معرفی رایج‌ترین انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری

کوره هوای گرم گلخانه
هنگام خرید و انتخاب کوره هوای گرم گلخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
مهر ۲۱, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی کم مصرف
معرفی انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف به همراه ویژگی هر کدام از آنها
مهر ۲۷, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی برای مرغداری

هیتر برقی صنعتی برای مرغداری

هیتر برقی صنعتی به منظور تامین گرمایش در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری به کار برده می‌شود. انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری نیز وجود دارد. باید گفت که روش‌های مختلفی برای گرم کردن مرغداری‌ها وجود دارد. با این حال به کارگیری هیتر برقی صنعتی برای مرغداری دارای مزایای بسیاری است. این متن شما را با انواع هیترهای برقی صنعتی که در مرغداری‌ها قابل بهره برداری هستند و همچنین مزیت‌های به کارگیری هیتر برقی صنعتی برای مرغداری آشنا می‌کند.

 انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری

همان‌طور که از اسم آن پیدا است، هیتر برقی صنعتی از انرژی برق برای تولید انرژی گرمایی و تامین گرمای مورد نیاز ساختمان‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌کند. هیتر برقی صنعتی دارای توان حرارتی بالایی است و توانایی تامین گرمای مورد نیاز را در مدت زمان کم دارد. هیترهای برقی صنعتی بزرگ اغلب برای آن دسته از ساختمان‌های صنعتی و تجاری که دارای مساحت بزرگی هستند به کار برده می‌شوند. این هیترها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف و با قدرت‌های گرمایشی متفاوت ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.  شما می‌توانید هیتر برقی صنعتی برای مرغداری را با توجه به شرایط مرغداری خود و مساحت آن، در اندازه و توان حرارتی مناسب تهیه کنید. برخی از هیترهای برقی صنعتی دارای اندازه‌ی کوچک‌تری هستند و قابلیت حمل و نقل جابجایی دارند. با وجود اندازه‌ی کوچک و جمع و جور، هیترهای برقی صنعتی قابل حمل دارای قدرت گرمایشی بالایی هستند. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری که از سیستم‌های گرمایشی پرکاربرد در مرغداری‌ها هستند، آشنا خواهیم کرد.

جت هیتر

جت هیتر

جت هیتر برقی مرغداری

 جت هیتر برقی مرغداری که با عنوان بخاری موشکی نیز شناخته می‌شود، یک نوع سیستم گرمایشی ایده‌آل برای تامین گرمایش مورد نیاز در مرغداری‌ها به شمار می‌آید. جت هیتر برقی مرغداری دارای توان حرارتی بالایی است و قابلیت گرم کردن سالن‌های بزرگ مرغداری را دارد. روش گرمایشی جت هیتر مرغداری به این صورت است که  ابتدا هوای سرد وارد دستگاه هیتر شده و پس از عبور از قطعه‌ی گرمایشی هیتر، دمای هوا آن بالا می‌رود. در واقع هوای سرد توسط قطعه‌ی گرمایشی هیتر گرم می‌شود. هیتر برقی مرغداری مجهز به یک فن دمنده است. فن موجود در هیتر هوای گرم شده توسط  قطعه‌ی گرمایشی هیتر را با قدرت و سرعت بیشتری در محیط اطراف خود توزیع می‌کند. پخش هوای گرم توسط فن باعث می‌شود که هوای گرم به نقاط مختلف ساختمان برسد و دمای هوای محیط پیرامون هیتر به صورت یکنواخت گرم شود. یکی از مزیت‌های به کارگیری جت هیتر برقی در مرغداری‌ها این است که فن انواع آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را از محیط مرغداری دور می‌کند. در واقع فن هیتر برقی علاوه بر توزیع هوای گرم به صورت یکنواخت در سراسر ساختمان، نقش مهمی در تهویه‌ی هوای مرغداری دارد. استفاده از جت هیتر در مرغداری‌ها هوایی گرم و بدون آلودگی را تولید می‌کند و محیط مناسبی برای پرورش مرغ‌ها را تامین می‌کند.

هیتر برقی قابل حمل

هیتر برقی قابل حمل

هیتر تابشی برقی

یکی دیگر از انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری، هیتر تابشی برقی است. هیترهای تابشی برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. امواج ساطع شده از هیتر تابشی مانند نور خورشید که زمین را گرم می‌کند، به صورت مستقیم سطح و اشیای قرار گرفته شده در مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. امروزه هیترهای تابشی کاربردهای بسیار فراوانی در انواع ساختمان‌های صنعتی و تجاری دارند. شرایط جوی و وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی هیترهای تابشی هیچ تأثیری ندارد. به همین دلیل در فضای باز نیز می‌توان از اثر گرمایشی هیتر تابشی برقی بهره برد. هیترهای انتقال حرارت به وسیله‌ی جریان هوای گرم، انرژی گرمایی را به قسمت‌های مختلف ساختمان مرغداری منتقل می‌کنند. به همین دلیل ممکن است شدت جریان هوای گرم برای مرغ‌هایی که نزدیک بخاری هستند، خوشایند نباشد. در حالی که با به کارگیری بخاری تابشی برقی با قرار گرفتن در مسیر تابش هیتر، گرمای مطبوعی را دریافت خواهند کرد. یکی دیگر از مزایای بخاری تابشی برقی این است که به محض روشن شدن بخاری می‌توانید با قرار گرفتن در مسیر تابشی هیتر گرمای آن را روی بدن خود احساس کنید. گرمای تولید شده توسط بخاری تابشی برقی بسیار سریع و آنی است و شما برای گرم کردن محیط مرغداری خود نیاز به زمان زیادی نخواهید داشت. علاوه بر این، بخاری برقی تابشی دارای ایمنی بسیار بالایی است. به همین دلیل بخاری برقی تابشی یکی از از ایده آل‌ترین سیستم‌های گرمایشی قابل استفاده در مرغداری‌ها به شمار می‌آید.

 

هیتر تابشی مرغداری

هیتر تابشی مرغداری

 مزایای به کارگیری هیتر برقی صنعتی برای مرغداری

 بیشتر مرغداری‌ها در خارج از شهر ساخته می‌شوند. ممکن است برخی از مرغداری‌ها به شبکه‌ی گاز شهری متصل نباشند. در آن دسته از ساختمان‌های مرغداری که امکان استفاده از سوخت و گازکشی در آنها وجود ندارد، می‌توان از انواع بخاری‌های برقی برای تامین گرمایش در فصل‌های سرد سال استفاده کرد. شما به راحتی می‌توانید هیتر برقی صنعتی را به منبع برق متصل کرده و از اثر گرمایشی آن بهره‌مند شوید.

 یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای به کارگیری هیتر برقی صنعتی برای مرغداری‌ این است که هیترهای برقی انرژی گرمایی پاکی تولید می‌کنند که باعث ایجاد آلودگی در فضای مرغداری نمی‌شود. به کارگیری هیترهای گازی یا گازوئیلی ممکن است منجر به انتشار گازهای دی اکسید کربن و مونوکسید کربن در فضای مرغداری شود که برای سلامتی مرغ‌ها بسیار خطرناک است. هیتر برقی صنعتی هیچ گونه گاز سمی را در فضای مرغداری منتشر نمی‌کند.

همچنین به علت نداشتن شعله‌ی باز، هیترهای برقی یکی از بهترین انواع سیستم‌های گرمایشی قابل استفاده در مرغداری‌ها هستند. مرغ‌ها همواره در حال حرکت و جنبش و جوش هستند. پرش و برخورد مرغ‌ها با بخاری‌های گازی که دارای شعله‌ی باز هستند، می‌تواند منجر به آتش سوزی و تحمیل خسارت‌های فراوانی به مرغداری شود.

 شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. اگر قصد خرید هیتر برقی صنعتی برای مرغداری خود را دارید، می‌توانید با مسئولان و کارشناسان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیق و کاملی را در مورد انواع هیتر، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها را در اختیار شما قرار دهند. انتخاب هیتر مناسب برای مرغداری باعث تامین محیطی مناسب برای پرورش مرغ و افزایش بازده تولیدی خواهد شد.

منبع: thepoultrysite

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما