بخاری سوله و روش‌های گرم کردن سوله‌ها

انواع بخاری تابشی
معرفی انواع بخاری تابشی و راهنمای انتخاب صحیح بخاری تابشی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷
بخاری بزرگ مسجد
راهنمای انتخاب انواع بخاری بزرگ مسجد
اسفند ۳, ۱۳۹۷
بخاری سوله

روش ها و راه‌های بسیاری برای گرم کردن سوله‌ها وجود دارد. انواع بخاری سوله برای گرمایش انباری‌ها و سوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می توانید با توجه به شرایط ساختمان خود و نیازهای گرمایشی فرآیند صنعتی مورد نظرتان، بخاری مناسب سوله‌ی خود را انتخاب نمایید. متن زیر روش‌های اصلی گرمایش سوله و انواع بخاری سوله را به شما معرفی می‌کند. بعد از مطالعه‌ی این متن شما می‌توانید انتخاب بهتری در مورد بخاری سوله متناسب با نیاز خود انجام دهید.

سه روش اصلی برای گرم کردن سوله‌ها وساختمان‌های صنعتی وجود دارد. این روش‌ها شامل استفاده از بخاری سوله با حرارت مستقیم، بخاری سوله با حرارت غیرمستقیم و بخاری برقی است. منبع سوخت بخاری‌های حرارت مستقیم و بخاری‌های حرارت غیر مستقیم می‌تواند گاز یا نفت باشد. هر کدام از این بخاری‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند.

انواع بخاری سوله

بخاری حرارت مستقیم برای گرم کردن ساختمان‌های بزرگی مانند سوله‌ها و انباری‌های وسیع بسیار مناسب است. اما در صورت استفاده از این نوع بخاری‌ها در ساختمان های بزرگ، حتماً نیاز به سیستم تهویه هوای مناسب دارید. از مزایای بخاری‌های حرارت مستقیم این است که هزینه‌ی به کارگیری پایینی دارند. این بخاری‌ها در مدل‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند. برای مثال می‌توانید بخاری‌ تابشی یا بخاری گردش هوای حرارت مستقیم را برای گرمایش محیط مورد نظر خود انتخاب کنید. بخاری‌های حرارت مستقیم قدرت گرمایشی بالایی برای گرم کردن مناسب سوله‌ها و انباری‌های بزرگ دارند. بخاری‌های مادون قرمز از نوع حرارت مستقیم نیز گاز بسیار کمی مصرف می‌کنند. یکی از معایبی که در مورد بخاری‌های حرارت مستقیم وجود دارد نیاز آن‌ها به سیستم تهویه‌ی هوا است. هم‌چنین هزینه‌ی نصب این نوع بخاری‌ها بالا است.

بخاری حرارت مستقیم

بخاری حرارت غیر مستقیم نیز برای گرم کردن فضاهای بزرگ دستگاه‌های سرمایشی مناسبی هستند. اما این بخاری‌ها رطوبت هوای محیط را بالا نمی‌برند. بنابراین در صورت استفاده از این نوع بخاری‌ها نیاز کمتری به سیستم تهویه هوا خواهید داشت. بخاری‌های حرارت غیرمستقیم نیز هزینه‌ی بکارگیری پایینی دارند. این بخاری‌ها به صورت یونیت هیتر موجود هستند. بخاری‌های حرارت غیر مستقیم برای گرم کردن سوله‌ها و انباری های کوچک‌تر کاربرد بیشتر و بهتری دارند. بهتر است برای گرم کردن سوله‌هایی با مساحت بزرگ از این بخاری‌ها استفاده نکنید. چرا که قدرت و کاربرد گرمایشی بخاری‌ها بیشتر برای فضاهای کوچک‌تر مناسب است. بخاری‌های حرارت غیر مستقیم نیز هزینه‌ی نصب تقریباً بالایی دارند.

بخاری حرارت غیرمستقیم

بخاری‌های برقی در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند. از بخاری‌های برقی اغلب در مکان‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود. برای مثال در ایستگاه‌های حمل و نقل اغلب از بخاری‌های برقی بهره برده می‌شود. هزینه‌ی نصب بخاری‌های برقی بسیار کمتر از بخاری‌های نوع دیگر است. بخاری‌های تابشی برقی یکی از بهترین دستگاه‌های گرمایشی به شمار می‌آیند. این بخاری‌ها برای گرم کردن سوله‌ها و انباری‌های کوچک بسیار ایده آل هستند. با توجه به قیمت انرژی برق در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ممکن است هزینه‌‌ی زیادی بابت به کارگیری بخاری برقی پرداخت نمایید. لازم است که قبل از خرید بخاری برآوردی از هزینه‌های مصرف انرژی توسط بخاری را محاسبه نمایید. در صورت استفاده از بخاری‌های برقی تابشی لازم است دستورالعمل‌ها و جوانب ایمنی را رعایت کنید.

بخاری برقی

به منظور توزیع بهتر گرما در سوله می‌توانید از فن استفاده کنید. بخاری‌های فن دار به علت داشتن فن دمنده، گرمای تولید شده توسط بخاری را به صورت سریع و مناسب در محیط توزیع می‌کنند. برای جلوگیری از اتلاف گرما نیز لازم است ساختمان سوله‌ی خود را به صورت مناسب عایق‌بندی کنید. قبل از شروع فصل سرما درزها و شکاف‌های دیوارها و سقف سوله را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز پوشش دهید. آویزان کردن پرده در مقابل درب‌ها و پنجره‌های سوله می‌تواند تا مقدار زیادی از اتلاف هوای گرم جلوگیری به عمل بیاورد.

نحوه‌ی کار بخاری‌های هوای گرم بسیار ساده است. این بخاری‌ها با گرم کردن هوای محیط باعث افزایش درجه دمای اتاق می‌شوند. بعد از گرم شدن هوا توسط بخاری، فن موجود دردستگاه گرمایشی هوای گرم شده را در اتاق پخش می‌کند. این نوع از بخاری‌ها در اندازه‌ها و انواع مختلف وجود دارند. می‌توانید این بخاری‌ها را به صورت انواع بخاری‌های حرارت مستقیم، بخاری‌های حرارت غیر مستقیم و بخاری‌های برقی تهیه کنید. یکی از مشکلاتی که بخاری‌های هوای گرم دارند، این است که هوای گرم شده به صورت طبیعی به سمت بالا حرکت می‌کند. این امر باعث می‌شود که گرمای کافی در سطح زمین و در نزدیکی کارکنان وجود نداشته باشد. یکی دیگر از مزایای وجود فن در بخاری این است که با ایجاد جریان هوا، هوای گرم شده را به صورت یکسان دراتاق توزیع کرده و باعث گرم ماندن هوای نزدیک به سطح زمین می‌شود.

یکی از مزایای بخاری‌های هوای گرم این است که این محصولات دارای تنوع بسیاری در اندازه، مدل و طرح هستند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به شرایط سوله‌ی خود، بخاری‌های دیواری سقفی یا زمینی را در اندازه‌های مختلف انتخاب و تهیه نمایید. انتخاب شما به مساحت، اندازه، و فضای سوله، و هم‌چنین سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

بخاری‌های تابشی برای گرم کردن افراد و اشیا از تابش اشعه‌ی مادون قرمز بهره می‌برند. این بخاری‌ها اغلب به صورت تیوبی و مستطیلی تولید می‌شوند. بخاری‌های تابشی را می‌توانید در انواع مختلفی مانند بخاری تابشی دیواری یا پلاک‌های آویزان از سقف تهیه نمایید. هم‌چنین برخی از بخاری‌های تابشی ایستا به شکل مخروطی طراحی شده‌اند. در صورت استفاده از بخاری‌های تابشی در سوله‌ها، باید فاصله‌ی استاندارد بین بخاری تابشی و محیطی که باید گرم شود را رعایت نمایید. دور بودن بیش از اندازه‌ی بخاری تابشی از سطح مورد نظر و قرار گرفتن موانعی در مقابل آن، مانع از رسیدن گرما به سطح می‌شود. استفاده از بخاری تابشی روش بسیار مناسب و موثری برای گرمایش فضاهای باز است. چرا که وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی آن‌ها تاثیری ندارد.

بخاری‌های تابشی برای گرمایش نقطه‌ای بسیار ایده‌آل هستند. این بخاری‌ها اشیا و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. به همین علت هنگام نصب بخاری‌های تابشی باید دقت کنید که سطح مورد نظر در مسیر مستقیم تابش بخاری قرار بگیرد. بخاری‌های تابشی به علت نداشتن شعله‌ی باز، دستگاه‌های گرمایشی ایمنی به شمار می‌آیند. در سوله‌های نگهداری مواد اشتعال‌زا می‌توانید با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، از بخاری تابشی استفاده کنید.

منبع: skuvault

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما