معرفی انواع هیتر برقی و کاربرد هر یک از آنها

هیتر تابشی چتری
هیتر تابشی چتری: شیوه گرمایش و ویژگی‌ها و کاربردهای آن
آذر ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر برقی فن دار تک فاز
هیتر برقی فن دار تک فاز چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟
آذر ۲۴, ۱۳۹۸

هیتر برقی صنعتی دارای فن نوعی سیستم گرمایشی صنعتی است که برای تامین گرمایش در ساختمان‌های صنعتی و محیط‌های تجاری به کار برده می‌شود. این هیتر دارای توان حرارتی بالایی است و برای گرم کردن ساختمان‌هایی که دارای مساحت بزرگ و سقف بلندی هستند مناسب است. می‌‌توان گفت هیتر برقی صنعتی دارای فن کاربردهای بسیاری در انواع ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انباری‌های بزرگ صنعتی، پارکینگ‌ها، آشیانه‌های نگهداری هواپیما، سالن‌های ورزشی، سالن‌های برگزاری مراسم و اجتماعات، مدارس و موسسات آموزشی، مسجدها و  …  دارد و برای تامین گرمای مورد نیاز در این مکان‌ها به کار برده می‌شود.

 

هیتر برقی صنعتی دارای فن

هیتر برقی صنعتی دارای فن

 

انواع هیتر برقی و کاربرد هر یک از آنها

هیتر برقی صنعتی دارای فن در انواع و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود. این هیتر دارای توان حرارتی بالایی است و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برای به کارگیری در ساختمان‌های مختلف کارایی خاص خود را دارد.  اگر قصد خرید هیتر برقی صنعتی فن دار برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید، قبل از خرید باید به چند نکته توجه کنید. هیتری که انتخاب می‌کنید باید دارای اندازه و توان حرارتی مناسبی باشد تا بتواند نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظر شما را با مصرف کم‌ترین میزان انرژی تامین کند. توان حرارتی هیتر باید مناسب با مساحت و شرایط ساختمان مورد نظر شما باشد. قبل از خرید هیتر باید مساحت و مقدار گرمایی که برای گرم کردن ساختمان خود لازم دارید را محاسبه کنید و هیتری را تهیه کنید که قدرت گرمایشی مناسبی داشته باشد. انتخاب هیتر مناسب علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان می‌شود. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف گرمایش مورد نیاز می‌شود. بنابراین انتخاب هیتر مناسب می‌تواند نقش موثری در صرفه جویی در هزینه‌های گرمایشی داشته باشد. این متن شما را با پرکاربردترین انواع هیتر برقی صنعتی فن دار ، ویژگی ها، و کاربردهای آن آشنا می‌کند.

انواع هیتر برقی صنعتی دارای فن

 

هیتر برقی صنعتی فن دار قابل حمل

هیتر برقی صنعتی فن دار قابل حمل

 

 

هیتر برقی صنعتی فن دار ثابت و قابل حمل

 هیترهای برقی صنعتی دارای فن دارای تنوع بسیاری در مدل و اندازه هستند. کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی ساختمان و سلیقه‌ی شخصی هیتر مناسب خود را انتخاب نمایند. هیترهای برقی صنعتی فن دار را می‌توان در ۲ نوع هیترهای برقی صنعتی فن دار ثابت و فن هیترهای برقی صنعتی قابل حمل تهیه کرد. هیترهای برقی صنعتی فن دار ثابت در یک مکان نصب شده و جا به جایی آن به ندرت اتفاق می‌افتد. برای نصب هیتر برقی صنعتی فن دار بهتر است از یک فرد متخصص این کار کمک بگیرید. هنگام نصب هیترهای برقی صنعتی فن دار ثابت باید به فاصله‌ی استاندارد هیتر با اشیاء محیط پیرامون خود توجه کرد. عدم رعایت فاصله‌ی استاندارد هیتر با مواد اشتعال‌زا می‌تواند منجر به بروز خطر آتش سوزی شود. همچنین باید دقت کرد که زاویه‌ی نصب هیتر به گونه‌ای باشد که فضای مورد نظر شما را به خوبی گرم کند.

فن هیترهای برقی صنعتی قابل حمل در مقایسه با هیترهای برقی صنعتی فن دار ثابت دارای اندازه و وزن کوچک‌تری هستند. بیشتر این هیترها دارای چرخ و دسته‌هایی هستند که امکان حمل و نقل و جابجایی آنها را آسان‌تر می‌کند. برای نصب و به کارگیری هیترهای برقی صنعتی فن دار قابل حمل نیازی به نصاب متخصص نخواهید داشت. با این حال هنگام به کارگیری آن باید نکات ایمنی و دستورالعمل‌های استفاده از آن را به دقت مطالعه کرده و سپس آن را به کار ببرید. در واقع تنها کاری که برای به ‌کارگیری هیترهای برقی قابل حمل باید انجام دهید، متصل کردن آنها به پریز برق و فشردن دکمه‌ی پاور آنها است. فن هیترهای برقی قابل حمل را می‌توان به عنوان سیستم‌های گرمایشی جانبی به کار برد. این هیترها برای تامین گرمایش نقطه‌ای سیستم‌های گرمایشی بسیار ایده آلی به شمار می‌آیند. برخی از ساختمان‌های صنعتی دارای قسمت‌هایی هستند که به سیستم گرمایشی مرکزی دسترسی ندارند. حتی ممکن است که نیازی به گرم کردن دائم برخی از قسمت‌ها در ساختمان‌های صنعتی و تجاری نداشته باشیم. برای مثال ممکن است قسمت‌هایی از انباری به دمای کمتری نیاز داشته باشد. در این مواقع به کارگیری هیترهای برق قابل حمل می‌تواند کمک بسیاری به تامین گرمای مورد نیاز و در عین حال کاهش میزان مصرف انرژی بکند. شما می‌توانید به راحتی از فن هیترهای برقی صنعتی قابل حمل در مکان و زمان مورد نیاز استفاده کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره مند شوید.

 ویژگی‌های هیتر برقی صنعتی دارای فن

هیترهای برقی صنعتی فن دار به دلیل مجهز بودن به فن دمنده محیط اطراف خود را به سرعت گرم می‌کنند. فن تعبیه شده در هیتر باعث می‌شود که گرمای تولید شده با شدت و قدرت بیشتری در محیط پیرامون توزیع پیدا کند. به همین دلیل هیترهای برقی صنعتی این توانایی را دارند که در مدت زمان کوتاهی قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت یکنواخت گرم کنند.

 

کاربرد هیتر برقی صنعتی فن دار

کاربرد هیتر برقی صنعتی فن دار

 

یکی از مزیت‌های هیترهای برقی صنعتی تولید گرمای پاک و بدون آلاینده است. گرمای تولید شده توسط انرژی برق موجب انتشار مواد شیمیایی، گازهای سمی، و دیگر آلودگی‌ها در محیط نمی‌شود. از این نظر هیترهای برقی صنعتی فن دار یکی از مناسب‌ترین سیستم‌های گرمایشی برای ساختمان‌های صنعتی و تجاری هستند. چرا که در بیشتر  ساختمان‌های صنعتی، آلودگی هوای داخل محیط  موجب بروز مشکلات فراوانی می‌شود. وجود آلودگی در فضای داخلی ساختمان‌های صنعتی و تجاری می‌تواند علاوه بر تهدید سلامت کارکنان و افراد حاضر در ساختمان، باعث صدمه دیدن و کاهش طول عمر ابزارها و ماشین‌های صنعتی شود. از طرف دیگر فن موجود در هیتر باعث دور شدن انواع آلودگی‌ها و ذرات معلق در هوا شده و نقش مهمی در تهویه هوای ساختمان ایفا می‌کند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. در صورتی که قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان تجاری و صنعتی خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما اطلاعات لازم و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی می‌تواند به شما کمک کند تا هیتری مناسب با نیازهای گرمایشی ساختمان مورد نظرتان تهیه کنید. به کارگیری سیستم گرمایشی مناسب در ساختمان‌های تجاری و صنعتی باعث بهبود روند کاری و پیشرفت تولیدی می‌شود.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما