ویژگی‌ها و کاربردهای بخاری فن دار صنعتی برقی

راهنمای خرید هیتر سوله
راهنمای خرید هیتر سوله
آذر ۲۶, ۱۳۹۷
انواع بخاری برقی صنعتی
انواع بخاری فن دار برقی صنعتی
دی ۳, ۱۳۹۷
بخاری فن دار صنعتی برقی

امروزه می‌توان انواع بخاری فن دار صنعتی برقی را در بازار یافت. برای اینکه بتوانید از میان انواع بخاری فن دار صنعتی برقی بخاری مورد نظر خود را پیدا کنید، باید از اطلاعات اولیه در مورد ویژگی‌ها وکارایی‌های بخاری‌های فن دار صنعتی برقی آگاهی کافی داشته باشید. انواع بخاری‌های فن دار صنعتی برقی در زمینه‌های مختلف صنعتی کاربردهای فراوان دارند. به همین دلیل قبل از انتخاب و خرید بخاری، علاوه بر آشنایی با ویژگی‌های بخاری فن دار صنعتی برقی، باید نسبت به فرآیند صنعتی و نیازمندی‌های گرمایشی محیط مورد نظر خود نیز کاملا آگاه باشید.

کاربرد بخاری‌های فن دار صنعتی برقی

بخاری برقی صنعتی

بخاری فن دار صنعتی برقی به ندرت در کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی به عنوان منبع اصلی گرمایش، به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این امر این است که ممکن است در روزهای بسیار سرد سال این بخاری به تنهایی توانایی گرمایش محیط را نداشته باشد. یا اینکه امکان دارد برخی از قسمت‌های ساختمان به خوبی گرم نشوند. بخاری‌های فن دار صنعتی برقی اغلب به عنوان سیستم گرمایش تکمیلی و جانبی در ساختمان‌های صنعتی به کار برده می‌شوند. با این حال، در مواردی که دسترسی به سیستم گرمایشی مرکزی گازی وجود نداشته باشد، بخاری‌ فن دار صنعتی برقی به عنوان منبع اصلی گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزایای بخاری‌ فن دار صنعتی برقی تاثیر گرمایشی بالا، تطبیق پذیری آسان با شرایط و محیط و بازده بالای گرمایشی آن‌ها است. هم‌چنین این بخاری‌ها کم هزینه و کم مصرف بوده و نحوه‌ی نصب آسانی دارند. با این حال برای گرمایش محیط‌های صنعتی سیستم گرمایشی چندان ارزان قیمتیی به حساب نمی‌آیند.

استثناهایی در مورد بخاری فن دار صنعتی برقی

در این قسمت به چند نکته در مورد بخاری فن دار صنعتی برقی اشاره می‌کنیم. چند باور عمومی اشتباه در مورد بخاری‌های فن دار صنعتی برقی وجود دارد که باید آن‌ها را از فکر خود خارج کنید.

تولید گرمایش بیشتر در مقایسه با بخاری‌های خانگی

برخی از مردم بر این باور هستند که بخاری‌های فن دار صنعتی برقی گرمای بیشتری از بخاری‌های خانگی تولید می‌کنند. مواردی پیش آمده است که مشتریان در این مورد اعتراض داشته‌اند و نارضایتی خود را این گونه بیان می‌کنند که بخاری صنعتی خریداری شده گرمای بیشتری نسبت به بخاری فن دار خانگی تولید نمی‌کند و بنابراین اثر گرمایشی مطلوبی ندارد. در این مورد باید گفت که قدرت گرمایشی بخاری برقی فن دار صنعتی خریداری شده ۲ کیلو وات است، که برابرقدرت گرمایشی بخاری خانگی ۲ کیلو واتی است. بنابراین بازده گرمایشی هر دو بخاری یکسان است. پس قبل از خرید هیتر باید قدرت گرمایشی آن را بررسی کنید. معمولاً قدرت و بازده گرمایشی هر بخاری روی جعبه یا در دفترچه راهنمای آن قید می‌شود. یک هیتر مناسب باید توانایی کافی برای گرمایش محیط مورد نظر شما را داشته باشد.

گرمایش سریع بعد از روشن شدن بخاری فن دار صنعتی

یکی دیگر از انتظارهایی که خریداران بخاری‌های فن دار صنعتی برقی دارند این است که این بخاری به محض روشن شدن، محیط را گرم کند. بخاری‌های صنعتی برقی نسبت به بخاری‌های خانگی قطعات سنگین‌تری دارند. به همین دلیل اندکی زمان لازم است تا بخاری محیط را گرم کند. تقریبا پنج دقیقه طول می‌کشد تا بخاری برقی صنعتی شروع به افزایش دمای محیط بکند و محیط را به دمای مطلوب برساند.

ظرفیت گرمایشی قطعات بخاری برقی صنعتی بسیار بالا است. این استاندارد در مورد تمام بخاری‌های صنعتی صدق می‌کند. ظرفیت گرمایشی بالای قطعات بخاری‌های فن دار صنعتی برقی به این دلیل است که قطعات هنگام کار خیلی داغ نشوند. به این ترتیب هم از آسیب دیدن به قطعات جلوگیری به عمل می‌آید و هم خطر آتش‌سوزی کاهش می‌یابد. هنگامی که بخاری برقی صنعتی را خاموش می‌کنید، تمام اجزای آن به جز فن، بلافاصله از کار باز می‌ایستند. تا هنگامی که قطعات بخاری به اندازه‌ی کافی خنک شوند، فن به کار خود ادامه می‌دهد.

بازده گرمایشی

بدیهی است که ابتدا با بررسی نیازهای گرمایشی خود تعیین کنید که به چه نوع بخاری صنعتی، با چه مقدار قدرت گرمایشی نیاز دارید. یکی از عواملی که به این منظور باید در نظر بگیرید، مساحت محیط مورد نظر شما است. طبیعی است که هر چقدر اندازه‌ی محیط بزرگ‌تر باشد، به هیتری با قدرت گرمایشی بالاتر نیاز خواهید داشت. در محیط‌های صنعتی باید به نوع فرآیندهای صنعتی نیز توجه کرد. دمای محیط باید مناسب با شرایط استاندارد فرایندهای صنعتی مورد نظر باشد. بنابراین دمای محیط بالاتر یا پایین‌تر از دمای مطلوب، ممکن است به بازده کاری شما صدمه بزند. دقت کنید اندازه‌ی هیتری که تهیه می‌کنید، آنقدر کوچک‌ نباشد که توانایی گرمایش محیط را نداشته باشد. از طرف دیگر هیتری که بزرگ‌تر از اندازه‌ی مناسب باشد، باعث گرمایش بیش از اندازه‌ی محیط می‌شود. این امر ممکن است به اتلاف انرژی گرمایی نیز منجر شود. اتلاف انرژی گرمایی نیز افزایش هزینه‌های گرمایشی محیط صنعتی را در پی خواهد داشت. علاوه براین، دمای نامناسب محیط می‌تواند بر کارکرد و طول عمر دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی تاثیر منفی بگذارد.

یکی از عوامل دیگری که بازده گرمایشی را کاهش می‌دهد، عایق‌بندی نامناسب ساختمان‌های صنعتی است. عایق‌بندی صحیح و مناسب به مقدار چشم‌گیری از اتلاف گرما جلوگیری کرده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد. قبل از فرا رسیدن فصل سرما، درزهای ساختمان را به دقت بررسی کرده و پوشش دهید. پنجره‌های دو‌جداره جایگزین مناسبی برای پنجره‌های قدیمی خواهند بود. هم‌چنین از عایق بندی مناسب سقف، دیوارها و کف ساختمان اطمینان حاصل نمایید.

کیفیت دستگاه‌های بخاری‌های صنعتی برقی

یک حقیقت در مورد بیشتر خریدهای ارزان قیمت صدق می‌کند. اینکه اگر جنس کم کیفیت با قیمت پایینی را خریداری کنید، به زودی مجبور خواهید شد تا دوباره یکی دیگر از آن را تهیه کنید. در واقع خرید جنس با کیفیت با قیمتی بالاتر در مرحله‌ی اول، نوعی صرفه جویی در هزینه‌ها به شمار می‌آید. این مسئله در مورد بخاری‌های فن دار برقی صنعتی کاملاً صدق می‌کند. هنگام خرید بخاری سعی کنید حتماً جنسی را انتخاب کنید که ساخت یک کارخانه‌ی معتبر باشد. ضمانتنامه‌ دستگاه بخاری و راهنمای استفاده از آن را مطالعه کرده و شرایط آن را به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید بخاری برقی که تهیه می‌کنید برای چندین سال بدون مشکل و به خوبی کار خواهد کرد. یکی دیگر از عواملی که هنگام خرید بخاری برقی صنعتی باید به آن توجه کنید کیفیت قطعات مورد استفاده قرار گرفته در ساخت دستگاه بخاری است. هر چقدر کیفیت قطعات بالاتر باشد، دستگاه طول عمر بیشتری خواهد داشت. در واقع بازده کلی دستگاه بخاری به دوام و کیفیت قطعات آن بستگی دارد.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما