گرمایش فضای باز توسط بخاری‌های برقی چگونه صورت می‌گیرد؟

هیتر تابشی برقی صنعتی
بررسی روش گرمایشی هیتر تابشی برقی صنعتی
آبان ۳, ۱۳۹۸
بخاری برقی صنعتی کم مصرف
بررسی انواع رایج بخاری برقی صنعتی کم مصرف و نحوه کارکرد آنها
آبان ۹, ۱۳۹۸
گرمایش فضای باز

گرمایش فضای باز

ممکن است فکر کنید که گرم کردن یک باغ غیر ممکن باشد. اما گرمایش فضای باز بسیار مؤثرتر از آن است که تصور می‌کنید. دلیل گرمایش موثر بخاری‌های فضای باز این است که این هیترها از گرمایش مستقیم استفاده می‌کنند. در این روش انتقال حرارت و جابجایی هوای گرم برای تأمین گرما اتفاق نمی‌افتد. این بخاری‌ها سطوح مورد نظر را به صورت مستقیم گرم می‌کنند. دلیل اینکه در روزهای که باد شدیدی می‌وزد و شما احساس سردی نمی‌کنید و شدت آن را احساس نمی‌کنید، مادون قرمز است. در صورتی که با نظر ما موافق نیستید، کافی است تا انتها با ما همراه باشید و دلیل این موضوع را بیشتر بدانید.

بخاری‌های فضای باز چگونه کار می‌کنند؟

بخاری فضای باز

بخاری فضای باز

تمام بخاری‌های فضای باز از جمله پیت‌ها، بخاری‌های برقی و بخاری‌های گازی، همه از روش گرمایش تابشی با اشعه‌ی مادون قرمز برای تولید گرما استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که گرمایش تابشی روش جدیدی نیست. در این روش گرما توسط هر شیء داغ ساطع می‌شود، بنابراین در اصل ما قرن‌ها است که از روش گرمایش تابشی با روشن کردن آتش، اجاق گاز و غیره استفاده می‌کنیم. اما این دقیقاً به چه معنا است؟ مادون قرمز بخشی از طیف الکترومغناطیسی، درست مانند امواج نور طبیعی و رادیویی است. اشعه‌ی مادون قرمز با طول موج بالا، مناسب‌ترین شکل مادون قرمز برای تولید گرما توسط رادیاتورها و پنل‌های مادون قرمز است. از طرف دیگر اشعه‌ی مادون قرمز با موج کوتاه در بخاری‌های پاسیو یا بخاری فضای باز برای تولید گرما با قدرت بیشتر به کار برده می‌شود. برخلاف بخاری‌های انتقال حرارت که در بسیاری از سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بخاری‌های تابشی برای انتقال گرما نیازی به هوا ندارند. در واقع به همان روشی که گرمای خورشید سیاره‌ی ما را گرم می‌کند، گرمای ایجاد شده توسط بخاری تابشی فضای باز نیز تا زمانی که با یک جسم جامد در تماس باشد، آن را گرم خواهد کرد. به همین دلیل است که شما می توانید گرمای آتش را در هنگام ایستادن در فضای باز، با وجود نسیم خنک، احساس کنید. ماهیت مستقیم بودن روش گرمایش تابشی، همراه با قدرت گرمایشی اشعه‌ی مادون قرمز با موج کوتاه، موجب می‌شود که اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی فضای باز بیشتر از بخاری‌های انتقال حرارت باشد.

گرمایش فضای باز با استفاده از بخاری برقی

 

بخاری گودال آتش

بخاری گودال آتش

هر شکل از گرمایش در فضای باز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود همراه است. شما ممکن است گرمای تولید شده توسط شده فایر پیت (بخاری گودال آتش) را دوست داشته باشید، یا اگر شعله های آتش را ترجیح می‌دهید، بخاری‌های گازی می‌توانند یک انتخاب خوب باشند. با این حال، بخاری برقی دارای این مزیت است که گرمای آنی و مطبوعی را تولید می‌کند. همچنین باید اضافه کرد که بخاری برقی شکل گرمایش کارآمدتری دارد. با استفاده از بخاری برقی تابشی می‌توانید با مصرف انرژی کم‌تر گرمای مورد نیاز خود را به شکل راحت‌تری تامین کنید. تنها کاری که لازم است انجام دهید متصل کردن بخاری به پریز برق و فشردن کلید روشن بخاری است. بخاری‌های نفتی و سوخت جامد غالباً در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسند، اما تعداد کمی از افراد از مشکلات و سختی‌های به کارگیری و نگهداری این بخاری‌ها اطلاع دارند. برای روشن کردن بخاری‌های سوخت جامد حفظ شعله به وسایل آماده سازی زیادی احتیاج خواهید داشت. بخاری‌های گازی نیز برای حفظ ایمنی به کنترل و نگهداری منظم نیاز دارند. به طور کلی می توان گفت که بخاری‌های برقی در مقایسه با بخاری‌های سوخت فسیلی دارای مزایای بسیاری هستند.

کارآیی بخاری‌های برقی تابشی در گرمایش فضای باز

بخاری برقی فضای باز برقی در مقایسه با سایر بخاری‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، بسیار کارآمد هستند. ممکن است بخاری‌های سوخت فسیلی توانایی تولید گرمای زیادی را داشته باشند، اما بدون در نظر گرفتن نوع سوخت، همیشه در این فرایند مقدار قابل توجهی زباله‌ی جانبی را تولید می‌کنید. با به کارگیری بخاری‌های برقی در فضای باز، می‌توانید مطمئن باشید که تمام برق مورد استفاده‌ی شما تبدیل به گرمای مؤثر تابشی می‌شود. در حالی که بخاری‌های گازی و مشعل های سوخت جامد همواره مقداری از گرمای تولید شده خود را در هوای اطراف از دست می‌دهند و اتلاف گرما باعث می‌شود که این بخاری‌ها در مقایسه با همتایان برقی خود کارآیی کمتری داشته باشند. شرایط جوی و وجود باد و جریان هوا در اثر گرمایشی بخاری‌های تابشی برقی تغییری ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل بخاری‌های برقی تابشی یکی از موثرترین و بهترین روش‌های گرمایش فضای باز هستند.

کدام نوع بخاری برقی در فضای باز بهترین عملکرد را دارد؟

 

انواع بخاری تابشی ایستاده

انواع بخاری تابشی ایستاده

شناخته‌ترین نوع بخاری‌های برقی فضای باز که مردم با آنها بیشتر آشنا هستند، بخاری‌های کوارتز هستند. این بخاری‌ها با عنوان بخاری‌های هالوژن یا بخاری‌های کم نور نیز شناخته می‌شوند. این بخاری‌های فضای باز اشعه‌ی مادون قرمز با موج کوتاه کوتاه (قوی‌ترین نوع اشعه‌ی مادون قرمز) را ساطع می‌کنند که برای گرمایش فضای باز مناسب است. به خصوصاً در مناطقی که کاملاً سرد و در معرض جریان هوا و باد هستند، این بخاری‌ها کاربرد فراوانی دارند. از آنجایی که گرمای شدید آنها برای جبران دمای خنک کننده طراحی شده است، گرمای تولید شده توسط آنها می‌تواند زیاد باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم هیتری را انتخاب کنید که دارای امکان تنظیم حرارت باشد. بنابراین می‌توانید در روزهای گرم‌تر درجه‌ی حرارت بخاری را کاهش داده و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. هنگام خرید بخاری فضای باز به توان حرارتی بخاری و میزان گرمای مورد نیازتان توجه کنید. قدرت گرمایشی بخاری باید مناسب با نیازهای شما باشد.

شرکت گرما سرد عرضه‌کننده‌ی انواع هیترها و سیستم‌های گرمایشی صنعتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد انواع بخاری صنعتی و روش‌های گرمایش فضای باز می‌توانید با کارشناسان و مسئولان فروش محصولات شرکت گرما سرد تماس حاصل فرمایید. آشنایی با ویژگی‌ها، کاربردها، مزیت ها و معایب انواع سیستم‌های گرمایشی می‌تواند به شما کمک کند تا هیتری مناسب با شرایط ساختمان صنعتی خود و نیازهای گرمایشی آن تهیه کنید. انتخاب هیتر مناسب نقش چشم‌گیری در پیشبرد فرآیندهای تولیدی و صنعتی خواهد داشت. هم‌چنین به کارگیری هیتر مناسب باعث کاهش میزان مصرف انرژی، و در نتیجه کاهش هزینه‌های گرمایشی شود.

منبع: infraredheatersdirect

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما