گرمایش ارزان
مهم‌ترین مواردی که در انتخاب گرمایش ارزان باید مد نظر داشته باشیم
بهمن ۱۸, ۱۳۹۷
گرمایش ارزان استخر
گرمایش ارزان استخر با استفاده از کاور خورشیدی و بخاری پمپ استخر
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷
راهنمای خرید بخاری گازی

چهار اشتباهی که هنگام خرید بخاری گازی یا بخاری گازی قابل حمل باید از آن‌ها پرهیز کنید:

هنگامی که قصد دارید به منطور گرمایش محل مورد نظر خود بخاری گازی تهیه کنید، باید دقت کنید تا بخاری مناسب را انتخاب نمایید. چند اشتباه رایج وجود دارد که بیشتر افراد هنگام خرید بخاری گازی مرتکب آن می‌شوند. با مطالعه‌ی متن راهنمای خرید بخاری گازی با این اشتباهات آشنا شده و هنگام خرید بخاری آن‌ها را تکرار نخواهید کرد. اگر هنگام خرید بخاری گازی مرتکب این چهار اشتباه نشوید، می‌توانید یک سیستم گرمایشی موثر و مناسب را برای ساختمان مورد نظر خود تهیه کنید.

راهنمای خرید بخاری گازی 

اولین نکته‌ای که هنگام خرید بخاری گازی باید به آن توجه کنید، نوع سوخت بخاری است. بیشتر بخاری‌های گازی به گونه‌ای ساخته و طراحی شده‌اند که تنها با یک نوع سوخت کار می‌کنند. به کارگیری بخاری‌های گازی با سوخت نامناسب بخاری، موجب ایجاد خطرات ایمنی خواهد شد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که بخاری‌ای که تهیه می‌کنید مناسب با سوخت موجود و در دسترس در مکان مورد نظر شما باشد.

دو تفاوت اصلی در بخاری‌های گازی که با گاز پروپان و گاز طبیعی (یعنی گاز متان) کار می‌کنند، وجود دارد. اولین تفاوت در مقدار انرژی گاز پروپان و گاز طبیعی است. گاز پروپان، در مقایسه با گاز طبیعی، کالری یا مقدار انرژی بیشتری دارد. بنابراین برای ایجاد مقدار گرمای برابر، گازپروپان کمتری مورد نیاز است.

دومین تفاوت بین بخاری‌های گازی پروپان و بخاری‌های گاز طبیعی، مقدار اکسیژن مورد نیاز برای احتراق کافی و مناسب است. در بخاری گاز پروپان، نسبت نیاز به اکسیژن تقریباً ۲۵ به یک است. اما در بخاری گاز طبیعی، این نسبت ۱۰ به یک است. به عبارت دیگر می‌توان گفت که بخاری گاز طبیعی با مقدار کمتر و تحت فشار بیشتر، برای احتراق اکسیژن بیشتری می‌سوزاند. هرگز سعی نکنید که از سوخت متفاوتی برای به کارگیری بخاری گازی استفاده کنید. این کار می‌تواند خطرات و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

مورد دیگری که راهنمای خرید بخاری گازی پیشنهاد می‌کند به آن توجه کنید، انتخاب نوع بخاری گازی مناسب با محیط و نیازهایتان است. بخاری‌های گازی در دو نوع اصلی موجود هستند. بخاری‌های گازی را می‌توان به صورت بخاری قابل حمل (بخاری گازی بدون دودکش) یا بخاری‌های گازی ثابت (بخاری گازی دودکش دار) تهیه کرد. دو نوع اصلی بخاری‌های گازی نیز به زیرمجموعه‌ها‌ی مختلف دیگری تقسیم می‌شوند. انواع مختلف بخاری‌های گازی شامل بخاری‌های تابشی، بخاری‌های انتقال گرما، بخاری‌های انتقال گرمای تابشی، بخاری‌های دیواری و غیره می‌شوند.

بخاری‌های گازی تابشی به شیوه‌ی گرمایش خورشید کار می‌کنند. بخاری‌های تابشی افراد و اشیا قرار گرفته در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. این بخاری‌ها در اندازه‌های مختلف برای کاربردهای متفاوت وجود دارند. از بخاری‌های تابشی بیشتر به عنوان دستگاه‌های گرمایشی نقطه‌ای استفاده می‌شود.

بخاری گازی تابشی

بخاری‌های انتقال حرارت با استفاده از انتقال گرما به هوا و ایجاد جریان هوای گرم، موجب گرم شدن محیط می‌شوند. برخی از بخاری‌های انتقال حرارت دارای فن دمنده هستند. این نوع از بخاری‌ها برای فضاهای بزرگ و صنعتی بسیار مناسب هستند. چرا که علاوه بر تولید گرمای کافی، گرما را توسط فن به صورت مناسب در سرتاسر محیط توزیع می‌کنند.

بخاری فن دار گازی

هنگام خرید بخاری گازی باید در نظر داشته باشید که قصد خرید بخاری گازی دودکش دار یا بخاری گازی بدون دودکش را دارید. در بیشتر موارد اگر نکات ایمنی بخاری‌های گازی بدون دودکش را رعایت کنید، این نوع از بخاری‌ها دستگاه‌های گرمایشی ایمن و بی خطری به شمار می‌آیند. برای مثال در مکانی از بخاری گازی بدون دودکش استفاده می‌کنید، ساختمان مورد نظر حتماً باید مجهز به سیستم تهویه‌ی مناسب باشد.

در محیط‌هایی که کودکان، زنان باردار، کهنسالان یا اشخاص بیمار حضور دارند (مانند مدرسه‌ها یا بیمارستان‌ها)، در صورت استفاده از بخاری گازی بدون دودکش، حتماً باید جوانب ایمنی را رعایت کرد. چرا که ممکن است این دسته از افراد به گازهای آزاد شده از بخاری گازی بدون دودکش حساس باشند.

یکی دیگر از اشتباهاتی که بیشتر افراد هنگام خرید بخاری گازی مرتکب آن می‌شوند، انتخاب اندازه‌ی نامناسب بخاری گازی است. راهنمای خرید بخاری گازی به شما توصیه می‌کند که بخاری‌ای را انتخاب کنید که برای گرمایش ساختمان مورد نظر شما اندازه‌ی مناسبی داشته باشد. بعد از تصمیم گیری در مورد نوع بخاری گازی انتخاب شده، نوبت به اندازه‌ی مناسب آن می‌رسد.

اگر اندازه‌ی بخاری کوچک‌تر از اندازه‌ی مناسب باشد، بخاری توانایی گرم کردن مناسب محیط را نخواهد داشت. از طرف دیگر انتخاب یک بخاری گازی که بزرگ‌تر از اندازه‌ی مورد نیاز باشد، باعث افزایش هزینه‌های گرمایشی خواهد شد. توجه داشته باشید که برای خرید یک دستگاه بخاری بزرگ باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. علاوه بر این نصب بخاری بزرگ‌تر از اندازه ، ممکن است باعث ایجاد خطر در محل شود. به یاد داشته باشید که بازده بخاری گازی با معیار کیلو وات سنجیده می‌شود

یکی دیگر از اشتباهاتی که برخی از افراد هنگام خرید بخاری گازی دچار آن می‌شوند، پرداخت هزینه ی بیش از اندازه برای تهیه و خرید بخاری گازی است. بسیاری از مردم هنگام خرید بخاری گازی به نزدیک‌ترین فروشگاه در منطقه مراجعه کرده و اقدام به خرید می‌کنند. در صورتی که می‌توان قبل از خرید قیمت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد

امروزه برای مقایسه‌ی قیمت‌های اجناس مختلف نیازی نیست که به صورت حضوری به بازار رفته و مدت زمان زیادی را صرف خرید بکنید. سایت‌های اینترنتی این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کنند که به صورت اینترنتی با مدل‌ها و طرح‌های مختلف بخاری‌های گازی آشنایی پیدا کنند. هم‌چنین با استفاده از اینترنت می‌توان قیمت دستگاه‌های مختلف گرمایشی را با یکدیگر مقایسه کرد. البته باید هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی، از معتبر بودن فروشگاه و برند مورد نظر اطمینان حاصل کنید

امیدواریم بعد از مطالعه‌ی راهنمای خرید بخاری گازی این چهار نکته‌ی مهم را هنگام انتخاب بخاری گازی مناسب به یاد داشته باشید. انتخاب نوع بخاری گازی مناسب، سوخت مناسب و اندازه‌ی مناسب، امکان تامین گرمایش مناسب را برای شما فراهم می‌کند. رعایت این نکات مهم باعث می‌شود که علاوه بر تامین رفاه و آسایش در ساختمان مورد نظر، هزینه‌‌های گرمایشی نیز به صورت چشم‌گیری کاهش یابد.

منبع: elgas

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما