معرفی انواع هیتر کارگاه موجود در بازار

انواع هیتر انباری
رایج‌ترین انواع هیتر انباری: ویژگی‌ها و خصوصیات
آذر ۲۰, ۱۳۹۷
راهنمای خرید هیتر سوله
راهنمای خرید هیتر سوله
آذر ۲۶, ۱۳۹۷
انواع هیتر کارگاه

برای گرم‌ کردن محیط کارگاه روش‌های گرمایشی مختلف و متنوعی وجود دارد. انواع هیتر کارگاه برای گرم نگه داشتن محیط کار طراحی و ساخته شده‌اند. برای نمونه می‌توان از کوره‌های گازی، رادیاتورهای نفتی، اجاق‌های ذغالی، اجاق‌های پلت، هیتر پروپانی( که هم به هم صورت ثابت و هم قابل حمل در دسترس هستند)، هیتر خورشیدی، هیتر تابشی، یونیت آب گرم، هیترهای برقی قابل حمل و هیترهای بدون کانال، به منظور گرم کردن کارگاه‌ها استفاده کرد.

 انواع هیتر کارگاه

متن زیر انواع هیتر کارگاه را که پرکاربرد بوده و استفاده از آن‌ها آسان است را معرفی می‌کند. روش کار هر کدام از این هیترها به صورت مختصر توضیح داده شده است. هیتری که انتخاب می‌کنید باید با شرایط کارگاه شما هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال هنگام خرید هیتر باید مساحت کارگاه خود را در نظر بگیرید تا هیتری با اندازه‌ی مناسب خریداری کنید. اندازه‌ی هیتر باید به گونه‌ای باشد که نیاز گرمایشی محیط را به خوبی تامین کرده و هم‌چنین از اتلاف انرژی نیز جلوگیری کند. برخی از هیترهای گازی و برقی که شامل هیترهای قابل حمل و هیترهای ثابت هستند، نیاز به نصب دارند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی انواع هیتر کارگاه و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

هیتر برقی

هیترهای برقی یکی از آسان‌ترین روش‌های گرمایش کارگاه‌ها به شمار می‌آیند. هیترهای قابل حمل برقی از انواع هیتر کارگاه ارزان محسوب می‌شوند. گرمایش این هیترها صددرصد موثر بوده و روش استفاده از آن‌ها آسان است. برای بهره‌برداری از هیتر برقی تنها کافی است که آن را به برق وصل کنید و هر جا که لازم است از آن استفاده کنید. هیترهای برقی پایه‌دار، دیواری و یونیت هیترهای برقی در مقایسه با هیترهای گازی ارزان‌تر هستند و نحوه‌ی نصب آسان‌تری نیز دارند. هیترهای برقی اکسیژن مصرف نمی‌کنند. این هیترها گازهای سمی تولید نمی‌کنند، بنابراین برای استفاده در محیط کارگاه‌ها بسیار ایمن و مناسب هستند. تنها ویژگی منفی هیترهای برقی هزینه‌ی بالای مصرف الکتریسیته‌ی آن‌ها است. هزینه‌ی مصرف انرژی برق در مقایسه با مصرف انرژی گاز بیشتر است. انواع هیتر برقی در بازار وجود دارد. کارآیی این هیترها با یکدیگر متفاوت است. هنگام خرید هیتر باید دقت کنید که هیتر انتخاب شده متناسب با کاربرد و شرایط محیط کارگاه شما باشد.

 هیتر انتقال گرما

هیتر انتقال گرما

هیتر انتقال گرما دارای دو نوع ثابت و قابل حمل است. این هیترها با استفاده از تولید جریان هوا، از طریق عبور دادن هوا از کویل‌های گرم شده‌ی برقی، دیسک‌های سرامیکی یا محفظه‌های پر شده با روغن، باعث گرم شدن هوای محیط می‌شوند. قیمت هیترهای انتقال گرمای قابل حمل ارزان است. استفاده از این هیترها ساده بوده و می‌توانید به راحتی آن را در مکان مورد نظر نصب و استفاده کنید. این هیترها برای گرم کردن مساحت‌های کوچک الی معمولی مناسب هستند. گرمای تولید شده از هیترهای قابل حمل مساحت تقریباً زیادی را به خوبی گرم می‌کند. برخی از هیترهای انتقال گرما دارای یک فن هستند تا گرما را به سرعت و به خوبی درسراسر محیط توزیع کنند. هیترهای پایه‌دار، پنلی و هیترهای برقی روغن برای گرم شدن به زمان نیاز دارند.

هیترهای انتقال گرمایی که با ولتاژ ۱۱۰ کار می‌کنند، توانایی تولید گرما تا ۵۱۰۰ BTU را  دارند. برای مساحت‌های بزرگ‌تر می‌توانید مدل‌هایی را انتخاب کنید که با ولتاژ ۲۴۰ کار می‌کنند.این هیترها قدرت گرمایشی تا  ۱۷۰۰۰ BTU  را دارند. بیشتر هیترهای برقی جدید دارای استانداردهای ایمنی هستند. برای مثال، هنگامی که هیتر بیش از اندازه داغ شود، به صورت خودکار خاموش می‌شود. هیترهای قابل حمل دارای سنسورهایی هستند که در صورت ضربه خوردن تصادفی، هیتر به صورت خودکار خاموش می‌شود.

 هیتر تابشی

هیتر تابشی

یکی دیگر از انواع هیتر کارگاه هیتر تابشی است. برخلاف هیتر انتقال گرما که هوا را گرم می‌کند، هیتر تابشی به صورت مستقیم است اشیاء یا افراد قرار گرفته در مسیر تابش خود را گرم می‌کند. بیشتر مدل‌های هیتر تابشی به‌ صورت هیترهای قابل حمل هستند. این هیترها را می‌توان به صورت هیتر سقفی و دیواری نیز تهیه کرد.

برترین مزیت هیترهای تابشی این است که برای اشیا و افرادی که در مسیر تابشی آن‌ها قرار دارند، گرمای سریع و آنی تولید می‌کنند. این هیترها برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. هم‌چنین می‌توانید در طول مدتی که منتظر گرم شدن و شروع به کار منبع گرمایشی اصلی خود هستید، از هیتر تابشی استفاده کنید. این هیترها نیز ایمنی بالایی برای مورد استفاده قرار گرفتن در کارگاه‌ها دارند.

پمپ‌های گرمایشی

پمپ گرمایشی (قطعه‌ی قابل نصب در داخل ساختمان)

پمپ گرمایشی (قطعه‌ی خارجی)

این هیترهای برقی که به عنوان هیترهای بدون کانال نیز شناخته می‌شوند دارای ویژگی دوجانبه‌ی گرمایشی و سرمایشی هستند. بنابراین در زمستان برای اهداف گرمایشی و در تابستان برای خنک‌سازی و تهویه‌ی هوا از این هیتر استفاده می‌شود. این هیتر دارای دو قطعه است. قسمت کمپرسور یا کندانسر در خارج از ساختمان و قسمت دیگر آن در داخل ساختمان نصب می‌شود. این هیتر برای  توزیع بهتر گرما از یک فن استفاده می‌کند.

از مزیت‌های این هیتر اندازه‌ی جمع و جور وکم صدا بودن آن است. این هیترها برای نصب در کارگاه‌ها بسیار ایمن هستند و هیچ شعله‌ای تولید نمی‌کنند. علاوه براین دارای قطعات داغ نیستند. کویل‌های قطعه‌ای که داخل ساختمان نصب می‌شوند، هرگز داغ نشده و باعث آتش سوزی نمی‌گردند.

قیمت این هیترها کمی بالا است. اما هزینه‌ی نصب و نگهداری این هیترها در مقایسه با هیترهایی که نیاز به کانال کشی دارند ارزان‌تر است. هم‌چنین نسبت به هیترهای برقی اثر گرمایشی بالاتری داشته و ارزان‌تر نیز هستند.

هیترهای گازی

در بسیاری از موارد هنوز هم سوخت گاز یکی از سوخت‌های ارزان برای گرمایش ساختمان‌ها به شمار می‌‌آید. قیمت گاز طبیعی پایین‌تر از پروپان مایع است. هیترهای گازی نیز دارای مدل‌ها و طرح‌های متنوع هستند و انواع هیتر گازی مختلف موجود است.

 هیترهای گازی قابل حمل

هیتر گازی قابل حمل

هیترهای قابل حمل پروپان در حین ارزان بودن، قدرت گرمایشی بالایی دارند. این هیترها اکسیژن می‌سوزانند و گازهای سمی مانند گاز مونو اکسید کربن در فضا تولید می‌کنند. با توجه به اینکه هیترهای گازی قابل حمل دارای شعله‌ی باز هستند و ممکن است باعث آتش‌سوزی در نزدیکی مواد قابل اشتعال شوند، وسیله‌ی گرمایشی ایمنی برای گرمایش کارگاه‌ها به شمار نمی‌آیند.

 هیتر گازی دیواری، هیتر گازی پایه دار و هیتر یونیت ثابت

هیتر گازی انتقال گرما

هیتر گازی تابشی

هیترهای ثابت گازی صنعتی شامل هیتر گازی دیواری، هیتر پایه دار و هیترهایی هستند که از سقف نیز نصب می‌شوند. هیترهای دیواری گازی شامل دو نوع هستند که می‌توانند با استفاده از روش انتقال گرما یا روش تابشی محیط را گرم کنند. فن موجود در هیترهای ثابت گازی، گرما را با سرعت بیشتری توزیع می‌کند. این هیترها به مراقبت و تمیزکاری بیشتری احتیاج دارند. هزینه‌ی نصب هیترهای گازی بیشتر از هیترهای برقی است. با این حال هزینه‌ی مصرف انرژی هیترهای گازی پایین‌تر است.

منبع: woodworkersjournal

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما