راهنمای انتخاب هیتر گازی: چگونه هیتر گازی متناسب با نیاز خود را تهیه کنیم؟

کاربرد هیتر صنعتی
انواع کاربرد هیتر صنعتی در زمینه‌های صنعتی
آذر ۱۲, ۱۳۹۷
هیتر دوگانه سوز
مزایای هیتر دوگانه سوز
آذر ۱۷, ۱۳۹۷
راهنمای انتخاب هیتر گازی

راهنمای انتخاب هیتر گازی به چند نکته‌ی مهم در مورد تهیه و خرید هیتر گازی مناسب اشاره می‌کند. هنگام خرید هیتر گازی، باید توجه کنید هیتری که انتخاب می‌کنید، برای گرمایش مکان مورد نظر شما مناسب باشد. چند اشتباه وجود دارد که بیشتر مردم هنگام خرید هیتر گازی مرتکب آن می‌شوند. می‌توانید با مطالعه‌ی متن راهنمای انتخاب هیتر گازی ، از تکرار این اشتباهات جلوگیری کرده و هیتر مناسب شرایط خود را خریداری کنید.

راهنمای انتخاب هیتر گازی

۴ اشتباه عمده در خرید هیتر گازی وجود دارد که باعث می‌شوند هیتری را انتخاب می‌کنید، مناسب گرمایش محل مورد نظر شما نباشد.

اولین اشتباه، انتخاب سوخت نامناسب برای گرمایش است. دومین اشتباهی که بیشتر خریداران دچار آن می‌شوند، انتخاب نوع هیتر نامناسب است. علاوه بر این، خرید هیتری که اندازه‌ی متناسبی با نیازهای گرمایشی شما ندارد، اشتباه است و در آخر باید تاکید کرد که هزینه‌ای که برای خرید هیتر پرداخت می‌کنید، نباید خیلی زیاد باشد.

انتخاب سوخت مناسب

ساختار هیترهای گازی به گونه‌ای است که فقط با یک نوع سوخت گازی کار می‌کنند. بنابراین اگر برای تامین گرمایش از طریق هیترهای گازی، از گازهای دیگری استفاده کنید ایمنی خود و دیگران را به خطر می‌اندازید. در ساختار و نحوه‌ی کار هیترهای پروپان و هیترهای گازی دو تفاوت عمده وجود دارد.

اولین تفاوت بین هیترهای گازی و هیترهای پروفایل این است که هیترهای پروپان دارای ارزش گرمایی بیشتری هستند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت که هیترهای پروپان حاوی انرژی زیادی هستند. بنابراین هیترهای پروپان، درمقایسه‌ی هیترهای گازی، برای تولید مقدار گرمای برابر، گاز کمتری مصرف می‌کنند.

دومین تفاوت هیتر گازی با هیتر پروپان مقدار نسبت اکسیژن به گاز لازم برای عملکرد هیتر است. نسبت اکسیژن به گاز در هیتر پروپان ۲۵ به یک است. در حالی که این نسبت در هیتر گازی تقریباً ۱۰ به یک است. به همین علت هیتر پروپان اکسیژن بیشتری به داخل مشعل خود هدایت می‌کند. هرگز سعی نکنید که سوخت گاز دیگری را به هیتر خود تغدیه کنید. این کار ممکن است خطرات و زیان‌های مالی و جانی بسیاری به بار بیاورد.

انتخاب نوع هیتر گازی مناسب

هیترهای گازی در دو نوع قابل حمل و ثابت قابل خرید و استفاده هستند. این دو گروه از هیترها شامل زیرمجموعه‌های بسیار متنوعی می‌شوند. برای مثال هیتر تابشی، هیتر انتقال گرما، هیترهای انتقال گرمای تابشی، هیتر دودکش دار، هیتر  تابشی دودکش دار و هیتر دیواری نمونه‌هایی از انواع مختلف هیترهای گازی هستند .

گرمایش هیتر تابشی، مانند نحوه‌ی گرم کردن زمین توسط خورشید است. هیترهای تابشی امتداد مسیر تابشی خود را گرم می‌کنند. بنابراین اشیا و افرادی که در امتداد تابش این هیترها قرار بگیرند، گرم می‌شوند. هیترهای تابشی در اندازه‌های کوچک نیز طراحی شده‌اند تا برای گرمایش محیط‌های کوچک قابل استفاده باشند. اگر می‌خواهید مکانی با مساحت بزرگ را گرم کنید، هیترهای تابشی خیلی مناسب این کارنیستند. این نوع هیترها بیشتر برای گرمایش نقطه‌ای به کار می‌روند.

هیتر انتقال گرما، از طریق انتقال گرما یا جریان هوا محیط مورد نظر را گرم می‌کند. علاوه بر مشعل گازی، این هیترها دارای یک فن هستند که به توزیع هوای گرم شده در سرتاسر محیط کمک می‌کند. هیتر انتقال گرمای دارای فن، برای گرمایش محیط‌های بزرگ بسیار مناسب است. توزیع مناسب گرما توسط فن باعث می‌شود که عملکرد گرمایشی هیتر انتقال گرما، نسبت به هیتر تابشی بالاتر باشد.

 

خرید هیتر گازی

 

هم‌چنین باید در نظر بگیرید که دنبال یک هیتر بدون دودکش یا هیتر دودکش دار هستید. اگر نکات ایمنی هیترهای بدون دودکش را رعایت کنید، این نوع از هیترها، وسیله‌های گرمایشی ایمنی به حساب می‌آیند. هنگام استفاده از هیترهای بدون دودکش، باید امکان تهویه‌ی محیط به صورت مناسب فراهم شود. در صورت استفاده از هیتر گازی بدون دودکش، باید دقت مناسب را حین بکارگیری هیتر به عمل بیاورید.

انتخاب اندازه‌ی مناسب هیتر

بعد از آنکه نوع هیتر مناسب خود را انتخاب کردید، باید تصمیم بگیرید که چه سایز هیتری متناسب با نیاز‌های گرمایشی مکان مورد نظر شما است. هیترهای متفاوت با اندازه‌های گوناگون دارای بازده‌های گرمایشی متفاوت هستند. اگر هیتر کوچکی را خریداری کنید، نخواهید توانست به خوبی محیط مورد نظر را گرم کنید. از طرف دیگر، انتخاب هیتری که بزرگ‌تر از حد نیاز است، باعث اتلاف انرژی و افزایش هزینه‌های گرمایشی خواهد شد. هم‌چنین استفاده از هیتر بزرگ‌تر از اندازه، ایمنی محیط را به خطر می‌اندازد. به یاد داشته باشید که بازده گرمایی هیتر گازی با واحد KW  سنجیده می‌شود.

هنگام انتخاب اندازه‌ی مناسب هیتر، باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنید. ابتدا مساحت و ارتفاع محیطی را که می‌خواهید گرم کنید، محاسبه کرده و در نظر بگیرید. شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه که در آن زندگی می‌کنید نیز، در انتخاب نوع و اندازه‌ی هیتر بسیار مهم است. هیترهای گوناگون برای شرایط جغرافیایی گوناگون طراحی و ساخته شده‌اند. علاوه بر این‌ها، ساختار ساختمان شما و عایق بندی سقف، پنجره‌ها و کفپوش باید بررسی شوند.

پرداخت هزینه‌ی مناسب برای خرید هیتر گازی

برخی خریداران هیتر گازی را از نزدیک‌ترین محل خرید تهیه می‌کنند. بهتر است که قبل از خرید، قیمت‌ هیترهای مختلف را بررسی و مقایسه کنید. ممکن است اندکی  وقت صرف این کار بکنید، در عوض روش درست خرید را تجربه کرده‌اید. امروزه می‌توانید با استفاده از اینترنت قیمت‌های برندهای مختلف هیتر را بررسی کنید.

کم مصرف بودن هیتر

کم مصرف یکی از مزایای کلیدی  یک هیتر است که سوخت گاز را تبدیل به انرژی گرمایی می‌کند. کم مصرف بودن هیتر علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد. هم‌چنین انتخاب هیتر کم مصرف معادل با احترام به محیط زیست است.

استاندارد بودن هیتر و قطعات سازنده‌ی آن

هنگام خرید هیتر دقت کنید هیتری را بخرید که مطابق استانداردهای روز باشد. کیفیت و جنس قطعات سازنده‌ی آن را کنترل کنید. هر چقدر که قطعات سازنده هیتر با دوام‌تر باشند، راندمان گرمایشی و طول عمر هیتر افزایش پیدا می‌کند.

نکات قید شده در راهنمای انتخاب هیتر گازی، از اصولی‌ترین و ضروری‌ترین عواملی هستند که هنگام خرید هیتر باید به آن‌ها توجه کرد. امیدواریم راهنمای انتخاب هیتر گازی شما را در خرید هیتر مناسب یاری کند. استفاده از یک هیتر مناسب علاوه بر تامین رفاه و آسایش محیط، باعث پیشبرد فرآیندهای صنعتی و تامین ایمنی کارکنان می‌شود.

منبع: elgas

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما