هیتر سقفی
مهم‌ترین مزایای سیستم گرمایشی هیتر سقفی تابشی
آبان ۱۹, ۱۳۹۷
افزایش راندمان هیتر مدرسه
افزایش راندمان هیتر مدرسه
آبان ۲۶, ۱۳۹۷
راهنمای انتخاب هیتر کارخانه

راهنمای انتخاب هیتر کارخانه به شما کمک می‌کند تا هیتر مناسب کارخانه‌‌ی خود را انتخاب و تهیه کنید. انتخاب هیتر برای کارخانه یکی از مهم‌ترین مسائل کارخانه‌های صنعتی است. انتخاب نوع سیستم گرمایشی مناسب به شما کمک می‌کند تا در مصرف وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. هم‌چنین با انتخاب هیتر مناسب، صرف نظر از نوع کاربرد، راندمان گرمایشی کارخانه‌ی خود را افزایش خواهید داد.

برخی از مهندسین کارخانه‌ها اهمیت نقش عنصر حرارتی سیستم گرمایشی را نادیده می‌گیرند. در صورتی که سیستم گرمایشی مناسب با نیاز و خواسته خود انتخاب کنید، علاوه بر افزایش راندمان و بهره‌وری دستگاه، در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی خواهد شد. شما می‌توانید با مطالعه و آگاهی یافتن از راهنمای انتخاب هیتر کارخانه انتخاب مناسبی برای مجموعه خود داشته باشید.

راهنمای انتخاب هیتر کارخانه و عنصر گرمایشی ایده‌آل

انتخاب هیتر مناسب مستلزم این است که اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید. با مطالعه‌ی راهنمای انتخاب هیتر کارخانه متوجه می‌شوید که قبل از تهیه‌ی هیتر کارخانه چه سوال‌ها و مسائلی را در نظر بگیرید. سوال‌های راجع به راهنمای انتخاب هیتر کارخانه باید بر این نکته تمرکز داشته باشند که در فرآیندهای صنعتی، چگونه می‌توان مواد جامد، مایع، و گاز را در فرآیندهایی با کاربردهای متفاوت گرم کرد. هم‌چنین باید به این نکته توجه داشت که عناصر گرمایشی مورد استفاده در هیتر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا در هر فرآیند صنعتی خاص مفید واقع شوند. سوالات کلیدی در مورد این مطلب عبارت هستند از:

– چه آلیاژی باید مورد استفاده قرار بگیرد؟

– عنصر گرمایشی تا چه درجه‌ای باید گرم شود؟

– چه نوع کنترلی مورد نیاز است؟

– ولتاژ مورد نیاز چقدر است؟

– مدت زمانی که عنصر گرمایشی باید فعال باشد، چه مدت است؟

یافتن پاسخ‌های دقیق به سوالات ذکر شده در بالا، در انتخاب سیستم حرارتی مناسب ضروری است. به منظور تهیه‌ی عنصر گرمایشی و هیتر مناسب برای کارخانه، ابتدا باید به صورت دقیق و واضح سوال‌های بالا را پاسخ داد.

سوالی رایجی که اغلب برای مشتری‌ها پیش می‌آید این است که برای رساندن مخزن مایع به درجه حرارت مورد نیاز، چه مقدار انرژی لازم است. پاسخ مناسب برای این سوال باید بر اساس موقعیت کارخانه یا محیط صنعتی (محیط بسته یا محیط باز)، سرعت جریان، نوع مایعی که باید گرم شود و هم‌چنین درجه حرارت محیط بستگی دارد.

راهنمای انتخاب هیتر کارخانه

مزایای انتخاب هیتر مناسب برای کارخانه

انتخاب هیتر مناسب کارخانه یا محیط صنعتی تاثیر زیادی بر کیفیت محصول، هزینه‌ی تولید محصول و مهم‌تر از همه ایمنی انجام فرآیندهای صنعتی دارد. استفاده از هیتر نامناسب می‌تواند منجر به خطرات ایمنی بسیاری شود. در مقابل به کارگیری هیتر مناسب مزایای مختلفی را دارد که مهم‌ترین مزایا عبارتند از:

کاهش هزینه‌های عملیاتی: حتی اگر هیتر مناسب کارخانه گران باشد، در طول گذشت زمان، هزینه‌هایی که متحمل خواهید شد کاهش پیدا خواهند کرد. یک هیتر مناسب، علاوه بر کارآیی خوب، بادوام بوده و طول عمر بالایی خواهد داشت.

بهبود بهره‌وری عملیات: با مطالعه و پیگیری راهنمای انتخاب هیتر کارخانه، باعث افزایش بهره‌وری فرآیندهای صنعتی خود خواهید شد. اگر عنصر گرمایشی از مواد مناسب تهیه شده باشد، گرمایش مواد بهینه سازی شده و مصرف انرژی کاهش خواهد یافت.

ایمنی بالا: انتخاب هیتر مناسب خطرات احتمالی سوء عملکرد را کاهش می‌دهد. به این ترتیب می‌توان از خطرات و پیامدهای جدی جلوگیری به عمل آورد. بی‌دقتی در انتخاب سیستم گرمایشی و عناصر گرمایشی مناسب می‌تواند منجر به آتش سوزی و انفجار در محیط‌های صنعتی شود.

بازگشت بهینه‌ی سرمایه: بازده بهینه‌ی سرمایه به این معنا است که مقدار هزینه‌ی اختصاص یافته به یک روند صنعتی، از لحاظ اقتصادی بازده بیشتری داشته باشد. با استفاده از تجهیزات گرمایشی مناسب، سود بیشتر، ضایعات کمتر و تجارت پرسودتری خواهید داشت.

افزایش طول عمر روند کاری: هنگامی که تمام قطعات سیستم گرمایشی صنعتی سازگار باشند، سیستم گرمایشی به کارآیی مطلوب خود می‌رسد. به همین شکل، هنگامی که سیستم گرمایشی صنعتی در حالت ایده‌آل قرار گرفته باشد، کل فرآیند صنعتی را تحت تاثیر خود قرار داده و عمر فرآیند صنعتی را افزایش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین راه‌های بهبود بهره‌وری در گرمایش صنعتی اغلب نادیده گرفته می‌شود: تفاوت ساده بین مواد سازنده. می‌توان تفاوت عنصر فولاد و عنصر فولاد ضد زنگ را مثال زد. توانایی اثر گرمایشی فولادی در تبادل گرما بین رساناها، بسیار بالاتر است فولاد ضد زنگ است. این تفاوت کوچک باعث صرفه جویی در هزینه‌ و افزایش طول عمر تجهیزات می‌شود.

بعد از انتخاب ابزار گرمایشی مناسب، لازم است که برای استفاده‌ی موثر از این تجهیزات، سیستم گرمایشی مجهز به پنل کنترل دما باشد. استفاده از پنل کنترل دما تا اندازه‌ی زیادی بازدهی کاری را افزایش می‌دهد.

هزینه‌های تحمیلی ناشی از انتخاب هیتر و قطعات نامناسب

انتخاب نادرست قطعات سیستم گرمایشی برای فرایندهایی که نیاز به گرمایش دارند، منجر به تحمیل هزینه‌های جایگزینی و تعمیر و بیشتر از همه هزینه‌های ایمنی و سلامتی می‌شود. برای مثال در یکی از کارخانه‌ها تعمیر کاری برای جایگزین کردن یک قطعه گرمایشی در سیستم گرمایشی نفتی، به کار گذاشت. او از این امر آگاه نبود که برای آن فرآیند خاص، قطعه گرمایشی نفتی مناسب نبود. بنابراین قطعه گرمایشی نفتی را با قطعه گرمایشی آبی جایگزین کرد.

علیرغم اینکه حادثه‌ی انسانی فاجعه آمیزی رخ نداد، این اشتباه خسارت‌های جدی و جبران ناپذیری را به همراه داشت. تحت اثر این اشتباه، تمام فرآیند صنعتی به خطر افتاده بود. چرا که یک عنصر گرمایشی در کل سیستم گرمایشی ناسازگار بود. عنصر گرمایشی که برای استفاده در آن فرایند صنعتی مناسب نبود، باعث شد که تمام مایعات آلوده شوند. این اشتباه باعث شد که دیگر اجزای سیستم گرمایشی نیز با خرابی مواجه شوند. هم‌چنین هزینه‌ی نیروی اضافه نیز به کل خسارت وارده اضافه شد. در حالی که با استفاده از عنصر گرمایشی مناسب، هیچ یک از این رویداد‌ها رخ نمی‌داد.

در واقع سیستم گرمایشی برای انجام فرآیندهای صنعتی در کارخانه‌ها جزء اصول و عوامل اصلی صنعتی به شمار می‌آید و باید با دقت بسیار زیادی اقدام به خرید و نگهداری هیتر کارخانه خود بکنید. چون همان‌گونه که بیان شد، عدم انتخاب صحیح هیتر کارخانه سبب ایجاد مشکلات و هزینه‌های جبران ناپذیری به مجموعه شما می‌شود. بنابراین لازم است که تحقیقات و بررسی‌های لازم را در انتخاب هیتر و قطعات گرمایشی مناسب انجام دهید.

منبع: wattco

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما