معرفی انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف به همراه ویژگی هر کدام از آنها

هیتر برقی صنعتی برای مرغداری
معرفی رایج‌ترین انواع هیتر برقی صنعتی برای مرغداری
مهر ۲۴, ۱۳۹۸
هیتر تابشی برقی صنعتی
بررسی روش گرمایشی هیتر تابشی برقی صنعتی
آبان ۳, ۱۳۹۸
هیتر برقی صنعتی کم مصرف

هیتر برقی صنعتی کم مصرف

امروزه کم مصرف بودن هیترهای صنعتی یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب سیستم گرمایشی برای ساختمان‌های تجاری و صنعتی است. به همین دلیل طراحان و سازنده‌گان سیستم‌های گرمایشی برقی اقدام به ساخت و عرضه‌ی هیتر برقی صنعتی کم مصرف می‌کنند. به کارگیری هیتر برقی صنعتی کم مصرف در محیط‌های تجاری و صنعتی مزیت‌های بسیاری دارد. هیترهای برقی کم مصرف در انواع ساختمان‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی و تولیدی، پارکینگ‌ها، مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی، مراکز خرید و غیره دارای کاربردهای فراوانی هستند. برخی از انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف نیز به صورت انحصاری برای به کارگیری در فرآیندهای صنعتی خاص طراحی و ساخته می‌شوند. برای مثال هیترهای ایمرسیون از انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف هستند که برای تامین گرمایش مورد نیاز در فرآیندهای صنعتی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این متن شما را با مزایای به کارگیری هیتر برقی صنعتی کم مصرف آشنا کرده و اطلاعاتی در مورد پرکاربردترین و بهترین هیترهای برقی صنعتی کم مصرف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایای به کارگیری هیتر صنعتی برقی کم مصرف

همانطور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های صنعتی همواره هزینه‌های بالایی صرف تامین گرمایش مورد نیاز می‌شود. صرفه جویی در مصرف انرژی می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از هیتر برقی صنعتی کم مصرف در محیط‌های تجاری طرفداران بسیاری دارد. با به کارگیری هیتر صنعتی برقی کم مصرف می‌توانید میزان مصرف انرژی را کاهش داده و در هزینه‌های مربوط به پرداخت قبوض انرژی صرفه جویی کنید.

به طور کلی انواع هیترهای کم مصرف سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و علاوه بر کاهش هزینه‌های تامین گرمایش در ساختمان‌های صنعتی، به کارگیری هیترهای کم مصرف موجب حفظ ذخایر طبیعی کره‌ی زمین می‌شود. هنگام خرید سیستم گرمایشی حتما باید به کم مصرف بودن هیتر توجه کنید.

هیتر برقی قابل حمل

هیتر برقی قابل حمل

 

انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف

به طور کلی می توان گفت که هیترهایی که برای تولید گرما از انرژی برق استفاده می‌کنند، کم مصرف هستند. چرا که هیترهای برقی تقریباً صد در صد از انرژی دریافتی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. بنابراین هنگام استفاده از هیترهای برقی اتلاف انرژی صورت نمی گیرد. اما پاسخ به این سوال که آیا به کارگیری هیترهای برقی صنعتی روش مقرون به صرفه‌ای برای تامین انرژی گرمایی است یا نه، کمی دشوار است. درواقع مقرون به صرفه بودن به کارگیری هیتر برقی به عوامل و شرایط بسیاری بستگی دارد. با اینکه هیترهای برقی کم مصرف هستند، باید گفت که قیمت انرژی برق در بیشتر مناطق گران‌تر از سوخت‌های فسیلی مانند گاز و نفت است. هیترهای برقی در مقایسه با هیترهای گازی کم مصرف‌تر هستند اما به دلیل گران بودن انرژی برق ممکن است به کارگیری هیتر برقی گران‌تر از هیترهای گازی باشد. مقرون به صرفه بودن هیتر صنعتی برقی کم مصرف به عواملی مانند قیمت انرژی در منطقه، ساختار و نحوه‌ی عایق بندی ساختمان مورد نظر، نحوه‌ی استفاده از هیتر، شرایط جوی و آب و هوایی منطقه و اینکه آیا از هیتر برقی به عنوان سیستم گرمایشی اصلی یا کمکی استفاده کنید، بستگی خواهد داشت.

 

هیتر برقی قابل حمل

هیتر برقی قابل حمل

 

هیترهای برقی بدون کانال گرما را به صورت مستقیم به محیط مورد نظر انتقال می‌دهند. در آن دسته از سیستم‌های گرمایشی که گرمای تولید شده از طریق کانال به اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف ساختمان هدایت می‌شود، همواره مقداری از انرژی گرمایی از طریق کانال اتلاف می‌شود. همچنین در روش کانال کشی گرمای تولید شده توسط هیتر در تمامی انشعاب‌های کانال جریان پیدا می‌کند. ممکن است شما به صورت همزمان نیازی به گرم کردن چندین اتاق نداشته باشید. به همین دلیل هیترهای برقی بدون کانال در مقایسه با سیستم‌های گرمایشی مجهز به کانال کشی کم مصرف‌تر هستند. برخی از انواع هیتر برقی صنعتی کم مصرف دارای اندازه‌ی کوچکی هستند و قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی آسانی دارند. از اثر گرمایشی این هیترها می‌توان به راحتی در زمان و مکان لازم بهره برد. هیترهای برقی قابل حمل برای گرمایش نقطه‌ای بسیار مناسب هستند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

یکی دیگر از انواع هیتر صنعتی برقی کم مصرف ، فن هیتر برقی صنعتی است. فن موجود در هیتر گرما را با سرعت و قدرت در سراسر محیط به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. بنابراین لازم نیست که هیتر برای تولید گرما انرژی زیادی مصرف کند. برای به کار انداختن فن نصب شده در هیتر نیز به انرژی زیادی نیاز نخواهید داشت. یکی از مزایای فن هیتر برقی علاوه بر کم مصرف بودن این است که فن موجود در دستگاه آلودگی‌ها و گرد و غبار موجود در هوا را از محیط دور می‌کند.

هیترهای تابشی برقی نیز از کم مصرف‌ترین هیترهای صنعتی برقی به شمار می‌آیند. اتلاف گرما در این نوع هیترها تقریباً نزدیک به صفر است. چرا که هیترهای تابشی برخلاف هیترهای انتقال حرارت گرما را از طریق گرم کردن هوای پیرامون خود و انتقال آن به محیط اطراف، تولید نمی‌کنند. هیترهای تابشی قرار گرفته در مسیر تابشی اشیا و افراد خود را به صورت مستقیم و بدون گرم کردن هوا گرم می‌کنند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی هیترهای تابشی تاثیری ندارد. شما می‌توانید در سردترین روزهای سال از گرمای مطبوع و آنی تولید شده توسط هیتر تابشی لذت ببرید. هیترهای تابشی به دلیل شیوه‌ی گرمایشی منحصر به فردشان کاربردهای بسیاری در فضای باز دارند. برای مثال در اسکله‌های بارگیری، انباری‌های بزرگ صنعتی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، پارکینگ‌ها، فضای باز هتل‌ها و رستوران‌ها و آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی که درب آن‌ها به صورت مکرر باز و بسته می‌شود، از انواع هیترهای تابشی برقی استفاده می‌شود.

شرکت گرما سرد عرضه‌کننده‌ی انواع هیترهای کم مصرف صنعتی است. اگر قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان صنعتی یا مسکونی خود را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق و کامل در مورد انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با انواع هیتر، ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای منحصر به فرد هر کدام از آنها به شما کمک می‌کند تا هیتری مناسب با شرلیط ساختمان خود و نیازهای گرمایشی آن تهیه کنید. خرید هیتر مناسب علاوه بر تامین رفاه و آسایش افراد حاضر در ساختمان، باعث افزایش بازده تولیدی و بهبود روند کاری می‌شود.

منبع: cadetheat

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما