معرفی رایج‌ترین انواع هیتر تابشی گازی به همراه کاربرد هر کدام از آنها

هیتر صنعتی برقی
رایج‌ترین انواع هیتر صنعتی برقی موجود در بازار
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
جت هیتر برقی
معرفی رایج‌ترین انواع جت هیتر برقی و کاربرد هر کدام از آنها
آبان ۲۷, ۱۳۹۸

می‌توان گفت که هیتر تابشی گازی یکی از موثرترین انواع سیستم‌های گرمایشی برای به کارگیری در ساختمان‌های تجاری و صنعتی بزرگ است. به کارگیری هیتر تابشی گازی برای تامین گرمایش مورد نیاز در ساختمان‌های تجاری و صنعتی یک روش مقرون به صرفه‌ی گرمایشی به شمار می‌آید. هیترهای تابشی گازی با تولید گرمای سریع و آنی نقش بسیار موثری در گرمایش نقطه‌ای دارند. همانطور که می‌دانید قیمت سوخت گاز در مقایسه با دیگر انرژی‌ها پایین‌تر است. به همین دلیل به کارگیری سوخت گاز به منظور تامین گرمایش در ساختمان‌های تجاری و صنعتی باعث کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود. این در حالی است که ترکیب استفاده از انرژی حاصل از سوخت گاز و شیوه‌ی گرمایشی تابشی باعث افزایش هر چه بیشتر اثر گرمایشی هیتر و در عین حال موجب کاهش هزینه‌های گرمانشی می‌گردد.

هیتر تابشی صنعتی

هیتر تابشی صنعتی

نحوه کارکرد هیترهای تابشی

هیترهای تابشی برخلاف هیترهای انتقال حرارت هوای اطراف خود را گرم نمی‌کنند. بلکه این هیترها با گرم کردن مستقیم سطحی که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد، گرمای مورد نیاز شما را تولید می‌کنند. هیترهای تابشی هر آنچه را که در مسیر تابشی آنها قرار گرفته باشد بدون دخالت جریان هوا گرم می‌کنند. به همین دلیل وجود باد و جریان هوا تاثیری در اثر گرمایشی هیترهای تابشی گازی ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که از این هیترها برای گرمایش نقطه‌ای استفاده شود.

نحوه کارکرد گرمایش نقطه‌ای و تفاوت آن با سایر روش‌ها

شیوه‌ی گرمایش نقطه‌ای کاربردهای بسیاری در ساختمان‌های صنعتی بزرگ دارد. چرا که گرمایش نقطه‌ای یک روش ایده آل برای به ‌کارگیری در آن دسته از ساختمان‌های تجاری و صنعتی است که دارای سقف بلند یا مساحت بزرگی هستند. گرم کردن ساختمان‌های صنعتی بزرگ با استفاده از شیوه‌ی گرمایشی انتقال حرارت باعث اتلاف میزان زیادی از انرژی گرمایی می‌شود. همچنین در روش انتقال حرارت دمای هوای کل ساختمان به طور یکنواخت گرم می‌شود. در حالی که ممکن است در برخی از قسمت‌های ساختمان به گرمای بیشتری احتیاج داشته باشید. برای مثال ممکن است در قسمت‌هایی از ساختمان که مواد خام نگهداری می‌شوند یا در برخی از قسمت‌های انباری نیازی به گرمایش نداشته باشید. در حالی که در بخش‌های دیگر ساختمان برای پیشبرد فرایندهای صنعتی و تولیدی دمای هوا باید بالاتر باشد و به میزان بیشتری از انرژی گرمایی احتیاج داشته باشید. به همین دلیل گرمایش نقطه‌ای با استفاده از هیترهای تابشی گازی یک روش گرمایشی ایده آل در ساختمان‌های صنعتی و تجاری به شمار می‌آید.

هیتر تابشی گازی

هیتر تابشی گازی

مزایای شیوه‌ی گرمایش نقطه‌ای

با استفاده از شیوه‌ی گرمایش نقطه‌ای می‌توانید قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت مجزا گرم کنید یا حتی برخی از قسمت‌های ساختمان را سرد باقی بگذارید. با تنظیم ارتفاع و زاویه‌ی هیتر تابشی گازی می‌توانید سطحی را که قصد گرم کردن آن را دارید، به صورت دقیق مشخص کنید و تنها آن قسمت از ساختمان را گرم نمایید. هر چقدر که ارتفاع هیتر تابشی گازی از سطح زمین بیشتر باشد، دامنه‌ی گرمایشی آن افزایش پیدا می‌کند. اکنون که اطلاعاتی که در مورد هیتر تابشی گازی کسب کردید، می‌توانید بفهمید که چرا این نوع سیستم گرمایشی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه‌ی مطلب شما را با انواع هیترهای تابشی گازی، ویژگی‌ها، کاربردها، و مزایای آنها آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌ها و کاربرد انواع هیتر تابشی

 انواع هیتر تابشی گازی

هیترهای تابشی گازی در انواع و مدل‌های مختلف توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های سازنده‌ی سیستم‌های گرمایشی صنعتی ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند. این هیترها در اندازه‌ها و توان حرارتی متفاوت در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. کاربران باید با توجه به نیازهای گرمایشی خود اقدام به خرید هیتری بکنند که مناسب با فرآیندهای انجام یافته در ساختمان صنعتی و تجاری آنها باشد. هیترهای تابشی گازی در دو نوع هیترهای پروپان و هیترهای گاز طبیعی وجود دارند. اگر ساختمان صنعتی شما مجهز به انشعاب گاز باشد، می‌توانید از هیترهای تابشی که با گاز طبیعی کار می‌کنند، استفاده کنید. اما اگر ساختمان شما دسترسی به انشعاب گاز طبیعی ندارد، می‌توانید از اثر گرمایشی هیترهای تابشی گازی پروپان بهره‌مند شوید. سوخت مورد نیاز هیترهای تابشی گازی پروپان را می‌توانید از کپسول‌های حاوی گاز پروپان تهیه کنید. هیترهای تابشی گازی پروپان در آن دسته از ساختمان‌های صنعتی که دور از شهر واقع شده‌اند و دسترسی به گاز شهری ندارند، بسیار پرکاربرد هستند.

 

هیتر تابشی پروپان

هیتر تابشی پروپان

 

هیترهای تابشی گازی دارای ایمنی بالایی هستند. این ویژگی هیترهای تابشی گازی باعث می‌شود که این نوع سیستم گرمایشی برای به کارگیری در ساختمانهای تجاری و صنعتی بسیار مناسب باشد. همانطور که می‌دانید در برخی از ساختمان‌های صنعتی مواد اشتعال زا و مواد شیمیایی نگهداری می‌شوند. عدم ایمنی سیستم گرمایشی در این گونه از ساختمان‌ها می‌تواند باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی فراوانی شود. به همین دلیل ایمنی سیستم‌های گرمایشی در ساختمان‌های تجاری و صنعتی دارای اهمیت بسیار زیادی است. هیترهای تابشی گازی ایمن دارای ترموستات هستند. مجهز بودن هیتر تابشی به ترموستات باعث می‌شود که دمای هیتر بیش از اندازه بالا نرود. ترموستات به صورت اتوماتیک دمای هیتر را کنترل می‌کند و در صورت داغ شدن بیش از اندازه‌ی سیستم گرمایشی، به صورت خودکار باعث خاموش شدن آن می‌شود.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم هیترهای تابشی گازی کم مصرف بودن آنها است. همانطور که می‌دانید در بیشتر ساختمان‌های تجاری و صنعتی هزینه‌ی بالایی صرف تامین گرمای مورد نیاز می‌شود. به کارگیری یک هیتر کم مصرف و روش‌های گرمایشی مقرون به صرفه می‌تواند کمک زیادی به کاهش میزان مصرف انرژی و به این ترتیب کاهش هزینه‌های گرمایشی شود.

هیترهای تابشی گازی علاوه بر تامین گرمای سریع و آنی روش گرمایشی بسیار کم سر و صدایی دارند. این ویژگی باعث می‌شود که به کارگیری هیترهای تابشی گازی باعث ایجاد آلودگی صوتی در ساختمان‌های صنعتی و تجاری نشود. همچنین به کارگیری هیترهای تابشی در آن دسته از ساختمان‌هایی که به سکوت در محیط نیاز دارند، بسیار پرکاربرد است. برای مثال در آسایشگاه‌ها‌، بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، و … می‌توان از این نوع سیستم‌های گرمایشی استفاده کرد.

شرکت گرما سرد عرضه کننده‌ی انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی و تجاری است. اگر شما قصد خرید سیستم گرمایشی برای ساختمان خود را دارید، می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. کارشناسان شرکت گرما سرد اطلاعات لازم و دقیق را در مورد انواع سیستم‌های گرمایشی صنعتی در اختیار شما قرار خواهند داد. آشنایی با سیستم‌های گرمایشی، ویژگی‌ها، مزایا، و کاربردهای هر کدام از آنها می‌تواند به شما کمک کند تا هیتری مناسب با نیازهای گرمایشی و ساختمان مورد نظر خودتان انتخاب کنید.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما