بهترین هیتر تابشی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بخاری برقی بزرگ فن دار
کاربرد بخاری برقی بزرگ فن دار در محیط های صنعتی
اسفند ۱۸, ۱۳۹۸
بهبود اثر گرمایشی هیتر
آشنایی با پرکاربردترین روش‌های بهبود اثر گرمایشی هیتر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۸
بهترین هیتر تابشی

بهترین هیتر تابشی

آشنایی با ویژگی‌های بهترین هیتر تابشی می‌تواند به کاربران کمک کند که از میان انواع مختلف هیترهای تابشی هیتری را انتخاب کنند که مناسب با اهداف و نیازهای گرمایش آنها باشد. به طور کلی باید گفت که هیترهای تابشی امروزه یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سیستم‌های گرمایشی در محیط‌های مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی به شمار می‌آیند و روز به روز به تعداد کاربران آنها افزوده می‌شود. هیترهای تابشی مزیت‌های بسیاری دارند و این ویژگی‌های مثبت باعث می‌شوند که انواع بخاری‌های تابشی کاربردهای بسیاری در ساختمان‌هایی با شرایط و نیازهای گرمایشی مختلف، داشته باشند. اگر برای خرید هیتر تابشی به بازار مجاز مراجعه کنید با انواع و مدل‌های متنوع این هیترها مواجه خواهید شد. بنابراین انتخاب بهترین هیتر تابشی که بتواند به صورت مناسب نیازهای گرمایشی شما را تامین کند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این متن با ویژگی‌های بهترین هیتر تابشی آشنا خواهید شد.

بهترین هیتر تابشی

بهترین هیتر تابشی

ویژگی‌های بهترین هیتر تابشی چیست؟

همان طور که می‌دانید هیترهای تابشی به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا باعث افزایش دمای سطحی می‌شوند که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد. شیوه‌ی گرمایش مستقیم هیترهای تابشی باعث بالا بودن اثر گرمایشی آنها می‌شود. مزیت‌های هیتر تابشی مانند عملکرد گرمایشی عالی، کم مصرف و مقرون به صرفه بودن، کاهش میزان اتلاف انرژی گرمایی، گرمایش سریع و آنی و …  موجب شده است که امروزه به کارگیری این هیترها در محیط‌های مختلف روز به روز افزایش پیدا کند. بنابراین شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی اقدام به تولید و عرضه‌ی انواع هیترهای تابشی می‌کنند. هیترهای تابشی از لحاظ توان حرارتی، نوع سوخت، اندازه، مدل و … می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند. مهم‌ترین اصلی که هنگام خرید هیتر تابشی باید در نظر بگیرید این است که حتماً هیتر مورد نظر با شرایط و نیازهای گرمایشی شما همخوانی داشته باشد. برای مثال توان حرارتی هیتر باید مناسب با مساحت ساختمانی باشد که قصد گرم کردن آن را دارید یا اینکه محدوده‌ی گرمایشی هیتر تابشی به طور مناسب سطح مورد نظر شما را پوشش دهد. نوع سوخت هیتر نیز در انتخاب بخاری مناسب نقش بسیاری دارد. برخی از هیترهای تابشی با سوخت‌های فسیلی مانند گاز کار می‌کنند و برخی دیگر برای تولید انرژی گرمایی لازم از انرژی برق استفاده می‌کنند. با وجود این که هر کدام از بخاری‌های تابشی برقی و گازی با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات‌شان کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند، عواملی وجود دارد که هنگام خرید هیتر تابشی باید به آنها توجه کنید. در ادامه‌ی مطلب مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که یک هیتر خوب باید داشته باشد، به شما معرفی خواهیم کرد.

بازده گرمایشی هیتر تابشی

به صورت ساده می‌توان گفت که بازده گرمایشی هیتر عبارت است از نسبت میزان تولید انرژی گرمایی به سوخت مصرفی هیتر. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین هیتر تابشی باید داشته باشد این است که دارای بازده گرمایشی بالایی باشد. این ویژگی به خصوص در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مورد توجه قرار می‌گیرد. سیستم گرمایشی به کار گرفته شده در ساختمان‌های صنعتی و تجاری باید باید توان حرارتی و بازده گرمایشی بالایی داشته باشد. با توجه به اینکه هیترهای تابشی در مقایسه با هیترهای انتقال حرارت انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند، بازده گرمایشی این هیترها بسیار بالاتر از سیستم‌های گرمایشی دیگر است.

 ایمنی و استاندارد بودن هیتر تابشی

ایمنی هیتر

ایمنی هیتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک هیتر تابشی خوب باید داشته باشد استاندارد بودن و ایمنی بالای آن است. هنگام خرید هیتر تابشی اطمینان حاصل کنید که هیتر دارای علامت استاندارد باشد. به طور کلی می‌توان گفت که هیترهای تابشی دارای ایمنی بالایی هستند. به خصوص هیترهای تابشی برقی که دارای شعله باز نیستند برای به کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که در آنها مواد شیمیایی و مواد اشتعال زا به کار برده می‌شود، بسیار مناسب هستند. با این حال باید در حین به کارگیری هر هیتری موارد ایمنی را رعایت کرد. برخی از هیترهای تابشی دارای این ویژگی هستند که در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی سطح بخاری، هیتر به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. بهتر است هیتری را برای ساختمان صنعتی و تجاری خود انتخاب کنید که دارای ترموستات باشد. ترموستات قطعه‌ای است که علاوه بر فراهم کردن امکان تنظیم اتوماتیک درجه و زمان هیتر، ایمنی آن را افزایش می‌دهد. در صورت افزایش بیش از اندازه‌ی دمای هیتر، ترموستات به طور خودکار باعث خاموش شدن هیتر می‌شود. عدم رعایت موارد ایمنی ممکن است موجب بروز خطرات جانی و خسارت‌های مالی جبران ناپذیری شود.

قیمت هیتر تابشی

باید گفت که بیشتر هیترهای تابشی در مقایسه با انواع سیستم‌های گرمایشی دیگر قیمت خرید بالاتری دارند. قیمت خرید آن دسته از هیترهای تابشی که محدوده‌ی گرمایشی بیشتر و طولانی‌تری دارند، نسبت به هیترهایی با محدوده‌ی گرمایشی کوتاه‌تر، گران‌تر است. هیترهای تابشی با محدوده‌ی گرمایشی طولانی‌تر، گرمای مطبوع‌تری را تولید می‌کنند، چرا که انرژی گرمایی ساطع شده از آنها شدید و نفوذپذیر نیست. هنگام خرید هیتر تابشی باید دقت کنید که قیمت تعیین شده برای هیتر مناسب با کیفیت و عملکرد گرمایشی آن باشد. برای مثال هیترهای سرامیکی دارای عملکرد گرمایشی بهتری هستند و قیمت آنها بالاتر خواهد بود. همچنین برند کارخانه‌ی سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی روی قیمت آنها تاثیر خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه به بازار به صورت اینترنتی ویژگی‌ها و قیمت‌های هیترهای تابشی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس برای خرید نهایی به بازار مراجعه نمایید. تمام محصولات گرماسرد دارای گارانتی طلایی هستند. راندمان بالای محصولات ما به همراه تحویل کالا در ۳ روز سبب افزایش رضایت مشتریان ما می‌شود.

هیتر سرامیکی

هیتر سرامیکی

 کم مصرف بودن هیتر تابشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد هیترهای صنعتی و تجاری در نظر گرفته می‌شود، کم مصرف بودن آنها است. بالا بودن هزینه‌ی تامین گرمایش در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی باعث می‌شود که کاربران به دنبال خرید هیترهایی باشند که کم مصرف هستند. با به کارگیری هیتر تابشی کم مصرف در طول زمان شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌های گرمایشی ساختمان خود خواهید شد. علاوه بر این، کم مصرف بودن هیتر باعث سازگاری هر چه بیشتر آن با محیط زیست می‌شود. مصرف انرژی کمتر نقش مهمی در حفظ و نگهداری محیط زیست دارد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر قصد خرید بخاری یا هیتر را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، قیمت، و کاربردهای هر کدام از آنها با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: heatpumpsource

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما