آشنایی با پرکاربردترین روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر

بهترین هیتر تابشی
بهترین هیتر تابشی چه ویژگی‌هایی دارد؟
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸
بخاری صنعتی بدون دودکش
آشنایی با انواع بخاری صنعتی بدون دودکش
اسفند ۲۷, ۱۳۹۸
بهبود اثر گرمایشی هیتر

بهبود اثر گرمایشی هیتر

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری است. بهبود اثر گرمایشی در مکان‌های تجاری علاوه بر اینکه موجب تامین گرمای مورد نیاز به صورت مناسب و کافی می‌شود، میزان مصرف انرژی توسط سیستم گرمایشی را نیز تا اندازه‌ی چشمگیری کاهش می‌دهد. تامین گرمای مورد نیاز با مصرف کمترین میزان انرژی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که در بیشتر ساختمان‌های تجاری هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمایش مورد نیاز می‌گرددو بنابراین کاربران همواره به فکر یافتن روش‌هایی برای کاهش میزان مصرف انرژی و بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری خود هستند. به کارگیری یک سیستم سرمایشی خوب و مقرون به صرفه نقش موثری در تامین رفاه و آسایش عمومی و پیشبرد اهداف در ساختمان‌های تجاری و صنعتی خواهد داشت. در این متن با چند روش که به بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری کمک می‌کند، آشنا خواهید شد.

 

بهبود اثر گرمایشی هیتر

بهبود اثر گرمایشی هیتر

آشنایی با روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری

چند روش برای بهبود اثر گرمایشی هیتر تجاری وجود دارد. در ادامه‌ی مطلب به معرفی مهم‌ترین نکته‌ها و روش‌هایی که با دنبال کردن آنها می‌توانید اثر گرمایشی هیتر تجاری و صنعتی خود را افزایش دهید، خواهیم پرداخت.

به روز کردن ترموستات سیستم گرمایشی تجاری

 

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند

استفاده از ترموستات‌های جدید و به روز که با توجه به فناوری روز ساخته شده‌اند، می‌تواند اثر گرمایشی هیتر تجاری شما را بهبود ببخشد. ترموستات به کار رفته در ساخت سیستم‌های گرمایشی یک قطعه‌ی کوچک است. اما باید گفت که ترموستات سیستم گرمایشی، برخلاف اندازه‌ی کوچکش وظیفه‌ی بزرگی را به عهده دارد. در واقع می‌توان گفت که ترموستات نقش مغز انسان را برای سیستم گرمایشی بازی می‌کند. شما به وسیله‌ی ترموستات می‌توانید سیستم کنترل دمای هیتر را تنظیم کنید. امروزه ترموستات‌های دیجیتال و ترموستات‌های هوشمند قابل برنامه ریزی وارد بازار شده‌اند و کاربردهای بسیاری در انواع سیستم‌های گرمایشی تجاری و صنعتی دارند. ترموستات این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند به صورت دقیق، زمان و درجه‌ی هیتر خود را تنظیم نمایند. شما می‌توانید نرم افزار ترموستات هوشمند را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کنید و از راه دور سیستم گرمایشی خود را کنترل نمایید. به کارگیری ترموستات نقش بسیار مهمی در کاهش میزان مصرف انرژی و کنترل دمای ساختمان‌های تجاری به صورت اتوماتیک دارد.

عایق بندی مناسب ساختمان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به منظور افزایش اثر گرمایشی هیتر تجاری و کاهش هزینه‌های گرمایشی ساختمان صنعتی و تجاری خود باید به آن توجه کنید، عایق بندی مناسب ساختمان است. مقدار زیادی از گرمای تولید شده توسط هیتر می‌تواند از طریق شکاف‌ها و درزهای موجود در پنجره‌ها، سقف، و دیواره‌های ساختمان اتلاف شود. اتلاف انرژی گرمایی به معنی هدر دادن مبلغی است که برای تامین انرژی پرداخت می‌کنید. برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی می‌توانید از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید یا درز دیوارها و پنجره‌ها را با استفاده از نوارهای درزگیر مخصوص که از ورود و خروج هوا جلوگیری می‌کنند، پوشش دهید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که انرژی گرمایی تولید شده توسط هیتر در داخل ساختمان باقی می‌ماند.

استفاده از فن‌های سقفی

 

 

فن سقفی

فن سقفی

 

ممکن است فکر کنید که از فن‌های سقفی تنها می‌توان در فصل‌های گرم سال استفاده کرد. اما باید بگوییم که فن‌های سقفی در روزهای سرد نیز کاربرد خاص خود را دارند. همانطور که می‌دانید در بهار و تابستان به منظور ایجاد جریان هوا و توزیع یکنواخت هوای خنک تولید شده توسط سیستم‌های سرمایشی، از فن‌های سقفی بهره برده می‌شود. این کار موجب افزایش اثر سرمایشی کولر و کاهش میزان مصرف انرژی می‌گردد. اما باید گفت که فن‌های سقفی را می‌توان به همین منظور همراه با هیتر به کار برد. کاربران می‌توانند با تنظیم درجه‌ی تیغه‌های فن و ایجاد جریان هوا به سمت پایین، به توزیع سریع و یکنواخت گرما در قسمت‌های مختلف ساختمان کمک کنند. هوای گرم به دلیل سبک‌تر بودن همواره به سمت سقف ساختمان حرکت می‌کند و اغلب هوای نزدیک به سطح ساختمان سردتر باقی می‌ماند. در حالی که با به کارگیری فن سقفی می‌توان جریان هوای گرم را به سمت پایین هدایت کرد. به این ترتیب می‌توانید با مصرف انرژی کم‌تر انرژی تولید شده را در قسمتی از ساختمان که نیاز بیشتری به آن دارید توزیع کنید. علاوه بر این با استفاده از این روش اتلاف گرما از طریق سقف ساختمان تا اندازه‌ی بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. تجربه نشان داده است که استفاده از فن‌های سقفی، به ویژه در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که دارای سقف بلند هستند، روش بسیار موثری است و هزینه‌های گرمایشی را تا اندازه بالای کاهش می‌دهد.

مراقبت و نگهداری مناسب از سیستم گرمایشی

مراقبت و نگهداری مناسب سیستم گرمایشی می ‌واند نقش بسیار زیادی در بهبود عملکرد گرمایشی هیتر تجاری و صنعتی داشته باشد. بنابراین باید توجه بسیاری به نحوه‌ی مراقبت و به کارگیری صحیح سیستم گرمایشی صنعتی خود بکنید. کنترل و بررسی به موقع هیتر و انجام اقدامات لازم در زمان مناسب علاوه بر بهبود عملکرد سرمایشی و بازده هیتر، موجب افزایش طول عمر مفید آن خواهد شد. از لحظه‌ی خریداری و نصب هیتر به مواردی که در دفترچه‌ی راهنمای آن ذکر شده است، دقت کنید. ممکن است هر از چند گاهی برای بررسی و کنترل عملکرد مناسب هیتر به کمک یک فرد متخصص نیاز پیدا کنید.

در صورتی که گرمای تولید شده توسط سیستم گرمایشی را از طریق کانال کشی به قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌کنید، از تمیز بودن و سالم بودن کانال‌ها اطمینان پیدا کنید. وجود هرگونه آلودگی و سوراخ شدگی در سیستم کانال کشی می‌تواند موجب کاهش بازده گرمایشی هیتر شود. در صورتی که مسیر کانال دارای سوراخ شدگی یا درز باشد، گرمای تولید شده توسط هیتر قبل هدایت شدن به قسمت مورد نظر از ساختمان، اتلاف خواهد شد. بنابراین در صورتی که از سلامت سیستم گرمایشی خود مطمئن بودید و در عین حال اگر با افزایش ناگهانی میزان مصرف انرژی و کاهش عملکرد که روبرو شدید، می‌توانید حدس بزنید که مشکلی در سیستم کانال کشی در شما به وجود آمده است. از طرف دیگر وجود هر گونه آلودگی در سیستم کانال کشی باعث می‌شود که جریان هوای گرم آلودگی‌ها را به سمت ساختمان هدایت کند و کیفیت هوای تولید شده توسط هیتر را تحت تاثیر قرار دهد.

در صورتی که قصد خرید هیتر و بخاری صنعتی دارید، همکاران ما آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند. کافی است با همکاران فروش ما ارتباط برقرار کنید تا شما در اسرع وقت راهنمایی کنند.

منبع: comfortflow

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما