آشنایی با ویژگی‌های بخاری صنعتی کوچک و رایج‌ترین انواع آنها

بخاری برقی دیواری تجاری
مهم‌ترین مزایای و کاربرد بخاری برقی دیواری تجاری
بهمن ۹, ۱۳۹۸
بخاری برقی گلخانه
آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای بخاری برقی گلخانه
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی کوچک

بخاری صنعتی کوچک

بخاری صنعتی کوچک نوعی بخاری صنعتی است که بیشتر به عنوان سیستم گرمایشی جانبی به کار برده می‌شود. همچنین، از بخاری‌های صنعتی کوچک و قابل حمل برای تامین گرمای مورد نیاز در ساختمان‌های صنعتی و تجاری کوچک بهره برده می‌شود. بخاری صنعتی کوچک با توجه به اندازه‌ی جمع و جوری که دارد، دارای قدرت گرمایشی بالایی است و کاربردهای فراوانی در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارد. بخاری‌های صنعتی کوچک در انواع و مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و با توجه به ویژگی‌هایشان دارای کاربردهای منحصر به فرد خود هستند. این متن به معرفی بخاری صنعتی کوچک و ویژگی‌های آن می‌پردازد. همچنین با مطالعه‌ی این مطلب با انواع بخاری‌های صنعتی کوچک و قابل حمل آشنا خواهید شد.

 

هیتر برقی قابل حمل

هیتر برقی قابل حمل

 ویژگی‌ها و کاربردهای بخاری صنعتی کوچک

بیشتر بخاری‌های صنعتی کوچک دارای دسته و چرخ‌هایی هستند که امکان جابه‌جایی آنها را به راحتی فراهم می‌کند. این بخاری‌ها قابلیت حمل و نقل آسانی دارند و کاربران می‌توانند به راحتی در زمان و مکان مناسب از اثر گرمایشی هیترهای صنعتی کوچک و بهره‌مند شوند. همان طور که می‌دانید بیشتر ساختمان‌های صنعتی دارای مساحت بزرگی هستند و از قسمت‌ها و اتاق‌های مختلف تشکیل می‌شوند. ممکن است برخی از قسمت‎های ساختمان‌های صنعتی و تجاری دسترسی به سیستم گرمایشی اصلی نداشته باشد و به همین دلیل همواره هوای قسمت‌هایی از ساختمان سرد باقی بماند. در این شرایط به کارگیری بخاری‌های صنعتی کوچک یک روش گرمایشی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. هیترهای صنعتی کوچک برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. با استفاده از این بخاری‌ها می‌توان با مصرف کمترین میزان انرژی فضای مورد نظر از ساختمان را به خوبی گرم کرد. همچنین ممکن است برخی از قسمت‌های ساختمان نیاز به گرم شدن مداوم نداشته باشند. در این صورت نیز می‌توان در زمان مورد نیاز از اثر گرمایشی این بخاری‌های کوچک و قابل حمل استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بخاری‌های صنعتی کوچک این است که می‌توان آنها را در فضای باز نیز به کار برد. بیشتر این بخاری‌ها نیازی به نصب دائم ندارند و به راحتی می‌توان از آنها در مکان‌های مختلف استفاده کرد. این بخاری‌ها کاربردهای بسیاری در مکان‌های تجاری مانند فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها دارند. یکی از مزیت‌های بخاری‌های صنعتی کوچک این است که گرمای مورد نیاز را با مصرف کمترین میزان انرژی تولید می‌کنند. چرا که می‌توان در مواقع مورد نیاز بدون روشن کردن سیستم گرمایشی اصلی که انرژی زیادی را مصرف می‌کند، از اثر گرمایشی این بخاری‌ها استفاده کرد. علاوه بر اینها بخاری‌های قابل حمل به دلیل اندازه‌ی کوچک و جمع و جوری که دارند فضای مفید ساختمان را اشغال نمی‌کنند.

 آشنایی با انواع بخاری صنعتی کوچک

بخاری‌های صنعتی کوچک را می‌توان با توجه به نوع سوخت آنها تقسیم بندی کرد. این بخاری‌ها انرژی مورد نیاز خود برای تامین گرمای لازم را از انرژی برق، سوخت گاز کروسان یا سوخت گاز پروپان تهیه می‌کنند. هر کدام از انواع این هیترها دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند و کاربردهای خاص خود را دارند. کاربران می‌توانند با توجه به نیازهای گرمایشی و شرایط ساختمان و سلیقه‌ی شخصی خود اقدام به انتخاب و خرید هیتر مناسب بکنند. در ادامه‌ی مطلب شما را با هر کدام از انواع مختلف بخاری صنعتی کوچک آشنا خواهیم کرد.

مزایای استفاده از بخاری برقی کوچک

بخاری‌های برقی کوچک و قابل حمل یکی از ایمن‌ترین سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. علاوه بر این، بخاری‌های برقی شیوه‌ی گرمایشی بسیار آرام و کم صدایی دارند. برخی از بخاری‌های برقی مجهز به فن دمنده هستند. فن موجود در هیتر صنعتی کمک می‌کند که گرمای تولید شده با سرعت و قدرت بیشتری در سرتاسر محیط به صورت یکنواخت توزیع پیدا کند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که میزان انرژی گرمایی تولید شده توسط بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های سوخت فسیلی کمتر است. به منظور به کارگیری این بخاری‌ها، کاربران باید به انرژی برق دسترسی داشته باشند. در صورتی که ممکن است برخی از ساختمان‌ها دارای سیم کشی برق نباشند. علاوه بر این، در بیشتر موارد عدم دسترسی به انرژی برق در فضای باز، کاربری این بخاری‌ها را محدود می‌کند. یکی از ویژگی‌های مثبت بخاری‌های برقی کوچک این است که انرژی گرمایی پاکی را تولید می‌کنند و باعث انتشار گازهای سمی در فضا نمی‌شوند. به همین سبب این نوع بخاری‌ها برای به کارگیری در آن دسته از محیط‌های تجاری که به هوای پاک و اکسیژن کافی نیاز دارند، بسیار مناسب هستند. برای مثال این بخاری‌ها را می‌توان به عنوان سیستم گرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و … به کار برد.

هیتر گاز پروپان

هیتر گاز پروپان

ویژگی‌های بخاری‌های صنعتی کوچک با گاز کروسان و گاز پروپان

آن دسته از بخاری‌هایی که با سوخت گاز کروسان و گاز پروپان کار می‌کنند، توانایی بالایی در تولید انرژی گرمایی زیاد دارند. همچنین این بخاری‌ها انرژی گرمایی را با سرعت بالایی تولید کرده و در مدت زمان کوتاهی محیط مورد نظر را به خوبی گرم می‌کنند. بنابراین اگر شما نیازمند تولید میزان گرمای زیاد و سریع هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این نوع بخاری‌ها را انتخاب نمایید. با این حال باید به این نکته نیز اشاره کرد که بخاری‌ها سوخت فسیلی اکسیژن موجود در هوا را‌ سوزانده و باعث انتشار گاز مونوکسید کربن در فضا می شوند. بنابراین به کارگیری این بخاری‌ها فقط در مکان‌هایی امکان‌پذیر است که مجهز به سیستم تهویه‌ هوای مناسب باشند. بهتر است در صورت به کارگیری این بخاری‌ها ساختمان مورد نظر مجهز به سیستم هشدار میزان مونوکسید کربن باشد. پیشنهاد می‌شود در آن دسته از مکان‌هایی بسته که کودکان، زنان باردار، افراد کهنسال و بیماران با مشکل تنفسی حضور دارند، از بخاری‌های گازی بدون دودکش استفاده نشود.

هیتر گاز کروسان

هیتر گاز کروسان

 

بخاری‌هایی که با سوخت گاز کروسان یا گاز پروپان کار می‌کنند، دارای محفظه‌ی نگهداری سوخت هستند. کپسول های گاز کروسان یا گاز پروپان را می‌توان بعد از اتمام سوخت به راحتی پر کرد. بنابراین از بخاری‌هایی که انرژی مورد نیاز خود برای تولید گرما را از کپسول‌های گازی تهیه می‌کنند، می‌توان در فضای باز یا ساختمان‌هایی که دسترسی به منبع گاز طبیعی یا انرژی برق ندارند، به راحتی استفاده کرد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیتر و سیستم گرمایشی است. اگر قصد خرید هیتر برای ساختمان صنعتی یا تجاری خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم در مورد انواع هیتر صنعتی را کسب کنید.

آیا تا کنون تجربه استفاده از هر یک از انواع بخاری صنعتی کوچک معرفی شده را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام نوع بخاری برای محیط کار شما مناسب است. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: hirehere

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما