بخاری گلخانه ای کوچک
ساخت بخاری گلخانه ای کوچک با استفاده از آب و نور خورشید
بهمن ۳, ۱۳۹۷
گرمایش صنعتی
بخاری صنعتی چیست و چه نقشی در گرمایش صنعتی دارد؟
بهمن ۹, ۱۳۹۷
بخاری فن دار صنعتی دیواری

بخاری فن دار صنعتی دیواری یک وسیله‌ی گرمایشی بسیار پر قدرت و موثر در گرم کردن محیط‌ها و ساختمان‌های صنعتی است. هنگامی که صحبت از بخاری فن دار صنعتی دیواری می‌شود، بیشتر مردم یک بخاری فن دار کوچک خانگی یک و نیم، یا دو کیلو واتی را تصور می‌کنند که مجهز به یک ریسمان نصب است. اما این تصور در مورد بخاری فن دار صنعتی دیواری صحیح نیست. در واقع بخاری فن دار صنعتی دیواری کاملاً با بخاری فن دار خانگی متفاوت است. بخاری‌ فن دار صنعتی دیواری دارای قدرت گرمایشی کافی و موثر برای گرم کردن محیط‌ها و ساختمان‌های صنعتی بزرگ، مانند کارخانه‌ها و یونیت‌های صنعتی است. این نوع از بخاری‌ها می‌توانند تا ۳۰ کیلو وات گرما تولید کنند.

بخاری فن دار دیواری

استفاده از بخاری فن دار صنعتی دیواری به جای بخاری فن دار قابل حمل

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که چرا باید به جای بخاری فن دار قابل حمل، از بخاری فن دار صنعتی دیواری برای گرم کردن کارخانه یا محیط صنعتی خود استفاده کنند؟ در این قسمت شما را با چند مزیت بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری آشنا می‌کنیم. یکی از مزیت‌های بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری این است که توجه به اندازه‌ی آنها، نحوه‌ی نصب و به کار گیری بسیار آسانی دارند. شما بعد از اینکه بخاری فن دار صنعتی را روی دیوار نصب کردید، به راحتی و بدون دردسر می‌توانید از آن استفاده کرده و از قدرت گرمایشی آن بهره ببرید. باید خاطر نشان کرد که مدل‌ها و طرح‌های مختلفی از بخاری‌های فن دار قابل حمل وجود دارد و برخی از بخاری‌های فن دار قابل حمل بخاری‌های بسیار خوبی هستند، اغلب هنگام استفاده از آن‌ها به یک مشکل برمی‌خورید. این بخاری‌ها مقداری از فضای محیط صنعتی را اشغال می‌کنند و گاهی مجبور می‌شوید مدام آن‌ها را جا به جا کنید. به خصوص هنگامی که به گرمای بخاری فن دار قابل حمل نیاز ندارید، وجود بخاری در محیط صنعتی باعث اشغال فضا می‌شود.

بخاری‌های فن دار قابل حمل برای مورد استفاده قرار گرفتن در آن دسته از محیط‌های صنعتی مفید هستند که فضایی کافی برای جابجایی و قرار گرفتن آن‌ها وجود داشته باشد. در ساختمان‌های بزرگ صنعتی که مشکل فضا وجود ندارد، بخاری‌های فن دار قابل حمل وسیله‌های گرمایشی خوبی به شمار می‌آیند. اما در برخی از محیط‌های صنعتی کوچک که  مساحت زیادی ندارند، بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری گزینه‌ای عالی به شمار می‌آیند. چرا که این بخاری‌ها فضای محیط را نمی‌گیرند و در صورت نیاز نداشتن به گرما، به سادگی می‌توانید آن‌ها را خاموش کنید. برای مثال می‌توان گفت که در کارگاه‌ها، یونیت‌های صنعتی کوچک، آزمایشگاه‌ها، مغازه‌ها، تولیدی‌ها، و دیگرمحیط‌های صنعتی و تولیدی کوچک مشابه، بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری برقی، یکی از ایده آل ترین وسیله‌های گرمایشی هستند.

بخاری فن دار صنعتی

بخاری فن دار صنعتی دیواری یک فاز

یک بخاری ۲۳۰ ولتی تک فاز برقی برای گرم کردن محیط‌های صنعتی بزرگ، کمی کوچک است. در واقع می‌توان گفت که بخاری‌های ۲۳۰ ولتی بخاری‌هایی هستند که کمتر از ۳ کیلو وات تولید گرما می‌کنند. بنابراین برای تامین گرمایش محیط‌های صنعتی بزرگ اثر گرمایشی کافی ندارند. در حالی که برای کاربرد در فضاهای کوچک‌تر می‌توانند بسیار مفید واقع شوند و از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. به کارگیری بخاری بزرگ‌تر از اندازه‌ی لازم باعث تولید گرمای زیاد و از بین رفتن انرژی شده و در نتیجه هزینه‌های گرمایشی نیز افزایش پیدا می‌کند. اما اگر برای پیشبرد فعالیت‌های صنعتی خود به قدرت گرمایی بیش از سه کیلو گاز نیاز داشته باشید، این نوع بخاری توانایی تامین نیازهای شما را نخواهد داشت.

بخاری فن دار صنعتی دیواری سه فاز

بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری سه فاز، پتانسیل بسیار بالایی برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان های بزرگ صنعتی دارند. این بخاری‌ها در مقایسه با بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری تک فاز، دارای قدرت گرمایشی بسیار بیشتری هستند. در آن دسته از واحدهای صنعتی که ماشین‌های برقی سه فاز کار می‌کنند، تمامی دستگاه‌ها سه فاز بوده و مشکلی به وجود نمی‌آورند. با استفاده از بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری سه فاز می‌توانید تا۳۰ کیلو وات انرژی گرمایی تولید کنید. این دستگاه‌های گرمایشی وسیله‌ای ایده‌ال و عالی برای گرم کردن کارخانه‌های صنعتی بزرگ ومحیط‌های تجاری هستند.

ضرورت وجود بخاری فن دار صنعتی دیواری برای ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی

بخاری فن دار صنعتی دیواری

در بیشتر ساختمان‌های صنعتی وجود گرد و غبار و ذرات معلق در هوا و آلودگی‌ مشکلات بسیاری به وجود می آورد. وجود آلودگی در محیط صنعتی، علاوه بر صدمه رساندن به سلامتی کارکنان و نیروی انسانی کارخانه، باعث صدمه رسیدن به دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی شده و طول عمر آن‌ها را کاهش می‌دهد. به کارگیری بخاری فن دار صنعتی دیواری که منحصراً برای استفاده در این نوع از محیط‌ها طراحی شده است، می‌تواند راه حل بسیار خوبی برای مقابله با این مشکل باشد. در بیشتر کارخانه‌ها، به علت بکارگیری ماشین آلات صنعتی، آلودگی زیادی وارد محیط می‌شود. حتی گاهی در برخی از سایت‌ های صنعتی وجود گازهای سمی و خطرناک سلامتی کارکنان کارخانه را تهدید می‌کند. به همین علت، تهویه‌ی محیط کارخانه یکی از ضرورت‌های اساسی هر محیط صنعتی به‌ شمار می‌آید. وجود فن در بخاری باعث رانده شدن آلودگی از محیط کارخانه‌ها و سایت‌های صنعتی می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از بخاری‌های فن دار صنعتی دیواری نصب و به کارگیری ساده و آسان آن‌ها است. علاوه بر این، هزینه‌ی استفاده از این بخاری‌ها در مقایسه با جایگزین‌های دیگرشان بسیار پایین‌تر است.

بخاری‌های فن داری که برای استفاده در آن دسته از واحدهای صنعتی که آلودگی زیادی در فضای آن‌ها تولید می‌شود، دارای مدل‌ها و طراحی‌های گوناگون و متنوعی هستند. این بخاری‌ها به صورت دیواری و یا به صورت ایستا و مستقل موجود هستند. هر کدام از این بخاری‌ها کارایی منحصر به فرد خود را در آن دسته از محیط‌های صنعتی که هوایشان دارای رطوبت زیاد است، یا محیط‌های صنعتی پر از گرد و غبار، دارند. برخی از این بخاری‌ها مخصوص محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند که خطر احتراق و آتش سوزی در آن‌ها بالا است. شما می‌توانید با توجه به شرایط محیط صنعتی خود و نیازهای گرمایشی‌تان، بخاری فن دار صنعتی مناسب را انتخاب و تهیه کنید. انتخاب یک بخاری مناسب علاوه بر تامین رفاه، باعث پیشرفت تولیدات صنعتی می‌شود. انتخاب یک بخاری کم مصرف نیز هزینه‌های گرمایشی را به حد چشمگیری کاهش خواهد داد.

منبع: puravent

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما