انواع بخاری مناسب برای انباری: یک بخاری انباری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

بهترین سیستم های گرمایشی آبی
انواع و ویژگی‌های بهترین سیستم های گرمایشی آبی
فروردین ۶, ۱۳۹۸
خرید سیستم گرمایشی صنعتی
مهم‌ترین سوالاتی که هنگام خرید سیستم گرمایشی صنعتی باید در نظر بگیرید
فروردین ۱۲, ۱۳۹۸
بخاری مناسب برای انباری

چند نوع سیستم‌ گرمایشی وجود دارد که به عنوان بخاری مناسب برای انباری و ساختمان‌هایی با سقف بلند و مساحت زیاد شناخته می‌شوند. یکی از انواع بخاری مناسب برای انباری بخاری فضا است. بخاری فضا برای گرم کردن ساختمان‌های بزرگی که سقف بلندی دارند طراحی شده است. این بخاری‌ها را می‌توان به صورت دائم یا موقت برای اهداف گرمایشی به کار برد. برای مثال به کارگیری بخاری فضای مادون قرمز اثر گرمایشی را چندین برابر کرده و گرمای سالم و مقرون به صرفه‌ای را تامین می‌کند. بخاری فضا علاوه بر مورد استفاده قرار گرفتن در گرمایش انباری‌ها، کاربردهای گرمایشی بسیاری در ساختمان‌های صنعتی دیگر دارد. برای مثال در رستوران‌ها، مراکز خرید، سالن‌های اجتماعات، مساجد، دامداری‌ها، مزارع، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و … می توان از این نوع سیستم گرمایشی بهره برد.

به طور کلی بخاری‌های فضا برای گرم کردن ساختمان‌هایی که به سختی گرم می‌شوند کاربرد دارند. بخاری‌هایی که قابلیت نصب از سقف را دارند، دارای ایمنی بیشتری هستند. دور از دسترس بودن بخاری‌های سقفی باعث ایمن بودن این نوع بخاری می‌شود. برخی از بخاری‌های فضای برقی سه سرعته هستند. چند سرعته بودن بخاری باعث می‌شود که بخاری را با توجه به نیازهای گرمایشی‌تان تنظیم کنید. این امر تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف گرما دارد. به منظور افزایش اثر گرمایشی بخاری فضا، می‌توان آن را مجهز به کنترل هوشمند کرد.

بخاری فضا

انواع بخاری مناسب برای انباری

یکی از انواع بخاری مناسب برای انباری هیتر مادون قرمز صنعتی و تجاری است. بخاری مادون قرمز در اندازه‌‌ها و طرح‌های متنوع در بازار موجود است. از ویژگی‌های این نوع بخاری مناسب برای انباری این است که به کارگیری آن کم هزینه بوده و دارای اثر سرمایشی سریع باشد تا از مصرف انرژی و هزینه‌های گرمایشی کاسته شود‌. بخاری مادون قرمز علاوه بر اینکه یک بخاری مناسب برای انباری است، کاربردهای فراوانی در مکان‌های صنعتی دیگر دارد. برای مثال در فرودگاه‌ها، اسکله‌های کشتی‌رانی، کارخانه‌های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی، مراکز خرید و … از بخاری مادون قرمز برای اهداف گرمایشی بهره برده می‌شود.

برخی از بخاری‌ها منحصراً برای استفاده در انباری‌ و گرمایش محیط انباری طراحی و ساخته شده‌اند. شکل و ساختار انباری‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال انباری‌ها دارای سالن‌های بزرگ، راهروها، محل نگهداری مواد انبار شده، محل دریافت و توزیع مواد انبار شده، دفاتر بازرگانی، قسمت بسته بندی کالا و غیره هستند. به همین دلیل انواع بخاری مناسب برای انباری در مدل‌ها و کاربردهای متفاوت ساخته می‌شود. برای مثال بخاری‌ای که در راهروهای انباری مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند متفاوت از بخاری‌ای باشد که در سالن انبار به کار برده می‌شود. می‌توان در برخی از قسمت‌های از انباری که همواره نیاز به گرمایش ندارد، از بخاری‌های قابل حمل استفاده کرد. بخاری‌های قابل حمل وزن سبک‌تری دارند و وجود دسته و چرخ جابجایی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.

می‌توان برای گرم کردن یک قسمت به خصوص از ساختمان انباری از بخاری مناسب برای گرمایش نقطه‌ای بهره بود. گاهی در انباری‌ها یک قسمت از ساختمان انباری به گرمای بیشتری نیاز دارد. برای مثال ممکن است که جنس مواد انبار شده در داخل انباری طوری باشد که حتماً باید دور از سرما و یخ زدگی نگهداری شود. در این صورت می‌توان از گرمایش نقطه‌ای برای گرم کردن قسمت مورد نظر استفاده کرد. بخاری‌های تابشی یکی دیگر از انواع بخاری مناسب انباری به منظور گرمایش نقطه‌ای محسوب می‌شوند. چرا که این بخاری‌ها به صورت مستقیم مواد و اجناس قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. بخاری تابشی بدون گرم کردن هوای محیط به طور مستقیم اشیای مورد نظر را گرم می‌کند. بخاری تابشی مانند نور خورشید که به زمین می‌تابد، به اشیائی که در مسیر تابشی آن قرار گرفته باشند تابیده و باعث گرم شدن آن‌ها می‌شود. در قسمت‌هایی از انباری مانند قسمت تحویل و توزیع کالا نیز استفاده از بخاری تابشی بسیار رایج است. در این بخش از انباری معمولاً درب ساختمان به صورت مکرر باز و بسته می‌شود و وزش باد و انتقال حرارت باعث از دست رفتن حجم زیادی از گرمای تولید شده توسط بخاری می‌شود. از آنجایی که وجود جریان باد بر اثر گرمایشی بخاری تابشی تاثیری ندارد، این قابلیت را دارد که بدون اتلاف گرما محل مورد نظر را به خوبی گرم کند.

بخاری تابشی

ویژگی‌های یک بخاری مناسب برای انباری

کم مصرف بودن بخاری در انباری و مکان‌های صنعتی از مهم‌ترین خصوصیات یک بخاری مناسب برای انباری است. در مکان‌های صنعتی به علت مصرف زیاد انرژی، بیشتر مالکان و صاحبان متحمل پرداخت هزینه‌های گزاف گرمایشی می‌شوند. به همین دلیل بهره‌گیری از یک بخاری کم مصرف تاثیر زیادی در میزان هزینه‌های گرمایشی دارد. ممکن است هزینه‌ی اولیه‌ای که برای خرید یک بخاری کم مصرف پرداخت می‌کنید زیاد باشد. اما در طول زمان یک بخاری کم مصرف هزینه‌های ماهیانه‌ی مصرف انرژی را کاهش داده و باعث صرفه جویی در هزینه‌های گرمایشی ساختمان صنعتی می‌شود. بخاری‌های کم مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های گرمایشی، با محیط زیست سازگار هستند و به حفظ منابع طبیعی زمین کمک می‌کنند.

برای افزایش بهره‌وری گرمایشی در انباری‌ها می‌توان از ترکیب بخاری‌های فضا و بخاری‌های تابشی استفاده کرد. بهتر است برای گرم کردن محیط انباری خود از یک بخاری فضا با اثر سرمایشی سریع استفاده کنید. هم‌چنین مجهز بودن بخاری فضا و بخاری تابشی به ترموستات و پنل کنترل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از بخاری، در زمان مناسب استفاده کنید. با وجود ترموستات و پنل کنترل اتوماتیک، می‌توانید درجه حرارت بخاری را روی زمان‌های دلخواه تنظیم کنید. این کار باعث مناسب بودن دمای انباری در تمام مدت و کاهش مصرف انرژی می‌شود. چرا که در زمان عدم حضور در انباری و نیاز نداشتن به گرمایش می‌توانید به صورت خودکار بخاری را خاموش کنید یا دمای آن  کاهش دهید. وجود ترموستات از داغ شدن بیش از اندازه‌ی بخاری جلوگیری کرده و ایمنی بخاری را تضمین می‌کند.

منبع تامین انرژی بخاری مناسب برای انباری می‌تواند انرژی برق یا سوخت گازی باشد. بهره‌گیری از انرژی برق امکان گرمایش با انرژی پاک و بدون تولید آلودگی را فراهم می‌کند. هم‌چنین بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های گازی که عموماً دارای شعله‌ی باز هستند، ایمنی نسبتاً بیشتری دارند. اما هزینه‌ی مصرف انرژی برق گران‌تر از سوخت گاز است. شما با توجه به هزینه‌ی انرژی در منطقه‌ای که ساختمان انباری شما قرار دارد و محاسبه‌ی میزان مصرف انرژی، می‌توانید سوخت مناسب را انتخاب نمایید.

منبع: specifiedby

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما