راهنمای انتخاب هیتر گازی
راهنمای انتخاب هیتر گازی: چگونه هیتر گازی متناسب با نیاز خود را تهیه کنیم؟
آذر ۱۴, ۱۳۹۷
انواع هیتر انباری
رایج‌ترین انواع هیتر انباری: ویژگی‌ها و خصوصیات
آذر ۲۰, ۱۳۹۷
هیتر دوگانه سوز

برخی از مناطق جغرافیایی دارای زمستان‌های بسیار سرد و سوزناکی هستند. طبیعی است که ساکنین مناطقی که دارای آب و هوای سردی هستند، در انتخاب و نگهداری هیتر خانه و محل کار خود دقیق و نکته سنج باشند. امروزه به کارگیری هیتر دوگانه سوز در صنعت گرمایشی، یک پیشنهاد عالی به عنوان نحوه‌ی گرمایش ساختمان‌های مسکونی و هم‌چنین محیط‌های اداری و صنعتی به شمار می‌آید. با به کارگیری سیستم گرمایشی هیتر دوگانه سوز، از مزیت‌های استفاده‌ی هم‌زمان از پمپ گرمایشی و کوره‌ی گازی بهره‌مند می‌شوید. در ابتدا ممکن است ترکیب دو نوع سوخت گرمایشی عجیب به نظر بیاید، اما این روش ترکیبی یک راهکار عالی در صنعت گرمایشی به حساب می‌آید. اگر به دنبال جایگزین کردن سیستم گرمایشی خود هستید، پیشنهاد می‌شود به طور جدی روی انتخاب هیتر دوگانه سوز فکر کنید.

نحوه‌ی کار هیتر دوگانه سوز

اگر در مورد نحوه‌ی کار هیتر دوگانه سوز بپرسید، باید گفت که شیوه‌ی کار هیتر دوگانه سوز مانند روشکار ماشین‌های دوگانه سوز نیست که از انرژی الکتریکی و سوخت گاز طبیعی  استفاده می‌کنند. البته شباهتی بین نحوه‌ی کار اتومبیل‌های هیبرید و هیتر دوگانه سوز وجود دارد. به همین دلیل سیستم گرمایشی هیبرید، سیستم گرمایشی دوگانه سوز نیز نامیده می‌شود. در هیتر دوگانه سوز، پمپ گرمایشی برای کار از انرژی برق استفاده می‌کند. نیمه‌ی دیگر سیستم گرمایشی دوگانه سوز، کوره‌ی گاز طبیعی است. به همین دلیل این نوع سیستم گرمایشی با عنوان هیتر دوگانه سوز شناخته می‌شود.

هر دوی این سیستم‌های گرمایشی دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند. اما نمی‌توان گفت که یک نوع سیستم گرمایشی خاص، همواره ایده‌آل است. چرا که همیشه شرایط و موقعیت و کاربردهای گرمایشی متفاوت هستند. بنابراین نوع هیتری که انتخاب می‌کنید، باید با نیازها، کاربرد و شرایط محیطی و ساختمانی شما تناسب داشته باشد. با انتخاب هیتر مناسب، بازده گرمایشی بالا رفته و به این ترتیب رفاه و آسایش ساکنین و کارکنان ساختمان فراهم می‌شود. علاوه بر این، انتخاب هیتر مناسب باعث پیشرفت تولیدات صنعتی، کاهش مصرف انرژی و به دنبال آن کاهش هزینه‌های گرمایشی می‌شود.

در سیستم گرمایشی هیتر دوگانه سوز، وظیفه‌ی گرمایش به عهده‌ی پمپ گرمایشی است. پمپ گرمایشی هیتر دوگانه سوز، موثرترین و کارآمدترین قطعه‌ی هیتر در فرآیند گرمایشی به شمار می‌آید. در واقع، پمپ گرمایشی گرما تولید نمی‌کند، بلکه گرمای موجود را منتقل می‌کند.

گرمای منتقل شده توسط پمپ گرمایشی هیتر دوگانه سوز، همزمان با تبخیر مبرد درکویل بیرونی، جذب می‌شود. سپس مبرد تا اندازه‌ای فشرده می‌شود که کاملاً متراکم شود. به این ترتیب باعث جاری شدن گرما و توزیع هوای گرم در سراسر ساختمان می‌شود. در دماهای بسیار پایین، ایجاد گرما توسط پمپ گرمایشی مشکل می‌شود. گرم کردن هوا با استفاده از پمپ گرمایشی در هوای بسیار سرد هزینه‌های فرآیند گرمایشی را بالا می‌برد. در این مرحله است که کوره‌ی گازی وارد کار می‌شود.

گرمایش توسط کوره‌ی گاز طبیعی بسیار مقرون به صرفه‌تر از پمپ گرمایشی است. بنابراین، در هوای بسیار سرد، هیتر دوگانه سوز از کوره‌ی گاز طبیعی خود استفاده می‌کند. موقعی که شرایط برای شروع به کار پمپ گرمایشی مناسب باشد، هیتر نحوه‌ی کار خود را تغییر می‌دهد. استفاده از هیتر دوگانه سوز این اطمینان را به شما می‌دهد که در هر شرایطی از روش‌های موثر و کم‌هزینه‌ برای گرم کردن محیط مورد نظر خود استفاده کنید. استفاده از هیتر دوگانه سوز صنعتی در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، اداره‌ها، ‌‌انباری‌ها، و دیگر محیط‌های صنعتی بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از هیتر دوگانه سوز

یکی از مزیت‌های عالی هیتر دوگانه سوز این است که با استفاده از روش منحصر به فرد گرمایشی خود، محیط مورد نظر شما را با کم‌ترین هزینه گرم می‌کند. نکته‌ی دیگر در مورد هیترهای دوگانه سوز این است که علاوه بر پمپ گرمایشی، کوره‌ی گازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پمپ‌های گرمایشی روش کم مصرف و کم‌هزینه‌ای برای گرمایش محیط به شمار می‌آیند. با این وجود، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین پمپ‌های گرمایشی در سرمای بیش از اندازه، تاثیر و کارآیی گرمایشی خود را تا حدودی از دست می‌دهند. به همین دلیل وجود کوره‌ی هیتر گاز طبیعی در هیتر دوگانه سوز، این مشکل را با اضافه کردن کوره‌ی گازی به سیستم گرمایشی حل کرده است. ترکیب این دو روش گرمایشی، یعنی بهره‌وری از پمپ گرمایشی و کوره‌ی گازی، مشکلات ناشی از سرمای بیش از حد هوا را از میان برداشته است. علاوه براین‌، استفاده‌ی هیتر دوگانه سوز از سیستم گرمایشی مناسب، مصرف انرژی را پایین آورده و هزینه‌های گرمایشی را کاهش می‌دهد.

در واقع شما با خرید یک دستگاه هیتر دوگانه سوز صنعتی، دو هیتر صنعتی را خریداری می‌کنید. یکی از این هیترها در سردترین هوا و پایین‌ترین درجه‌ی دما، یک روش گرمایشی موثر و مورد اطمینان است. سیستم گرمایشی دیگر، یعنی هیتر دوگانه سوز بسیار کارآمد و کم‌مصرف است. یکی دیگر از مزیت‌های هیتر دوگانه سوز این است که دارای سیستم تهویه هوا نیز هست. بنابراین گرمای تولید شده توسط هیتر دوگانه سوز، علاوه بر تامین رفاه و آسایش محیط، سلامتی کارکنان و ساکنین ساختمان را تضمین می‌کند. در بسیاری از کارخانه‌ها، تولیدی‌ها، و کارگاه‌ها که دود و آلودگی ناشی از ماشین آلات صنعتی باعث آلودگی هوای محیط می‌شود، تهویه‌ی هوا یکی از ضروری‌ترین عوامل و نیازمندی‌ها به شمار می‌آید. وجود هوای پاک در محیط، علاوه بر اینکه سلامتی کارکنان را تامین می‌کند، باعث کارایی بیشتر دستگاه‌های صنعتی و افزایش راندمان تولید می‌شود. هم‌چنین زدودن آلودگی‌ها از محیط صنعتی، طول عمر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی افزایش می‌دهد.

هیترهای دوگانه سوز، در چند اندازه‌ی مختلف وجود دارند. بنابراین می‌توانید نسبت به مساحت محیطی که قصد دارید آن را گرم کنید، اندازه‌ی هیتر مناسب خود را انتخاب کنید. تهیه‌ی هیتری با اندازه‌ی مناسب بسیار مهم است. چرا که انتخاب هیتری که بزرگ‌تر از اندازه مناسب است، باعث اتلاف انرژی و هم‌چنین افزایش هزینه‌ی گرمایشی می‌شود. از سوی دیگر، انتخاب هیتری که کوچک‌تر از نیاز شما باشد، توانایی و قابلیت لازم در گرمایش محیط را نخواهد داشت. تعادل دما در محیط‌های صنعتی یکی از عوامل مهم در انجام و تکمیل فرآیندهای صنعتی به شمار می‌آید. به همین دلیل قبل از خرید هیتر برآورد دقیقی از مساحت محیط مورد نظر و توانایی گرمایشی هیتر به دست بیاورید. با انتخاب هیتر مناسب، بازده گرمایشی هیتر و شرایط پیشرفت و رفاه خود را افزایش می‌دهید.

منبع: celcoct

دیدگاه ها بسته شده است

Call Now Buttonتماس با ما