کاربرد هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی

مزایای هیتر پروپان استخر
آشنایی با مزایای هیتر پروپان استخر
تیر ۶, ۱۳۹۸
بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری
بخاری مادون قرمز گاز سوز مرغداری
تیر ۱۸, ۱۳۹۸
هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی

 انواع هیترهای صنعتی در فرایندها و زمینه‌های مختلف صنعتی دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در زمینه‌های صنعتی از هیترهای مخصوص برای پیشبرد فرآیندهای خاص بهره برده می‌شود. این متن به بررسی کاربرد هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی می‌پردازد. در صنعت پتروشیمی یا آن دسته از صنایعی که فرآیندها در دمای پایین یا دقیق انجام می‌یابند، از هیترهای مخصوص استفاده می‌شود. هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی باید دارای کیفیت بالایی باشد. این هیترها دارای سیستم‌های مخصوص طراحی شده برای مصارف صنعتی هستند و در ساخت آنها از فن‌آوری روز استفاده شده است تا نیازهای گرمایشی منحصر به فرد فرآیندهای صنعتی را برآورده کنند. طراحی و ساخت هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی توسط مهندسان متخصص انجام می‌شود. این متخصصان راهکارهای لازم برای پیشبرد فرایندهای صنعتی را با استفاده ازهیترهای منحصر به فرد صنعتی ارائه می‌دهند. بکارگیری هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی نقش مهمی در پیش‌برد صحیح فرایندهای صنعتی دارد. بنابراین هنگام خرید هیتر صنعتی باید دقت کنید که هیتر مورد نظر دارای استانداردهای لازم و کیفیت بالا باشد. در ادامه‌ی مطلب شما را با چند نوع هیتر صنعتی که در صنایع پتروشیمی کاربرد دارند، آشنا خواهیم کرد. این هیترها علاوه بر صنایع پتروشیمی در صنایعی که فرآیندهای صنعتی در دمای دقیق انجام می‌پذیرد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی

  هیتر تانکر

هیتر تانکر

 یکی از انواع هیتر صنعتی در فرآیند پتروشیمی، هیتر تانکر است. به کارگیری هیتر تانکر یک روش موثر و مقرون به صرفه برای گرمایش مایعات و مواد چسبناک است. این هیترها به مراقبت و نگهداری زیادی نیاز ندارند. بنابراین با استفاده از هیتر تانکر برای تامین نیازهای گرمایشی در صنایع پتروشیمی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری هیتر صنعتی کاهش پیدا می‌کند. هیتر تانکر در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارد. هر کدام از انواع هیترهای تانکر با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود کاربرد خاص خود را در فرآیندهای متفاوت صنعت پتروشیمی دارند. قبل از انتخاب و خرید هیتر تانکر، مناسب بودن نوع هیتر با فرایند مورد نظر باید توسط متخصص بررسی و تایید شود. برای مثال قدرت گرمایشی هیتر و جنس آن باید مناسب با نوع و حجم ماده‌ای که به گرمایش نیاز دارد، باشد. به خصوص در فرایندهای صنعتی مناسب بودن هیتر با فرایند مورد نظر، باید به دقت بررسی و مطالعه شود. عدم رعایت نکات ایمنی و دستورالعمل‌های لازم در بکارگیری هیتر ممکن است منجر به از بین رفتن مواد و متحمل شدن خسارت‌های بسیاری شود.

هیتر لبه دار امرسیون

هیتر لبه دار امرسیون

یکی دیگر از انواع هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی هیتر لبه دار امرسیون است. هیترهای لبه دار امرسیون دارای مزایا و ویژگی‌های مثبت بسیاری هستند. برای مثال می‌توان گفت هیترهای لبه دار تقریباً صد درصد از انرژی دریافتی را به صورت موثر به گرما تبدیل می‌کنند. هیتر لبه دار امرسیون برای گرم کردن انواع مایعات و روغن‌های داخل تانکر در فرایندهای پتروشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی منحصر به فرد هیتر لبه دار امرسیون باعث می‌شود که این نوع هیترها توانایی تامین گرمای لازم برای مایعات با چگالی‌های مختلف را در دماهای متفاوت داشته باشند. این هیترها دارای قدرت گرمایشی بسیار بالایی بوده و قادر به تامین انرژی گرمایی در دماهای بسیار بالا هستند. هیترهای لبه دار امرسیون نیز در انواع مختلف توسط مهندسان و افراد متخصص در این زمینه طراحی و ساخته می‌شوند. شما باید با توجه به فرآیند مورد نظر خود هیتر لبه دار امرسیون مناسب را انتخاب و تهیه نمایید. قبل از اقدام به خرید هیتر لبه دار امرسیون، مشاوره و کمک گرفتن از افراد متخصص این حرفه می‌تواند کمک بسیاری به انتخاب صحیح هیتر بکند.

هیتر چرخشی

هیتر چرخشی

هیترهای چرخشی نوعی از هیترهای صنعتی هستند که در فرایندهای پتروشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی و ساخت هیتر چرخشی به گونه‌ای است که توانایی تامین گرمای سریع را دارد. هیتر چرخشی دارای اثر گرمایشی بسیار بالایی است. قدرت و سرعت گرمایشی منحصر به فرد هیتر چرخشی باعث می‌شود که این نوع سیستم گرمایشی دارای کاربردهای فراوانی در صنایع پتروشیمی باشند. هیتر چرخشی در فرآیندهای مختلف پتروشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه هیتر چرخشی بتواند به صورت صحیح فرآیندهای شیمیایی را پیش ببرد، باید دارای استانداردهای لازم، کیفیت بالا، و تجهیزات به روز باشد. برای مثال بیشتر هیترهای چرخشی دارای امکان کنترل دمای ورودی و خارجی هستند. هنگام انتخاب و خرید هیتر چرخشی برای فرآیند پتروشیمیایی مورد نظر خود باید دقت کنید که هیتر مورد نظر شما کم‌مصرف باشد. به طور کلی انتخاب هیترهای کم‌مصرف در زمینه‌های صنعتی باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های گرمایشی می‌شود. هیترهای کم‌مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های گرمایشی، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و آسیب کمتری به آن می‌رسانند. هیترهای کم‌مصرف با کاهش مصرف انرژی باعث حفظ ذخایر انرژی زمین می‌شوند.

هیتر ریجنراسیون

یکی از انواع هیتر صنعتی در صنایع پتروشیمی، هیتر ریجنراسیون است. هیترهای ریجنراسیون نوعی از سیستم‌های گرمایشی چرخشی هستند که عملکرد گرمایشی بسیار بالایی دارند. این نوع هیترها برای پیشبرد فرآیندهای پتروشیمیایی که در آن‌ها گازها داخل واحدهای بازسازی کاتالیست سوزانده می‌شوند، دارای کاربرد هستند. این هیترها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند. متفاوت بودن اندازه و شکل هیتر ریجنراسیون این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید هیتر مناسب با فرآیند مورد نظر خود را از میان انواع هیتر انتخاب نمایید. برخی از هیترهای ریجنراسیون دارای تجهیزاتی هستند که آن‌ها را برای مورد استفاده قرار گرفتن در فرآیندهای شیمیایی ایده‌آل می‌کند. برای مثال اسکید (حائل) فلزی مجهز به پنل کنترل، امکان بررسی و کنترل هیتر را به آسانی فراهم می‌کند. امکان کنترل هیتر، ایمنی به کارگیری آن را افزایش می‌دهد. در فرآیندهای صنعتی، به خصوص در فرآیندهای پتروشیمیایی، تامین ایمنی یکی از مهم‌ترین موارد به شمار می‌آید. حتماً باید دقت کرد که هیتر مورد نظرایمنی کافی برای مورد استفاده قرار گرفتن در فرآیندهای پتروشیمیایی را داشته باشد. عدم رعایت نکات ایمنی در بکارگیری هیترها درصنایع پتروشیمی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیر مالی و جانی را در پی داشته باشد.

همان طور که قبلاً ذکر شد، هیترهای مختلفی در اندازه‌ها و شکل‌های گوناگون برای مورد استفاده قرار گرفتن در انواع فرآیندهای پتروشیمی توسط متخصصان این حرفه طراحی و ساخته می‌شوند. به منظور تهیه‌ی هیتر مناسب برای فرآیند پتروشیمی مورد نظرتان باید با ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام از آنها آشنایی کامل داشته باشید. قبل از اقدام به خرید هیتر باید با افراد متخصص این کارمشورت کنید تا بررسی‌های لازم در مورد کیفیت هیتر، مناسب بودن هیتر با فرایند مورد نظر، کم‌مصرف بودن هیتر، و ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

منبع: accutherm

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما