انواع هیتر برقی ایستاده چیست و در کجاها استفاده می‌شود؟

سیستم گرمایشی تابشی
هر آنچه که باید در مورد سیستم گرمایشی تابشی بدانید.
مهر ۳, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی سه فاز
مهم‌ترین دلایل استفاده از هیتر برقی صنعتی سه فاز در ساختمان‌های صنعتی
مهر ۹, ۱۳۹۸

هیتر برقی ایستاده نوعی سیستم گرمایشی قابل حمل است که به راحتی می‌توان در فضاها و ساختمان‌های گوناگون از اثر گرمایشی آن بهره برد. همانطور که از اسم آن پیدا است، این نوع هیتر انرژی لازم برای تولید گرما را از طریق انرژی برق به دست می‌آورد. بنابراین شما می‌توانید در صورت دسترسی به انرژی برق به راحتی این هیترها را نصب کرده و از گرمای تولید شده توسط هیتر برقی ایستاده استفاده کنید. هیتر برقی ایستاده دارای انواع مختلفی است. هر کدام از هیترهای برقی مختلف ایستاده روش‌های مختلفی را برای تولید گرما به کار می‌برند. برخی از هیترهای برقی ایستاده انرژی گرمایی را به صورت انتقال گرما به محیط پیرامون خود انتقال می‌دهند. نوع دیگری از هیترهای برقی ایستاده گرما را به روش تابشی تولید کرده و آن را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر می‌تابانند. شکل ظاهری این هیترها به صورت ایستاده است. این هیترها سیستم‌های گرمایشی مستقلی هستند و با قرار دادن آنها در محل مورد نظر می‌توان از گرمای تولید شده توسط آنها استفاده کرد.

کاربرد هیتر برقی ایستاده

باید گفت که هیتر برقی ایستاده در بسیاری از ساختمان‌ها با عنوان سیستم گرمایشی ثانویه به کار برده می‌شود. هیترهای برقی ایستاده دارای قدرت‌های گرمایشی متفاوت هستند. اما نباید انتظار داشت که در روزهای بسیار سرد یک هیتر برقی ایستاده توانایی تامین گرمایش لازم یک ساختمان بزرگ را داشته باشد. این نوع هیترهای قابل حمل بیشتر برای گرمایش نقطه‌ای به کار برده می‌شوند. همچنین برای گرم کردن موقت قسمتی از ساختمان می‌توان از هیتر برقی ایستاده استفاده کرد. به کارگیری هیترهای قابل حمل در قسمت‌هایی از ساختمان که به صورت تمام مدت نیاز به گرمایش ندارند، باعث کاهش میزان مصرف انرژی و بنابراین موجب کاهش هزینه‌های گرماشی می‌شود. چرا که با استفاده از هیترهای قابل حمل می‌توانید قسمتی از ساختمان را که به سیستم گرمایشی مرکزی دسترسی ندارد، یا اتاقی که به گرمای بیشتری نیاز دارد، در زمان دلخواه به راحتی گرم کنید و بعد از اتمام کار هیتر را خاموش نمایید. به این صورت از اتلاف گرما جلوگیری به عمل خواهد آمد.

رایج‌ترین انواع هیتر برقی ایستاده

هیترهای برقی ایستاده دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. برای مثال ممکن است شیوه‌ی گرمایشی انواع هیترهای برقی، اندازه، مدل و قدرت گرمایشی آنها متفاوت از یکدیگر باشد. انواع هیترهای برقی ایستاده با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود دارای کاربردهای متفاوتی هستند. شما باید با توجه به نیازهای گرمایشی خود و شرایط ساختمان مورد نظرتان اقدام به انتخاب و خرید هیتر برقی ایستاده مناسب بکنید. این متن شما را با پرکاربردترین هیترهای برقی ایستاده آشنا می‌کند. آشنایی با ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر کدام از این هیترها می‌تواند کمک کند تا انتخاب درستی در خرید هیتر برقی مناسب انجام دهید.

هیتر برقی ایستاده انتقال حرارت

هیتر انتقال حرارت ایستاده

هیتر انتقال حرارت ایستاده

برخی از هیترهای برقی با روش انتقال حرارت محیط اطراف خود را گرم می‌کنند. در این روش قطعه‌ی گرمایشی هیتر، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. سپس گرمای تولید شده به روش انتقال حرارت در محیط پیرامون توزیع پیدا می‌کند و باعث افزایش دمای اتاق می‌شود. هیترهای برقی ایستاده انتقال حرارت در اندازه‌ها، مدل‌ها و توان حرارتی متفاوت ساخته می‌شوند. شما باید با توجه به شرایط ساختمانی که قصد گم کردن آن را دارید اقدام به انتخاب هیتر مناسب بکنید. برای مثال قدرت گرمایشی هیتر برقی باید مناسب با مساحت اتاقی که قصد گرم کردن آن را دارید، باشد. علاوه بر این باید به نوع عایق بندی ساختمان توجه کنید و برآوردی از میزان اتلاف گرما در ساختمان مورد نظرتان را محاسبه نمایید. اگر ساختمان مورد نظر شما دارای عایق بندی مناسب نباشد، درصد بالایی از گرمای تولید شده توسط هیتر از دیوارها، پنجره‌ها، سقف و کف ساختمان اتلاف خواهد شد. باید به این نکته توجه کنید که قیمت انرژی برق در بیشتر مناطق بالاتر از سوخت‌های فسیلی، مانند گاز طبیعی، است. بنابراین استفاده طولانی مدت از هیتر برقی ممکن است باعث افزایش هزینه‌های قبض‌های مصرف انرژی شود.

هیتر برقی ایستاده تابشی

هیتر تابشی ایستاده

هیتر تابشی ایستاده

هیتر برقی ایستاده تابشی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین هیترهای قابل حمل است. هیترهای تابشی گرما را به صورت مستقیم به سطح مورد نظر می‌تابانند. شیوه‌ی گرمایش هیتر برقی تابشی مانند گرم شدن زمین توسط اشعه‌های نور خورشید است. امواج تابشی این هیتر اشیاء و افراد قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کند. وجود جریان هوا و باد در اثر گرمایشی هیترهای تابشی تاثیری ندارد. به همین دلیل هیترهای برقی ایستاده تابشی، سیستم‌های گرمایشی بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهای باز به شمار می‌آیند. از این هیترها می‌توان در فضای باز رستوران‌ها و هتل‌ها، انباری‌های صنعتی، عرشه‌های بارگیری، پارکینگ‌ها، و ساختمان‌هایی که هوا به صورت مداوم در آنها جریان دارد، استفاده کرد.

هیتر برقی ایستاده تابشی به راحتی قابل حمل و نقل و جابجایی است. شما می‌توانید به آسانی این هیتر را در محل مورد نظر نصب کرده و از اثر گرمایشی آن بهره ببرید. هیترهای برقی ایستاده برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از مزایای هیترهای برقی ایستاده تابشی این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی سطح مورد نظر شما را گرم می‌کنند. در صورت قرار گرفتن در مسیر تابشی هیتر برقی تابشی می‌توانید به محض روشن شدن بخاری گرمای آن را احساس کنید.

فن هیتر برقی ایستاده

فن هیتر برقی ایستاده

فن هیتر برقی ایستاده

همانطور که از اسم این نوع هیترها پیدا است، فن هیتر برقی ایستاده مجهز به یک فن است. مجهز بودن هیتر برقی به فن باعث می‌شود که گرمای تولید شده توسط هیتر با سرعت و قدرت بیشتری در محیط مورد نظر توزیع پیدا کند. فن موجود در هیتر برقی ایستاده هوای گرم را به نقاط مختلف اتاق انتقال می‌دهد و به این ترتیب دمای اتاق به صورت یکنواخت افزایش پیدا می‌کند. انواع هیترهای برقی می‌توانند مجهز به فن باشند و در ساخت انواع مدل‌های هیترهای برقی برای افزایش اثر گرمایشی بخاری می‌توان از یک فن دمنده کمک گرفت.

شرکت گرما صنعت عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر یا سیستم گرمایشی برای محل کار یا ساختمان مسکونی خود را دارید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. مشاوران شرکت گرما سرد اطلاعات لازم در مورد انواع هیترهای صنعتی، مزایا، معایب، و کاربردهای هر کدام از آنها را به صورت کامل و دقیق در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع: telegraph

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما