هیتر برقی فن دار تک فاز چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

هیتر برقی صنعتی دارای فن
معرفی انواع هیتر برقی و کاربرد هر یک از آنها
آذر ۲۱, ۱۳۹۸
سیستم گرمایشی تابشی گازی
مزیت‌های به کارگیری سیستم گرمایشی تابشی گازی
آذر ۲۷, ۱۳۹۸
هیتر برقی فن دار تک فاز

هیتر برقی فن دار تک فاز

 هیتر برقی فن دار تک فاز یک نوع سیستم گرمایشی صنعتی است. این هیتر در محیط‌های صنعتی برای تامین گرمایش و پیشبرد فرایندهای صنعتی به کار برده می‌شود. هیتر برقی فن دار تک فاز دارای ویژگی‌هایی است که آن را به یک وسیله ی گرمایشی پر کاربرد در محیط‌های صنعتی و تجاری تبدیل می‌کند. مزیت‌های هیتر برقی فن دار تک فاز باعث می‌شود که کاربران بسیاری برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی خود از این هیتر استفاده کنند. این متن شما را با ویژگی‌های هیتر برقی فن دار تک فاز و مزیت‌های آن آشنا می‌کند. آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای هیتر برقی فن دار می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد مناسب بودن این نوع سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی خود اطمینان حاصل کنید.

 

 آشنایی با ویژگی‌ها و مزیت‌های هیتر برقی فن دار تک فاز

 هیترهای برقی فن دار تک فاز دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند. فن هیترهای برقی در مکان‌های صنعتی و تجاری بسیاری به کار برده می‌شوند. انواع هیترهای برقی ممکن است دارای توان حرارتی متفاوت باشند. با این حال بیشتر هیترهای برقی فن دار تک فاز را می‌توانید با توان حرارتی ۳ کیلو وات یا ۵ کیلو وات تهیه کنید. طراحی و ساخت هیترهای برقی فن دار تک فاز به گونه‌ای است که دارای دوام و مقاومت بسیار بالایی هستند و توانایی تولید گرما در شرایط سخت را دارند. این هیترها علاوه بر تامین گرمای مورد نیاز، برای پیشبرد فرآیندهای صنعتی به کار برده می‌شوند. برای مثال از هیترهای برقی فن دار تک فاز می‌توان برای خشک کردن مواد در فرآیندهای تولید و ساخت استفاده کرد. به عنوان نمونه در صنعتی کاغذسازی، تولید پارچه و … می‌توان از هیتر برقی فن دار برای خشک کردن مواد و رفع رطوبت استفاده کرد.

 هیترهای برقی فن دار تک فاز دارای یک فن دمنده هستند که گرمای تولید شده توسط هیتر را با سرعت و قدرت بالایی در محیط پیرامون خود توزیع می‌کنند. مجهز بودن هیتر به فن دمنده باعث می‌شود که گرما به صورت یکنواخت در قسمت‌های مختلف ساختمان پخش شود. هنگام خرید هیتر برقی فن دار تک فاز بهتر است هیتری را انتخاب کنید که دارای امکان تنظیم سرعت فن باشد. بیشتر هیترها این قابلیت را دارند که بتوان سرعت آن را تا چند درجه تغییر داد. هرچه سرعت فن بیشتر باشد، هوای گرم با سرعت بیشتری در محیط توزیع خواهد شد. قابلیت کنترل میزان گرمای تولید شده توسط هیتر و سرعت توزیع آن، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با تنظیم دما و سرعت هیتر بتوانند مقدار گرمایی را که نیاز دارند، تهیه کنید. با کنترل سرعت و میزان گرمای تولید شده، از مصرف بی اندازه‌ی انرژی جلوگیری به عمل خواهد آمد. کاهش میزان مصرف انرژی کمک زیادی به کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان می‌کند. به خصوص در محیط‌های صنعتی و تجاری که هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش مناسب در ساختمان‌ها می‌شود.

 

قابلیت تنظیم فن هیتر

قابلیت تنظیم فن هیتر

 

 با اینکه وظیفه‌ی اصلی فن انتشار گرمای تولید شده توسط هیتر است، می‌توان از فن آن برای تهویه‌ی هوا نیز استفاده کرد. برخی از فن هیترها دارای این قابلیت هستند که بدون به کارگیری قطعه‌ی گرمایشی، تنها بتوان از فن آنها استفاده کرد. در این صورت می‌توانید با مصرف انرژی بسیار هوای داخلی ساختمان صنعتی و تجاری خود را تهویه کنید. در بیشتر ساختمان‌های صنعتی به کارگیری ماشین‌های صنعتی یا مواد شیمیایی باعث تولید گازهای سمی، ذرات معلق در هوا و انواع آلودگی‌ها می‌شود. از طرف دیگر تامین هوای مطبوع و پاک در ساختمان‌های صنعتی دارای اهمیت زیادی است. چرا که آلودگی داخل ساختمان می‌تواند علاوه بر تهدید سلامتی کارکنان و افراد حاضر در ساختمان باعث کاهش طول عمر مفید دستگاه‌های صنعتی یا آسیب رسیدن به آنها شود. همچنین آلودگی می‌تواند باعث خرابی مواد نگهداری شده در محیط‌های صنعتی شود. به این ترتیب شما می‌توانید از دو کارایی عملکرد گرمایشی و تهویه هوا توسط هیترهای فن دار بهره مند شوید.

نحوه کارکرد هیترهای برقی فن دار تک فاز

هیترهای برقی فن دار تک فاز انرژی لازم برای تولید گرما را از انرژی برق دریافت می‌کنند. این هیترها انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و آن را به محیط پیرامون خود انتقال می‌دهند. یکی از مزیت‌های هیترهای برقی فن دار تک فاز این است که این هیترها هیچ گونه مواد شیمیایی و گازهای سمی را وارد فضای داخلی ساختمان نمی‌کنند. به همین دلیل گرمای تولید شده توسط هیترهای برقی فن دار گرمایی پاک و بدون آلودگی است. عدم تولید آلودگی توسط هیتر یکی از معیارهای بسیار مهم در محیط‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آید. چرا که بیشتر ساختمان‌های صنعتی از وجود آلودگی در فضای داخلی ساختمان رنج می‌برند. هیترهای برقی به علت عدم تولید آلودگی و منتشر نکردن گازهای سمی و گازهای گلخانه‌ای در فضا، یکی از سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به شمار می‌آیند.

 

فن هیتر قابل حمل

فن هیتر قابل حمل

 

 بیشتر هیترهای برقی فن دار تک فاز اندازه‌ی کوچک و وزن نسبتاً سبک‌تری در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی صنعتی هستند. بسیاری از این هیترها دارای دسته یا چرخ هایی در زیر خود هستند که امکان حمل و نقل و جابه‌جایی آنها را به ساده‌گی فراهم می‌کند. در این صورت شما می‌توانید هیتر برقی فن دار تک فاز خود را به راحتی از مکانی به مکان دیگر انتقال داده و از اثر گرمایشی آن در قسمت مورد نظر بهره‌مند شوید. قابل حمل بودن هیتر برقی فن دار تک فاز آن را برای به کارگیری در گرمایش نقطه‌ای به یک سیستم گرمایشی عالی تبدیل می‌کند. ممکن است قسمتی از ساختمان دسترسی به سیستم گرمایشی مرکزی نداشته باشد. در این صورت توانید به راحتی آن قسمت از ساختمان را به وسیله‌ی هیترهای برقی فن دار قابل حمل گرم کنید. در مواقعی نیز قسمت‌هایی از ساختمان نیاز دائم به گرما ندارد. در این شرایط می‌توانید از این هیترهای برقی فن دار در زمان و مکان نیاز مورد نیاز استفاده کنید. سرعت تولید گرما و توزیع هیترهای برقی فن دار بالا است و شما می‌توانید در مدت زمان اندکی فضای مورد نظر خود را گرم کنید. همچنین این هیترها نحوه‌ی نصب و به کارگیری بسیار آسانی دارند. در اغلب موارد شما می‌توانید با رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل‌های ذکر شده در دفترچه‌ی راهنمای هیتر، آن را نصب کرده و به کار ببرید.

در صورتی که مایل باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد انواع هتیر برقی صنعتی، اطلاعات کسب کنید، می‌توانید با همکاران متخصص ما در گرماسرد تماس حاصل کنید و از راهنمایی‌های کارشناسی و تخصصی آنها بهره مند شوید.

منبع: tombling

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما