انواع بخاری با گاز مایع : آشنایی با هیترهای بوتان و پروپان

انواع هیترهای تابشی
انواع هیترهای تابشی: معرفی سه نوع هیتر تابشی رایج
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸
نگهداری کوره صنعتی
مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد نگهداری کوره صنعتی بدانید.
اسفند ۶, ۱۳۹۸
انواع بخاری با گاز مایع

انواع بخاری با گاز مایع

انواع بخاری با گاز مایع وجود دارد که برای تامین گرمایش و پیشبرد فرایندهای گوناگون در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شوند. گاز مایع به واسطه‌ی فرآیندهایی که روی گاز طبیعی انجام می‌شود به دست می‌آید. گازهای مایع بوتان و پروپان به عنوان سوخت این نوع بخاری‌ها به کار برده می‌شوند. بخاری‌هایی که با سوخت گاز مایع کار می‌کنند، دارای مزیت‌های منحصر به فرد خود هستند. بیشتر بخاری‌هایی که انرژی لازم برای تولید گرما را از سوخت گاز مایع می‌گیرند، دارای ویژگی قابل حمل بودن هستند و به راحتی می‌توان آنها را از به مکان دیگر جابه‌جا کرده و از اثر گرمایشی آن در محل مورد نظر بهره برد. ویژگی قابل حمل بودن و جابه‌جایی آسان بخاری با گاز مایع این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در مکان‌هایی که دسترسی به گاز طبیعی یا انرژی برق ندارند، بتوانند گرمای مورد نیاز خود را با استفاده از انواع بخاری با گاز مایع تامین کنند. کپسول‌های حاوی گاز مایع بوتان و پروپان را می‌توان به راحتی تهیه کرد. کپسول‌های گاز بوتان و پروپان دارای اندازه‌های متفاوتی هستند و شما می‌توانید با توجه به میزان مصرف انرژی، کپسولی با اندازه و حجم مناسب را انتخاب کنید.

انواع بخاری با گاز مایع

انواع بخاری با گاز مایع توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی تجاری و صنعتی ساخته می‌شود. باید اضافه کرد که انواع بخاری با گاز مایع را می‌توان علاوه بر محیط‌های تجاری و صنعتی در ساختمان‌های مسکونی نیز به کار برد. تنوع در ساخت و عرضه‌ی بخاری‌‌های گاز مایع، موجب می‌شود که کاربران بتوانند با توجه به شرایط و نیازهای گرمایشی خود، بخاری مناسب را انتخاب نماید. انتخاب هیتر مناسب نقش مهمی در تامین گرمای مورد نیاز، کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایشی خواهد داشت. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع بخاری با گاز مایع آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع بخاری با گاز مایع

در این قسمت مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع بخاری با گاز مایع را به شما معرفی خواهیم کرد. با مطالعه و بررسی ویژگی‌های هر کدام از انواع بخاری با گاز مایع می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سیستم گرمایشی را انتخاب کنید.

هیترهای فضا با گاز مایع

 

بخاری تابشی با گاز مایع

بخاری تابشی با گاز مایع

هیترهای فضا اثر گرمایشی بسیار بالایی دارند و برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از مزیت‌های هیترهای فضا این است که در مقایسه با دیگر بخاری‌ها، سیستم‌های گرمایشی مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌آیند. هیترهای فضا که با گاز مایع کار می‌کنند، خود دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند. شیوه‌ی گرمایشی و توزیع انرژی گرمایی تولید شده توسط هیترهایی فضا که با گاز مایع کار می‌کنند، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. هیترهای فضا با گاز مایع را می‌توان در انواع بخاری‌های تابشی، بخاری‌های انتقال حرارت، یا ترکیبی از بخاری‌های تابشی و بخاری‌های انتقال حرارت تهیه کرد. بخاری‌های تابشی با گاز مایع گرما را به روش مستقیم به سطحی که در امتداد مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد، ساطع می‌کنند و موجب گرم شدن افراد و اشیائی می‌شوند که در مسیر تابش آنها واقع شده‌اند. این بخاری‌ها برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند و به منظور گرم کردن یک محدوده‌ی مشخص به کار می‌روند. نوع دیگری از بخاری‌های فضا با گاز مایع، گرمای مورد نیاز را به واسطه‌ی گرم کردن هوا و انتقال آن به محیط اطراف خود تولید می‌کند. بخاری‌های انتقال حرارت برای توزیع سریع‌تر و یکنواخت‌تر هوای گرم تولید شده توسط هیتر، از فن‌های دمنده استفاده می‌کنند. با این حال باید گفت که مدل‌هایی که از ترکیب بخاری‌های تابشی و هیترهای انتقال حرارت ساخته می‌شوند، دارای اثر گرمایشی بیشتری هستند.

هیترهای دیواری با گاز مایع

 

بخاری دیواری با گاز مایع

بخاری دیواری با گاز مایع

این نوع سیستم‌های گرمایشی به نوعی طراحی و ساخته شده‌اند که بتوان آنها را روی سطح دیوار نصب کرد. این بخاری‌ها ظاهر باریک و ساده‌ای دارند. برخی از کوره‌ها یا هیترهای دیواری با گاز مایع، دارای فن هستند که با ایجاد جریان هوای گرم، گرمای تولید شده را به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌کند. ظاهر ساده و شیک این بخاری‌ها آنها را برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های تجاری که در آنها به دکوراسیون و چیدمان محیط اهمیت داده می‌شود، به سیستم‌های گرمایشی ایده‌آلی تبدیل می‌کند.

سیستم گرمایشی مرکزی دارای کانال کشی با سوخت گاز مایع

به کارگیری هیترهای گاز مایع به عنوان سیستم گرمایشی مرکزی می‌تواند روش خوبی برای تامین گرمای مورد نیاز در روزهای سرد سال باشد. با استفاده از سیستم گرمایشی مرکزی می‌توانید گرمای تولید شده توسط هیتر را به قسمت‌های مختلف ساختمان انتقال دهید. در این روش گرما توسط هیتر تولید شده و سپس از طریق سیستم کانال کشی به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود. با استفاده از این نوع سیستم گرمایشی کاربران می‌توانند نحوه‌ی توزیع مناسب گرما را در قسمت‌های مختلف ساختمان به خوبی کنترل کنند. شما می‌توانید با به کارگیری سیستم گرمایشی مرکزی دارای کانال، تنها آن قسمت از ساختمان را گرم کنید که به آن نیاز دارید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند درجه، زمان و میزان توزیع هوای گرم در قسمت‌های مختلف ساختمان را تنظیم و کنترل نماید. امکان تنظیم و کنترل میزان گرمای تولید شده و نحوه‌ی توزیع آن در قسمت‌های مورد نیاز ساختمان باعث کاهش چشمگیر مصرف میزان مصرف انرژی می‌شود. با کنترل مناسب میزان گرمای تولید شده و کاهش اتلاف گرما هزینه‌های گرمایشی ساختمان نیز کاهش پیدا می‌کند. سیستم گرمایشی مرکزی دارای کانال کشی برای آن دسته از ساختمان‌هایی که در مناطق سرد واقع شده‌اند و دسترسی به گاز طبیعی و دیگر منابع انرژی ندارند، بسیار مناسب هستند.

 اجاق‌های گاز مایع

 

بخاری با گاز مایع

بخاری با گاز مایع

این بخاری‌ها که برای تولید گرمای لازم از گاز مایع بوتان و پروپان استفاده می‌کنند، دارای شعله‌ی باز و درخشانی هستند. یکی از مزیت‌های اجاق‌ها یا شومینه‌های گاز مایع این است که با استفاده از آنها، نیازی به هیزم نخواهید داشت. به کارگیری اجاق‌های گاز مایع در مقایسه با شومینه‌های هیزمی بسیار ساده است. چرا که این بخاری‌ها نیازی به نظافت مکرر و تعویض هیزم ندارند.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

آیا تا به حال تجربه استفاده از انواع بخاری با گاز مایع را داشته‌اید؟ چه نوعی از بخاری با گاز مایع برای محیط شما مناسب است؟ دلایل انتخاب و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: originenergy

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما