آشنایی با ویژگی‌های هیتر تابشی ایستاده

جت هیتر گازی
چرا جت هیتر گازی یک گزینه عالی برای گرمایش ساختمان‌های تجاری و صنعتی است؟
آذر ۹, ۱۳۹۸
هیتر گازی فن دار
مهم‌ترین ویژگی‌های هیتر گازی فن دار چیست و برای چه نوع مکان‌هایی مناسب است؟
آذر ۱۵, ۱۳۹۸
هیتر تابشی ایستاده

هیتر تابشی ایستاده

هیتر تابشی ایستاده نوعی از سیستم‌های گرمایشی تابشی است. هیتر تابشی ایستاده کاربردهای فراوانی در ساختمان‌های، صنعتی، تجاری و همچنین ساختمان‌های مسکونی دارد. هیترهای تابشی دارای مزایای بسیاری هستند. این هیترها در انواع و مدل‌های مختلف توسط کارخانه‌ها و شرکت‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی ساخته شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. انواع هیترهای تابشی به دلیل کارایی‌ها و مزیت‌های فراوانی که دارند توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیتر تابشی ایستاده نیز دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد خود است. این متن شما را با ویژگی‌های هیتر تابشی ایستاده و مزایا و کاربردهای آن آشنا می‌کند. بعد از کسب اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای هیتر تابشی ایستاده می‌توانید مطمئن شوید که این نوع هیتر مناسب با نیازهای گرمایشی شما است یا خیر.

 آشنایی با ویژگی‌های هیتر تابشی ایستاده

هیتر تابشی ایستاده مانند دیگر انواع هیترهای تابشی انرژی گرمایی را به صورت مستقیم تولید می‌کند. این هیتر بر خلاف بخاری‌های انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کند، بلکه انرژی گرمایی را به صورت نور از خود ساطع می‌کند. درست مانند گرم شدن کره‌ی زمین توسط نور خورشید، سطح قرار گرفته در امتداد مسیر تابشی هیترهای تابشی نیز گرم می‌شود. هیترهای تابشی اشیاء و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. اگر شما در مسیر تابشی  این هیترها قرار بگیرید، به محض روشن شدن بخاری می‌توانید گرمای ساطع شده از آن را روی پوست بدن خود احساس کنید.

 

هیتر تابشی ایستاده فضای باز

هیتر تابشی ایستاده فضای باز

صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مهم‌ترین ویژگی هیتر تابشی ایستاده است.

همان طور که گفته شد یکی از مزیت‌های هیترهای تابشی ایستاده این است که بدون گرم کردن هوای اطراف خود باعث گرم شدن سطح قرار گرفته در مسیر تابشی‌شان می‌شوند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی هیتر تابشی ایستاده نخواهد داشت. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان از هیترهای تابشی در فضای آزاد نیز استفاده کرد. در واقع هر چقدر که هوای بیرون سرد باشد یا با شرایط جوی بدی مواجه باشید، هیتر تابشی ایستاده گرمای مورد نیاز شما را در قسمت مورد نظر به خوبی تامین خواهد کرد. این ویژگی باعث می‌شود که هیترهای تابشی ایستاده کاربردهای فراوانی در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که دارای فضای باز هستند یا درب آنها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود و هوا در آنها جریان دارد، داشته باشند. به عنوان مثال برای گرمایش فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، عرشه‌های کشتی، پارکینگ‌ها، انباری‌های بزرگ صنعتی، اسکله‌های بارگیری، فضاهای بازی که مکان برگزاری جشن‌ها و مراسم هستند، از اثر گرمایشی هیترهای تابشی ایستاده می‌توان بهره گرفت.

هیتر تابشی ایستاده گازی

هیتر تابشی ایستاده گازی

 

انواع هیتر تابشی ایستاده

هیتر تابشی ایستاده را از نظر نوع منبع انرژی می‌توان به دو نوع اصلی هیتر تابشی برقی و هیتر تابشی گازی دسته بندی کرد. شیوه‌ی گرمایشی هیترهای تابشی گازی و هیترهای تابشی برقی مانند هم است. تنها تفاوت این دو نوع در نوع منبع تامین انرژی آنها است. کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه و  شرایط محیطی که می‌خواهند در آن از هیتر تابشی ایستاده استفاده کنند، اقدام به خرید هیتر تابشی گازی هیتر تابشی برقی بکنند. هیترهای تابشی برقی بسیار کم مصرف هستند و تقریباً تمام انرژی دریافتی خود را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. اما باید این مورد را نیز در نظر گرفت که قیمت سوخت گاز از انرژی برق پایین‌تر است.

 

هیتر تابشی ایستاده برقی

هیتر تابشی ایستاده برقی

 

قابلیت حمل و نقل آسان

هیتر تابشی ایستاده در مقایسه با انواع هیترهای تابشی دیگر دارای این مزیت است که می توانید به راحتی آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید. قابل حمل بودن هیتر تابشی ایستاده این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از اثر گرمایشی هیتر در مکان و زمان مورد نیازتان به راحتی بهره‌مند شوید. نحوه‌ی نصب و به کارگیری هیتر تابشی ایستاده بسیار ساده است و برای نصب آن نیاز به کمک نصاب متخصص یا صرف زمان زیادی نخواهید داشت.

هیتر تابشی ایستاده را می‌توان به عنوان سیستم گرمایشی جانبی استفاده کرد. این هیترها برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. با استفاده از هیتر تابشی ایستاده نیازی به تولید انرژی گرمایی زیاد برای گرم کردن فضاهای بزرگ نخواهید داشت. چرا که هیترهای تابشی به واسطه‌ی گرم کردن مناسب سطح مورد نظر شما از مصرف بی رویه ی انرژی جلوگیری به عمل خواهند آورد. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از بخاری‌های تابشی هزینه های گرمایشی ساختمان یا محیط مورد نظر خود را کاهش دهید.

یکی دیگر از مزیت‌های هیترهای تابشی ایستاده ظاهرهای شیک آنها است. با اینکه هیترهای تابشی ایستاده در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند، بیشتر این هیترها ظاهری زیبا و مورد پسند عموم مردم را دارند. ظاهر مناسب هیترهای تابشی ایستاده آنها را برای به‌ کارگیری درساختمان‌های مسکونی، فضای باز هتل‌ها و رستوران‌ها، سالن‌های روباز برگزاری مراسم و جشن‌ها و مراکز تجاری به یک سیستم گرمایشی ایده‌آل تبدیل می‌کند. هیترهای تابشی ایستاده در اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلف ساخته می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیازهای گرمایشی خود هیتر مورد پسند خود را انتخاب نمایید.

هیترهای تابشی ایستاده گرمایی بدون سر و صدایی تولید می‌کنند. به همین دلیل به کارگیری هیترهای تابشی ایستاده باعث تولید آلودگی صوتی در فضا نمی‌شود. از اثر گرمایشی هیترهای تابشی ایستاده می‌توان در محیط‌هایی که به آرامش و سکوت نیاز دارند، استفاده کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های هیترهای تابشی ایستاده گرمایش سریع و آنی آنها است. برخلاف هیترهای انتقال حرارت که برای گرم کردن محیط پیرامون خود به زمان نیاز دارند، هیترهای تابشی به محض روشن شدن سطح مورد نظر را گرم می‌کنند. همزمان با خاموش شدن بخاری نیز دیگر گرمای ساطع شده از آن را احساس نخواهید کرد. این ویژگی باعث کاهش میزان مصرف انرژی می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید هیتر و سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی تجاری یا ساختمان مسکونی خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم در مورد انواع هیترهای تابشی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار خواهند داد. کسب اطلاعات لازم در مورد انواع هیترها و ویژگی‌های آنها باعث می‌شود که بتوانید هیتری را انتخاب کنید که مناسب با محیط مورد نظر شما و نیازهای گرمایشی‌تان باشد و در عین حال هزینه‌های گرمایشی محیط مورد نظرتان را به حداقل برسانید.

منبع: heatingpoint

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما