هیتر تابشی مادون قرمز گلخانه
هیتر تابشی مادون قرمز گلخانه
آبان ۷, ۱۳۹۷
هیتر تابشی مرغداری
هیتر تابشی مرغداری
آبان ۱۵, ۱۳۹۷
هیتر روغن

هیتر روغن (اویل هیتر) یکی از هیترهای پرطرفدار امروزی به شمار می‌آید. در ماه‌های سرد سال، همراه با پایین آمدن دما هزینه‌های گرمایشی و مبلغ قبوض پرداختی افزایش پیدا می‌کنند. کنترل هزینه‌های گرمایشی در هوای سرد و یخ‌بندان امر مهمی است. هیترهای روغن برقی یا همان اویل هیتر، علاوه بر گرمایی مطبوع، کاهش هزینه‌های گرمایشی را به ارمغان می‌آورد.

مقرون به صرفه بودن رادیاتورهای هیتر روغن، قابلیت گرمایش منطقه‌ای و عملکرد آن جزء مزیت‌های مهم هیترهای روغن محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید هم‌چنان مبلغ پرداختی قبض‌های خود را پایین بیاورید و در عین حال محیط زندگی یا محل کار خود را گرم نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را که درباره‌ی هیتر روغن است به دقت مطالعه نمایید.

نحوه‌ی کار هیتر روغن (اویل هیتر)

هیتر روغن یا هیتر روغن برقی، ویژگی‌ها و فناوری گرمایشی خوبی را ارائه می‌دهد که این هیتر را  در رده بندی هیترهای ایده‌آل برای گرمایش منطقه‌ای قرار می‌دهند. در ادامه‌ی مطلب به صورت مختصر و مفید شما را با ویژگی‌ها و کارکرد این نوع هیتر آشنا می‌کنیم.

جابجایی حرارتی: هیتر روغن با استفاده از جابجایی حرارتی و گرمایش تابشی، هوای اطراف خود را گرم می‌کند. این هیتر هوای سرد را گرفته و از طریق  لوله‌های شیاری، هوای گرم را به محیط انتقال می‌دهد. هوای گرم به سمت بالا جریان پیدا می‌کند و هوای خنک را به سمت پایین، یعنی جایی که هیتر روغن قرار دارد، می‌راند. به این ترتیب هیتر روغن هوای خنک را گرم کرده و این چرخه‌ی گرمایشی ادامه پیدا می‌کند.

رزیستور داخلی: رزیستور داخلی هیتر روغن انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و روغن داخل هیتر را گرم می‌کند. این روغن با عنوان روغن دیاترمیک نیز شناخته می‌شود.

روغن دیاترمیک: هنگامی که روغن دیاترمیک گرم می‌شود، ورقه‌های بیرونی رادیاتور را پر می‌کند. حتی هنگامی که هیتر خاموش شود، این روغن کمک می‌کند تا گرمای تولید شده ازطریق رزیستور، حفظ شود. هم‌چنین، این روغن دارای ظرفیت گرمایشی بالایی است. بنابراین هرگز نمی‌سوزد و نیازی به دوباره پر کردن هیتر با روغن نیست. هیتر روغن برقی گرمای آنی تولید نمی‌کند. روغن داخل هیتر برای گرم شدن احتیاج به زمان دارد.

کارآیی هیتر روغن

هیتر روغن برقی مصرف انرژی را به طور کلی کاهش می‌دهد. شما می‌توانید یک اتاق مجزا را با استفاده از هیتر روغن گرم کنید. حتی می‌توانید هیتر را روی گزینه‌ی اکو تنظیم کنید تا هیتر به صورت اتوماتیک روشن و خاموش شده و دمای محیط را در درجه‌ی مطلوب نگه دارد. روغن دیاترمیک گرم تا مدت زیادی گرم باقی می‌ماند و حتی هنگامی‌ که هیترخاموش است، به حفظ گرما کمک می‌کند.

رادیاتورهای برقی روغن برای اتاق‌های کوچک تا بزرگ مناسب هستند و می‌توان از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده کرد.

مزایای هیتر روغن

نه تمامی هیترهای روغن، اما بیشتر آن‌ها دارای ویژگی‌های استاندارد و مزایای بسیاری هستند. بیشتر مدل‌ها و مارک‌های هیتر روغن دارای نشان استاندارد هستند. یک هیتر روغن استاندارد دارای تجهیزات و ویژگی‌های زیر است:

ترموستات قابل تنظیم: ترموستات‌های قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهند که دمای مطلوب مورد نظر خود را انتخاب کنید. هیتر روغن دمای اتاق را به دمای پیش فرض می‌رساند.

تایمرهای قابل برنامه ریزی: می‌توانید تایمر را طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل از اینکه از خانه خارج شوید یا به رختخواب بروید، هیتر خاموش شود. با این روش در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و از اتلاف گرما جلوگیری به عمل می‌آورید. علاوه براین هزینه‌ی گرمایش را کاهش می‌دهید.

حالت اکو: حالت اکو برنامه‌ای است که از طریق اجرای آن، با حرارت پایین و کم‌ترین مقدارمصرف انرژی، دمای اتاق حفظ می‌شود.

چرخ‌های کوچک هیتر روغن: برخی از هیترهای روغن دارای چرخ‌های کوچکی هستند که قابلیت حمل آن‌ها را از مکانی به مکان دیگر فراهم می‌کند.

گرمایش بی صدا: هیتر روغن دارای فن نیست. بنابراین هنگام گرمایش محیط، آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند.

چند نمونه از مدل‌های هیتر روغن پرطرفدار

هیترهای روغن برای اتاق‌هایی با اندازه‌ی حدود ۱۴۰ متر مربع مناسب هستند. می‌توانید این هیتر را روی درجه‌ی موردنظر تنظیم کرده و منتظر بمانید تا هیتر دمای اتاق را به درجه‌ی انتخاب شده برساند. با استفاده از ترموستات دیجیتال، دمای بین ۵ الی ۲۷ درجه سانتی گراد را می‌توانید برنامه‌ریزی کنید. با قرار دادن دستگاه در حالت اکو مصرف انرژی پایین می‌آید، درحالی که هیتر دمای اتاق را به دمای پیش فرض خواهد رساند.

هیتر برای اتاق‌های کوچکی که مشکل فضا دارند مناسب است. هیتر روغن قابل حمل را می‌توان به راحتی در فضاهای کوچک و دفترها و اداره‌ها مورد استفاده قرار داد. می‌توانید آن‌ها را زیر میز یا در زاویه‌ی مناسبی از اتاق قرار دهید و از گرمایش مطبوع آن در طول شب‌های سرد لذت ببرید. می‌توانید تایمر ساعت را برای روشن یا خاموش شدن در طول ۲۴ ساعت روز، در دوره های ۱۵ دقیقه‌ای قرار دهید. در این حالت ترموستات قابل تنظیم دمای اتاق را حفظ دمای پیش فرض حفظ می‌کند.

هیتر روغن میل تابشی

هیتر روغن میل، هیتری کاملاً محصور شده است که باله‌‌های پر از روغن را در بر می‌گیرد. این هیتر هوای گرم را از قسمت فوقانی خود به محیط انتقال می‌دهد. این فناوری توزیع سریع گرما را در سراسر محیط تضمین می‌کند.

در مکان‌هایی که مشکل فضا وجود دارد، این هیتر به راحتی زیر میز، روی میز، یا در فضاهای بسیار کوچک جا می‌گیرد. دارای تنظیمات ساده است و به راحتی شروع به کار می‌کند. با روشن کردن هیتر می‌توانید گرما را خیلی سریع احساس کنید. هم‌چنین هیتر دارای پایه‌های آلومینیومی است که ایمنی هیتر را روی کفپوش یا موکت  تضمین می‌کند.

این هیتر بیشترین ویژگی‌های مد نظر مشتریان را دارد. وجود ترموستات این امکان را فراهم می‌کند که دما را روی درجه‌ی مورد نظر تنظیم کنید و خروجی گرمایشی را کاهش یا افزایش دهید.

به صورت کلی می‌توان گفت هیتر روغن هیتری جمع و جوری است که به راحتی می‌توان آن را از مکانی به مکان دیگر انتقال داد. این هیتر برای گرمایش فضاهای کوچک بسیا مناسب است و انرژی کمی نیز مصرف می‌کند.

منبع: sylvane

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما