مهم‌ترین مزیت های گرمایش با برق چیست؟

هیتر مرکزی برقی
هیتر مرکزی برقی چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟
فروردین ۱۳, ۱۴۰۰
تعمیر هیتر استخر
رایج‌ترین مشکلات هیتر استخر چیست و رایج‌ترین روشهای تعمیر هیتر استخر
خرداد ۱۱, ۱۴۰۰
مزیت های گرمایش با برق

مزیت های گرمایش با برق

مزیت های گرمایش با برق :‌ استفاده از‌ سیستم‌های گرمایشی برقی چه مزایایی دارد؟

مزیت های گرمایش با برق موجب ‌می‌شود که‌ انواع هیتر‌های برقی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی در مراکز تجاری و صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی باشند. امروزه انواع مختلفی از هیترهای برقی وجود دارند که‌ با توجه به نیازهای کاربران و شرایط مختلف طراحی و ساخته شده‌اند و نقش مهمی ‌در تامین گرمایش و پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی ایفا ‌می‌کنند.‌ در این نوشته به بررسی مزیت های گرمایش با برق و‌ هیترهای برقی خواهیم پرداخت.‌ اگر شما نیز می‌خواهید برای تامین گرمایش ساختمان مورد نظر خود از انرژی برق استفاده کنید، این مطلب را مطالعه نمایید.

 

مزیت های گرمایش با برق

مزیت های گرمایش با برق

آشنایی با مزیت های گرمایش با برق

باید گفت که هیترهای برقی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته ‌می‌شوند و‌ با استفاده از روش‌های گرمایشی مختلف‌ گرمای مورد نیاز در محیط مورد نظر را تامین ‌می‌کنند.‌ هیترهای برقی را می‌توان دار انواع فن هیتر برقی، هیترهای برقی قابل حمل، رادیاتورهای برقی، هیترهای تابشی برقی و … در اندازه‌ها و توان حرارتی مختلف تهیه کرد.هر کدام از انواع مختلف هیترهای برقی دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های منحصر به فرد خود هستند. در این قسمت به بررسی‌ مهم‌ترین مزیت های گرمایش با برق خواهیم پرداخت.

گرمایش با برق

گرمایش با برق

نصب آسان

یکی از بارزترین مزیت های گرمایش با برق امکان نصب ساده و آسان انواع هیترهای برقی است.‌ بیشتر هیترهای برقی دارای نحوه نصب و به کارگیری آسانی هستند.‌ همچنین نصب سیستم‌های گرمایشی الکتریکی در مقایسه با دیگر سیستم‌های گرمایشی‌ به هزینه کمتری نیاز خواهد داشت.‌ یکی از دلایل ساده بودن نحوه نصب هیترهای برقی این است که این سیستم‌های گرمایشی‌ در مقایسه با هیتر‌های گازی دارای قطعات سخت افزاری کمتری هستند.‌ از طرف دیگر برخلاف هیترهای گازی، سیستم‌های گرمایشی برقی نیازی به سیستم لوله کشی، دودکش و دریچه‌‌های تهویه هوا ندارند.‌ این ویژگی‌ها باعث ‌می‌شوند تا کاربران بتوانند به راحتی سیستم گرمایشی برقی را نصب کرده و از اثر گرمایشی آنها بهره‌مند شوند.‌

بیشتر هیترهای برقی را‌ می‌توان بدون کمک‌ فردی که دارای تخصص در این زمینه است، نصب کرد.‌ در حالی که برای نصب هیتر‌های گازی، به خصوص هیترهای گازی صنعتی،‌ به کمک و راهنمایی یک فرد متخصص که دارای تجربه و دانش کافی در زمینه نصب هیترهای گازی باشد، نیاز خواهید داشت.‌ سیستم‌های گرمایشی الکتریکی را می‌توان به مدارهای الکتریکی متصل کرده و‌ به راحتی از‌ اثر گرمایشی آنها بهره برد.‌

لزوم نصب توسط افراد متخصص

یکی دیگر از مزیت های گرمایش با برق این است که برای نصب سیستم‌های گرمایشی الکتریکی به مدت زمان بسیار کمی‌ نیاز خواهید داشت.‌ در واقع شما پس از قرار دادن هیتر در مکانی امن و مناسب‌ می‌توانید آن را به انرژی برق متصل کرده و‌ با استفاده از آن‌ محیط اطراف‌ را مورد نظر خود را گرم کنید. در صورتی که می‌خواهید هیتر برقی صنعتی را نصب کنید، توصیه ‌می‌شود که از یک فرد متخصص در زمینه نصب ایمن هیتر کمک و راهنمایی بگیرید. چرا که در این صورت خواهید توانست هیتر خود را به صورت ایمن است کرده و با خیال آسوده از آن استفاده نمایید. به عنوان مثال باید به مواردی مانند محل نصب هیتر و فاصله‌ی استاندارد آن با اشیاء و مواد اشتعال زا توجه کرد. همچنین هیتر برقی صنعتی را باید به صورت مستقیم و بدون استفاده از رابط به برق زد.

ایمنی بالا

هیترهای برقی

هیترهای برقی

 

باید به این نکته اشاره کرد که به طور کلی سیستم‌های گرمایشی برقی در مقایسه با دیگر هیترها دارای ایمنی بالاتری هستند. در واقع نصب سیستم گرمایشی برقی از خطرات مربوط به سیستم‌های گرمایشی، به خصوص در ساختمان‌های تجاری و صنعتی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مزیت های گرمایش با برق ایمنی بالای هیترهای برقی به شمار می‌آید. از آنجا که برای تولید گرما در هیترهای برقی از سوخت استفاده نمی‌شود، هنگام به کارگیری بخاری برقی باعث انتشار گازهای آلوده و سمی ‌حاصل از احتراق سوخت نمی‌گردد. به این ترتیب افراد حاضر در ساختمان در معرض خطر انتشار گازهای سمی ‌مانند مونوکسیدکربن قرار نمی‌گیرند. همچنین خطر انفجارهای احتمالی در صورت استفاده از سیستم‌های گرمایشی برقی به اندازه زیادی کاهش پیدا ‌می‌کند.

بی سر و صدا کار کردن

بیشتر سیستم‌های گرمایشی برقی بسیار بی سر و صدا کار ‌می‌کنند. به عنوان مثال در آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که از دیگ بخار و آب گرم برای انتقال گرما به محیط استفاده ‌می‌شود، صدای حرکت آب و عبور آن از لوله‌ها به گوش می‌رسد. البته باید به این نکته اشاره کرد که در صورتی که سیستم گرمایشی برقی شما مجهز به فن باشد، حرکت فن باعث ایجاد صدا خواهد شد. اما سیستم‌های برقی بدون فن بسیار بی صدا هستند و باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط نمی‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید از یک سیستم گرمایشی بی صدا برای تامین گرمای محیط مورد نظر خود استفاده کنید، می‌توانید هیترهای برقی بدون فن را به کار بگیرید.‌

 

فن هیتر برقی صنعتی

فن هیتر برقی صنعتی

 

طول عمر بالای سیستم گرمایشی

از طرف دیگر عدم استفاده از‌ آب و سیستم لوله کشی‌ در هیترهای برقی باعث ‌می‌شود که‌ آهک در سیستم‌ گرمایشی تجمع نکند. این ویژگی روی بالا رفتن طول عمر مفید سیستم گرمایشی تاثیر مثبت می‌گذارد و همچنین موجب می‌گردد که هیترهای برقی به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته باشند.‌ به خصوص اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب آن دارای سختی بالایی باشد، تجمع آهک و رسوب‌ مواد شیمیایی موجود در آب‌، احتمال بیشتری خواهد داشت.

باید گفت به طور کلی ایمنی سیستم‌های گرمایشی دارای اهمیت بسیاری است. در صورتی که سیستم گرمایشی به کار رفته دارای ایمنی کافی نباشد و استانداردهای ایمنی در آن رعایت نشده باشند، احتمال انفجار و آتش سوزی افزایش خواهد یافت. عدم ایمنی سیستم گرمایشی می‌تواند باعث بروز خطرات جبران ناپذیر مالی و جانی شود. در ساختمان‌های تجاری و صنعتی معمولاً افراد زیادی حضور دارند و تجهیزات صنعتی در آنها نگهداری ‌می‌شوند. در نتیجه حفظ ایمنی سیستم گرمایشی در آنها اهمیت بسیاری دارد. به خصوص در آن دسته از مراکز صنعتی که در آنها مواد شیمیایی و اشتعال زا نگهداری ‌می‌شوند، باید به دقت نکات ایمنی به کارگیری سیستم‌های گرمایشی را رعایت کرده و برای تامین گرمایش از هیترهای صنعتی با ایمنی بالا استفاده نمود.

سازگار بودن با محیط زیست

گرمایش با برق

گرمایش با برق

 

همانطور که می‌دانید امروزه با توجه به خطرات و تهدیداتی که در مورد حفظ محیط زیست وجود دارد اهمیت بسیاری به سازگار بودن سیستم‌های گرمایشی به ویژه سیستم‌های تجاری و صنعتی با محیط زیست داده ‌می‌شود. طراحان و سازندگان سیستم‌های گرمایشی تجاری و صنعتی تلاش ‌می‌کنند هیترهایی را به بازار عرضه کنند که آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند. همچنین امروزه کاربران نسبت به خرید و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست علاقه بیشتری نشان می‌دهند.

از آنجا که در ساخت سیستم‌های گرمایشی برقی از گاز و فلزات سنگین استفاده نمی‌شود، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌گردد. به طور کلی انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی آلودگی کمتری دارد. در واقع سیستم‌های گرمایشی برقی اکسیژن موجود در هوا را نمی‌سوزانند و موجب انتشار گازهای سمی ‌و گلخانه‌ای مانند گاز مونوکسید کربن یا دی اکسید کربن در فضا نمی‌شوند. البته باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل ارزان‌تر بودن سوخت‌های فسیلی از جمله سوخت گاز، بسیاری از کاربران استفاده از سیستم‌های گرمایشی گازی را به ویژه در ساختمان‌های تجاری و صنعتی ترجیح می‌دهند. در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی معمولاً هزینه بالایی صرف تامین گرمایش ‌می‌شود و استفاده از هیترهای برقی به عنوان سیستم گرمایشی اصلی می‌تواند هزینه بر باشد. به همین دلیل در اغلب ساختمان‌های تجاری و صنعتی از هیترهای برقی به عنوان سیستم‌های گرمایشی جانبی استفاده ‌می‌شود.

کنترل آسان

یکی دیگر از مزیت های گرمایش با برق این است که شما می‌توانید به عنوان کاربر هیتر برقی خود را به راحتی تحت کنترل در آورید و آن را با توجه به نیازهای گرمایشی خود تنظیم کنید. برخی از سیستم‌های گرمایشی برقی مجهز به تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای هستند که امکان کنترل هر چه راحت‌تر آنها را برای کاربران فراهم ‌می‌کند. امروزه با استفاده از تکنولوژی روز، امکان کنترل و تنظیم سیستم گرمایشی از راه دور نیز وجود دارد. داشتن کنترل بیشتر روی سیستم‌های گرمایشی باعث ایجاد رفاه بیشتر برای کاربران ‌می‌شود.

از طرف دیگر امکان کنترل راحت‌تر هیتر می‌تواند تا ۳۰ درصد در هزینه‌های گرمایشی به صورت سالیانه صرفه جویی به عمل آورد.‌ همچنین کنترل آسان سیستم‌های گرمایشی باعث کاهش میزان انتشار کربن ‌می‌شود. امروزه سیستم‌های گرمایشی مدرن را می‌توان به اینترنت متصل کرده و آنها را از راه دور نیز تنظیم و کنترل کرد. سیستم کنترل از راه دور از طریق اینترنت اغلب روی سیستم‌های گرمایشی برقی نصب ‌می‌شود. در حالی که بیشتر اوقات برای نصب این تجهیزات روی سیستم‌های گازی باید هزینه اضافی پرداخت کرد.

استفاده از ترموستات

یکی دیگر از قطعاتی که امکان کنترل آسان و راحت‌تر سیستم‌های گرمایشی را فراهم ‌می‌کند، مجهز کردن آنها به ترموستات است. ترموستات قطعه‌ای است که روی سیستم گرمایشی نصب شده و امکان تنظیم آن را به راحتی برای کاربران فراهم ‌می‌کند. کاربران می‌توانند با تنظیم ترموستات روی درجه مورد نظر خود، دمای هوا را به صورت ثابت روی درجه مطلوب تنظیم شده نگه دارند. ترموستات به صورت اتوماتیک دمای هوای محیط اطراف هیتر را روی درجه‌ای که تنظیم شده باشد به صورت ثابت نگه می‌دارد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که به کارگیری ترموستات در سیستم‌های گرمایشی باعث افزایش ایمنی آنها می‌گردد. چرا که در صورت داغ شدن بیش از اندازه هیتر، ترموستات به صورت اتوماتیک باعث خاموش شدن دستگاه ‌می‌شود و به این ترتیب از خطرات احتمالی مانند خطر آتش سوزی جلوگیری عمل به عمل می‌آورد. این کار به حفظ ایمنی خود دستگاه و جلوگیری از خراب شدن آن نیز کمک ‌می‌کند.

هزینه به کارگیری

نگه داری هیتر برقی

نگه داری هیتر برقی

 

اگرچه درست است که انرژی برق در مقایسه با سوخت‌های فسیلی قیمت بالاتری دارد، اما این تنها قیمت سوخت نیست که باید مورد بررسی قرار بگیرد. عوامل بیشتری وجود دارند که روی هزینه به کارگیری سیستم‌های گرمایشی تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال باید به هزینه‌های جانبی سیستم‌های گرمایشی مانند هزینه‌های کارکرد‌، هزینه‌ نگهداری‌، هزینه تعمیر و طول عمر مفید محصولات توجه کرد.

هزینه پایین تعمیر و نگهداری

سیستم‌های گرمایشی برقی معمولاً به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند. بنابراین لازم نخواهد بود که برای تعمیر یک قطعه یا قطعاتی از سیستم گرمایشی برقی هزینه بالایی پرداخت کنید. همچنین به دلیل ساده بودن ساختار آنها در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی دیگر، نگهداری از آنها نیز راحت‌تر و کم هزینه‌تر است. یکی از مزیت های گرمایش با برق این است که سیستم‌های گرمایشی برقی به سرویس دهی و کنترل کمتری در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی گازی نیاز دارند. این ویژگی باعث ‌می‌شود که شما هزینه کمتری بابت سرویس دهی سالیانه سیستم‌های گرمایشی برقی پرداخت کرده و در این مورد صرفه جویی کنید. از طرف دیگر بازده سیستم‌های گرمایشی برقی تقریباً ۱۰۰ درصد است. این ویژگی به این معنا است که تمامی ‌انرژی دریافت شده به انرژی گرمایی تبدیل ‌می‌شود و انرژی هدر نمی‌رود. بنابراین هر هزینه‌ای که شما بابت تامین انرژی پرداخت می‌کنید، به انرژی گرمایی تبدیل ‌می‌شود.

انتخاب سیستم گرمایشی مناسب با شرایط و نیازهای گرمایشی شما

شما باید به عنوان کاربر موارد‌ مختلفی را برای بررسی هزینه‌های به کارگیری یک سیستم گرمایشی مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. باید به این نکته توجه کنید که به کارگیری انواع مختلف سیستم گرمایشی با توجه به شرایط مورد نظر می‌تواند مفید واقع شود. به همین دلیل انتخاب سیستم گرمایشی مناسب با شرایط و نیازهای گرمایشی در محیطی که می‌خواهید هیتر را در آن به کار ببرید، اهمیت بالای دارد. انتخاب سیستم گرمایشی مناسب این امکان را برای کاربران فراهم ‌می‌کند تا با پرداخت هزینه کمتر انرژی گرمایی مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنند.

همان‌ طور که می‌دانید، تامین گرمایش مناسب در مراکز تجاری و صنعتی اهمیت زیادی دارد و به افزایش بازده کاری و بهبود روند تولیدی کمک زیادی ‌می‌کند. گرمایش مناسب با تأمین رفاه و آسایش کارگران و ایمنی آنها، باعث افزایش بازده نیروی کاری انسانی خواهد شد. همچنین در بسیاری از محیط‌های تجاری و صنعتی حفظ دمای مناسب برای پیشبرد اهداف تولیدی و صنعتی یک امر ضروری است. با بررسی ویژگی‌ها و مزیت های گرمایش با برق می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا هیترهای برقی برای تامین گرمایش در محیط مورد نظر شما مناسب هستند یا خیر.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از انواع سیستم‌های گرمایشی می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید.

منبع: homecureplumbers

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما