باز، خطر آتش سوزی را به دنبال دارد.

راهنمای خرید هیتر سوله

یک راهنمای خرید هیتر سوله راهنمایی‌های صحیح را برای انتخاب هیتر مناسب ارائه می‌دهد. قبل از هرگونه اقدام به خرید، باید برآوردی از مقدار گرمای مورد نیاز برای گرمایش مناسب سوله‌ی خود را محاسبه کنید. راهنمای خرید هیتر سوله معیارهایی را که قبل از خرید و نصب هیتر باید به آن‌ها توجه کنید، به شما معرفی می‌کند. عواملی مانند هزینه‌های خرید و راه اندازی و به کارگیری هیتر و مسائل ایمنی جزء مواردی هستند که در راهنمای خرید هیتر سوله به آن‌ها اشاره شده است.

محاسبه‌ی مقدار گرمای مورد نیاز برای گرمایش سوله

پیش از تهیه‌ی هر گونه سیستم گرمایشی باید این سوال را از خود بپرسید که برای گرمایش سوله‌ی مورد نظر به چه مقدار گرما نیاز است. مقدار گرمای لازم برای گرمایش سوله به چند معیار بستگی دارد. یکی از این عوامل آب و هوای منطقه جغرافیایی است که سوله در آن قرار گرفته است. معیار دیگر اندازه و مساحت سوله است. علاوه بر این‌ها نحوه‌ی عایق بندی ساختمان سوله نقش مهمی در نحوه‌ی گرمایش و مقدار گرمای مورد نیاز دارد. عایق بندی نامناسب باعث می‌شود که مقدار گرمای قابل توجهی از طریق پنجره‌های شیشه‌ای و درزهای ساختمان سوله از دست برود.

معیار استاندارد برای اندازه گیری واحد گرما BTU بر ساعت است. هر BTU  مقدار گرمای لازم برای گرم کردن یک پوند آب( ۴۵۰ گرم) به اندازه‌ی یک درجه فارنهایت است. BTU مقیاس جهانی برای محاسبه‌ی مقدار گرمای لازم برای گرم کردن یک محیط و هم‌چنین واحد سنجش و مقایسه‌ی قدرت گرمایشی دستگاه‌های متفاوت است.

در این سنجش نوع سوخت وسیله‌ی گرمایشی در نظر گرفته نمی‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت که هر چقدر بازده BTU  یک هیتر بالاتر باشد، توانایی گرمایش محیط بزرگ‌تری را دارد. با انتخاب هیتری که دارای اندازه‌ی مناسب برای گرم کردن محیط سوله‌ی شما است، می‌توانید به راحتی در روزهای سرد سوله‌ی خود را گرم کنید. انتخاب اندازه‌ی مناسب هیتر باعث می‌شود که انرژی اضافه صرف گرم کردن محیط نکنید و هزینه‌های گرمایشی را تعدیل ببخشید.

راهنمای خرید هیتر سوله به شما پیشنهاد می‌کند که قبل از خرید هیتر، مساحت سوله‌ی خود، جنس دیوارهای سازه، عایق‌بندی، اندازه‌ی پنجره‌ها، نوع کف و دمای بیرونی و داخلی سوله را در نظر بگیرید. عواملی مانند بهینه کردن نحوه‌ی عایق‌بندی دیوارها و سقف سوله و تعمیر یا تعویض پنجره‌های تک جداره، سبب می‌شود تا مقدار نیاز گرما برای گرمایش سوله را کاهش پیدا کند.

 

هیتر سوله

هزینه‌های اولیه‌ی هیتر سوله

علاوه بر هزینه‌ی اولیه‌ای که برای خرید دستگاه هیتر پرداخت می‌کنید، هزینه‌های جانبی را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید قیمت یک هیتر را با توجه به قدرت گرمایشی آن ارزیابی کنید، گرمایش موثر و میزان مصرف انرژی آن را در نظر بگیرید. برخی از هیترها قیمت پایینی دارند، اما مصرف انرژی بالا توسط هیتر، در طول زمان هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل می‌کند. اگر قصد خرید هیترهای ثابت را دارید، هزینه‌های جانبی نصب آن را نیز در نظر بگیرید. سیم کشی برق، خطوط  انشعاب گازو .. از جمله هزینه‌هایی هستند که باید هنگام نصب هیترها در نظر داشته باشید.

استاندارد بودن هیتر سوله

قبل از انتخاب هیتر دقت کنید که هیتری که خریداری می‌کنید دارای استانداردهای لازم باشد. ضمانت نامه هیتر را به دقت مطالعه کنید. به علت حساس بودن محیط سوله و وجود خطر حوادث و آتش سوزی، قوانین و بیمه‌ی حامی هیتر را بررسی کنید. برخی از هیترها برای نصب نیاز به یک نصاب متخصص دارند.

ایمنی هیتر سوله

متاسفانه برخی از هیترها خطرات بسیاری را در سوله‌ها به وجود می‌آورند. عدم وجود سیستم تهویه هوای مناسب، تولید گازهای سمی، و خطر آتش سوزی از جمله مشکلاتی است که یک هیتر ممکن است برای سوله‌ها به وجود بیاورد. بیشتر هیترهایی که با شعله‌ی باز کار می‌کنند( مانند اجاق‌های ذغالی یا هیترهای گازی دیواری) اکسیژن می‌سوزانند و برای ایمنی نیاز به سیستم تهویه هوای مناسب دارند. برخی از این هیترها گازهای سمی را تولید می‌کنند که خطرات جانی به دنبال دارند.

برخی از قطعات به کار رفته در ساخت هیتر برقی نیز احتمال خطر آتش‌سوزی( و در موارد نادر خطر انفجار) را به دنبال دارند. احتمال آتش‌سوزی در سوله‌هایی که حاوی مواد اشتعال زا هستند، بیشتر است. هم‌چنین هیترهایی وجود دارند که برخی قطعات آن‌ها، مانند سطح هیتر، بسیار گرم می‌شود( مانند هیترهای برقی قابل حمل و هیترهای تابشی). این هیترها نیز احتمال آتش‌سوزی را در پی دارند. تذکرات اشاره شده در راهنمای خرید هیتر سوله را جدی بگیرید.

به کار گیری آسان هیتر سوله

روش استفاده از برخی هیترها بسیار آسان‌تر از بقیه‌ی دستگاه‌های گرمایشی است. برای مثال، به‌کارگیری هیتر برقی با فشردن کلید روشن و خاموش، در مقایسه با برافروختن آتش اجاق‌های ذغالی بسیار ساده‌تر است. اگر در سوله‌ی خود نیازمند گرمایش سریع و آنی هستید، هیتری را انتخاب کنید که قدرت گرمایش سریع محیط را داشته باشد. برای گرمایش منظم سوله می‌توانید از هیتری بهره ببرید که دارای ترموستات قابل برنامه‌ریزی و تنظیم به صورت خودکار است. هیترهایی که دارای ترموستات خودکار هستند، به صورت اتوماتیک دمای محیط را ثابت نگه می‌دارند

منبع: woodworkersjournal

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما